Agda

Agda

Agda, min kära trotjänare. Som tog mig hela vägen hem i onsdags i det förfärliga vädret. Inte min första utan min senaste bil. 
Anna skrev i sin blogg om sin första bil. Min första bil var en Cortina, röd och svart för 2000 kr. Agda var betydligt dyrare. Men hon är ändå inte splitter ny. Har aldrig haft en helt ny bil. Agda är den första riktigt fina bil jag har haft. Och jag är så förtjust i henne.

I dag har vi "fått" vår nya dator. Eller rättare sagt fått den levererad till dörren. Så i morgon ska det inhandlas databord, en riktig stol och sen ska det plockas ihop och installeras för hela slanten. Jag håller mig undan då.

Nu håller gubben på att plocka in varor, han har handlat och sen blir det en kycklingsallad med ett glas rött. Stackarn vad han får slita, otur att han fått en sån risig fru :-)

Som vanligt så är jag trött och frusen efter arbetsdagens slut. Och då hade vi inte så många barn i dag. Men konstigt nog så kom alla föräldrar som jobbade och hämtade barnen tidigare. Men dom som är hemma och är föräldralediga eller arbetslösa dom kom sist, dvs sin vanliga tid. Visst är väl det underligt.

Nu ska jag mysa framför tv:n, har tänt en massa ljus. Och sen blir det ju Idol.

Trevlig Allhelgonahelg

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Åh, vilken fin bil du har!!! Visst är det en Renault Scenic? Det har jag också en. Jag är helnöjd med min. Jag köpte min i augusti i är. Det är en -01:a. Min är körsbärsrödsmetallic. Jag tycker det är så skönt att man kommer upp en bit i den. Visst känns den stor inuti? Den ser mindre utanpå. Bilen är stor i ett litet skal, eller hur?

Visst är det konstigt att barn till arbetslösa eller föräldralediga blir hämtade sist?! Jag vet att några av mina föräldrar i klassen är hemma om dagarna. Ändå ringar de bara in att de kan en endaste tid (utvecklingssamtalen)av de tider jag har föreslagit. Märkligt.

Ha det gott! Kram Junitjej

Postat av: Pia lotta

* Tjusig bil!
Kul med ny dator förstår jag.. Har planer på det oxså, men min är inte så risig ännu.. knappa3 år, men väl använd. Fasar för den dag då här ska bytas med så mycket innehåll som jag har här i henne (Tilda min)
Ha en fin o trevlig Alla Helgonshelg på dej och njut av din nya dator.
Kramkram

2006-11-04 @ 00:22:52
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anna

Fin bil ;)...& ny dator då blir det ännu mer bloggande nu då?..He he..lika bra att hålla sig undan när karlarna ska plocka ihop grejjerna..samma här..Ha en skön lördag!

2006-11-04 @ 09:21:40
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Ninni

Ja men det är ju typiskt...varför är det så, nej fram med en lag så att föräldrar inte får lämna sina barn på "dagis" när dom är föräldralediga...nu trampar jag säkert någon på tårna. Men hos oss får dom inte hämta senare än tre och inte före nio!

Ha en skön helg och hoppas nya datorn funkar bra, kramen

2006-11-04 @ 09:22:54
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback