Kalas & Bio



Helgen bara försvann. Men vi hann med mycket roligt. I lördags var vi på kalas, det var en morbror på mammas sida som fyllde 90 år. Pappa var med, och han hade så trevligt, och orkade hela dagen. Många mostrar, morbröder, kusiner och kusinbarn. Jätteroligt. På vägen hem stannade vi till och hälsade på pappas systerdotter med man. En mycket trevlig dag.

Och i söndags var det äntligen dags för Olivers mycket försenade födelsedagspresent. Bio och Mc Donalds med mormor och morfar.



Han var såå trevlig och skötte sig exemplariskt, vi hade en jättetrevlig dag med honom.



Utanför Filmstaden i Råsunda. Vi åker oftast dit när vi ska gå på bio. Lagom stor biograf och lätt att få parkering. Perfekt när man har barn med sig.



Utanför salong Annalisa står den här gamla projektorn.



Oliver och morfar har hämtat ut biljetterna på biomaten.



Vi såg Draktränaren. Jätttebra tyckte vi alla tre. Tur man får gå på barnfilmer ibland.

Och sen blev det som sagt Mc Donalds.

Och nu har jag jobbat mina nätter för den här veckan. Men tro för all del inte att jag ska sitta på rumpan och ha det bra när ni andra jobbar och sliter. Nej....vi har en student här i familjen. Så i morgon ska det handlas och bakas, och på fredag springer han ut med mössan på. Kostym, skjorta och slips blir det också. Men tyvärr får ni inte se honom. Han vill vara anonym. Men jag kan lova att jag kommer fälla en eller annan tår när jag ser honom komma ut.

Jag ska försöka bjuda på lite mer Grekland också. Men det blir en annan dag.


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Men så trevligt med en sådan mormor o morfar som hittar på sådant som barn vill ha..heder åt er..jaaa eller hur visst är det kul med barnfilm ibland..



Mmmm jag vill se mer Thassos...

Postat av: Synnöve

Det är länge sen man var på bio alltså. Det är kanske på tiden att gå igen.

Vi funderar på hotellhelg i Karlstad. Med mat och bio. Dock inte meckern tror jag....



Snälla ta några bilder på studentmössan i alla fall...

Utan studenten i hihi.

Kramen och ha en skön onsdag.

Synnöve.

2010-05-26 @ 18:32:29
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: ingrid

Härligt med student!! Verkligen speciellt se sina (särskilt pojkar)så finklädda. Är ju vanligare se tjejer uppklädda! Tycker allt lite synd om mig själv också.. även om jag blev blåst på.. Tror inte jag klarar långresan tyvärr.

2010-05-26 @ 18:36:49
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Vad roligt att 90-årskalasen gick bra =)



BIO är aldrig fel, har inte sett Draktränaren men många säger den är bra (även för vuxna).



Ha en underbar student!

Kram/Sara

2010-05-26 @ 19:37:08
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Trevligt att få vara med på 90årskalasande.Och din pappa är med o har trevligt han med. Pigga farbröder!

Och så bio med barnbarnet..superkul! Mitt ena barnbarn har fixat en ny dator åt mej.Han var här och installerade i gårkväll. Jätteduktig är han.

Du har jobbat dina nätter nu då. Dottern har sina kvar. Hela helgen jobbar hon, sen är hon långledig.

Nästa helg ska Wilma klippa sej.Det ska bli spännande. Hoppas det går bra.

Ha en fin kväll.

Lycka till med baket o förberedelserna inför studentfirningen.Kramkram!

2010-05-26 @ 19:47:27
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Ni ser ju ut att ha haft en underbar semester och hemmavid verkar livet fortsätta som vanligt med jobb och barnbarn:) Skulle ju gärna se en skymt av studenten...kan du inte tjyvta en bild och lägga in...? jag åker igen på måndag, kommer hem till examen och blir hemma fyra veckor då! Skönt! Kram!

2010-05-26 @ 20:49:50
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Snacka om att umgås över alla generationer! Visst är det mysigt!?

Känner att det är dags för bio med barnbarnen igen även för min del, och kanske en middag på MAX, än så länge ganska billiga nöjen ;-)



Nattinatti!

2010-05-26 @ 21:21:39
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: christina

Var också och såg den filmen med barnbarnen, riktigt bra. Jag ger dom alltid upplevelser i present.

2010-05-26 @ 21:33:51
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Tjena Syrran!!!

Tänk så mysigt att helt legalt få se barnfilmer. Det funkar ju bra när man har barnbarn. Själv får jag vänta tills den kommer på DVD.

Kram från lillasyster!!!

2010-05-27 @ 09:07:28
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: soffie

å va roligt och mysigt ni haft det,

kram å goo helg

2010-05-27 @ 20:22:17
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback