Såja, nu är jag här igen!



Det verkar som det har blivit en veckoblogg här. Nåja, bättre än ingenting alls.



Trött är jag fortfarande, men det gick bra att jobba. Kände knappt av yrseln under nätterna. Men jag försökte gå och röra mig lugnt och inte göra några häftiga vändningar eller rörelser. I går var jag i en djurbutik och köpte koppel och halsband till Harry, då blev jag yr direkt när jag kom in där. Kanske det är något med starkt ljus, från lysrör.

Det rullar på för fullt här. I går var jag på mammografi, i dag till tandis, sen kyrkogården, hem och rastade Harry, åt lite lunch och for vidare till pappa. Sen hem och rastade Harry igen, och då även tjejerna.

Pappa var lite grinig i dag. Han tyckte att jag borde ha kommit tidigare i veckan, han hade behövt pengar, tabletter och batterier till hörapparaten. Men det visste jag ju inte. Men antagligen så borde jag ha vetat det ;o) Sen var det något annat som jag inte förstod. "Han" (maken) måste komma och hjälpa mig med "den där stora jävla apparaten" sa pappa, och visade med armarna hur stor den var. Och jag gissade hej vilt, men jag gissade bara fel, jag fattade inte vad han menade. Och pappa blev mer och mer irriterad på mig, tyckte att jag var nog det dummaste som går i ett par skor. Kom då så går vi ut ska jag visa, sa pappa. Den stora jävla apparaten var äppelträdet. Det är dags att beskära det. För er som inte vet, pappa har haft en stroke för flera år sedan. Och då kan det ju ibland vara svårt att göra sig förstådd, och svårt att förstå. Oftast går det mycket bra. Men i dag var han rysligt irriterad, både på sig själv som inte kunde göra sig förstådd, och på mig som inte förstod.

Ja jisses, det är inte lätt alla gånger.



Lilla Harryman han växer så det knakar. I går kom han upp i kökssoffan. Tog sats och sprang över köksgolvet och sen for han upp hur lätt som helst.



Ja, vadå då. Jag får väl också ligga här. Greta & Havanna brukar ju göra det.



Zzzzzzzzzzzzzzzzz

Jag tror jag gör som Harry, jag går och knyter mig en stund. Så att jag inte somnar till Let´s Dance och Så ska det låta. Bäst att ladda inspelningsmojengen ;o)

Sen blir det jobb, lördag, söndag och måndag natt. MEN, sen långledigt, sköööööööööööönt!!!!!


bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Synnöve

Hoppas att yrseln ger sig. Det är inte så att du får huvudvärk av stark belysning med? Kan det vara migrän?



Ja valpar har en tendens att växa fort. Men det är klart han får sova i soffan ju. Det gör ju tjejerna hihi.



Det där med någon som haft stroke är inte lätt.

De vet vad de vill säga men finner inte orden.

Skönt att han kunde visa iallafall.



Ha en skön fredag nu iallafall.

Kramen Synnöve.

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Trevlig Helg Pillan!!!

Pussa på gosfisen Harry och Prinsessorna!!!

2010-03-26 @ 19:11:15
Postat av: Gunvor

Här blommar det.Jag måste köpa mej lite påskliljor jag också.Tänk att du och dottern min jobbar samtidigt nu också. Hon jobbar fredag,lördag söndag, sen är hon också långledig.

Hoppas din yrsel går över. Jätteotäckt det där.

Tänk va fort det går med både djurbarn o människobarn. Ellie fyller ju snart ett år. Jag tycker hon nyss var liten bebis.

Hoppas jobbhelgen går bra för dej.Och att yrseln håller sej lugn!Kramkram!

2010-03-26 @ 19:45:08
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Stackars din pappa och stackars dig..känner så väl igen det där att man borde vetat!!



Höll på att bli galen på min mamma ibland..hon sög ur mig all energi jag hade.

Inte kul för henne och inte kul för mig..i ärlighetens namn blev hon lite elak på slutet.



Har inte yrseln gett med sig ännu, har du varit till doktorn..sen kan det ju faktisk vara så att du är lite stressad också du har ju väldigt mycket runt dig.



Stor kram var rädd om dig

2010-03-27 @ 10:38:49
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Tycker absolut det låter som kristallyrsel jag känner ofta av det när jag går i olika butiker i något centrum. Tror det beror på att man åker lite rulltrappa går runt i butikerna och inte så rakt och planerat som man gör på en promenad.

Googla på nätet det finns övningar du kan göra föra tt motarbeta bara du kollar vilken sida det sitter på. Det gör du genom att blunda och hålla armarna rakt ut vilket håll faller du åt?

2010-03-28 @ 13:02:35
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Paula

Va vårlikt och vackert du gjort här, att du orkar! Men man blir glad när man traskar in här! Jag måste nog också skärpa till mig och hitta vårmotiv...får bli något ur gömmorna, någon vår har vi inte, däremot hade vi igår eftermiddag årets första rejäla åskväder! Ja du läste rätt, blixtar och dunder, inte klokt!

Någon valp ska vi försöka låta bli att ta, vi tycker två hundar är det optimala, men man vet aldrig, "ler"...ingen av oss är så väldigt konsekvent när det kommer till kritan. Inte åker vi så ofta, maken jobbar och sitter i bilen hela dagarna så han är inte så pigg på att åka iväg på fritiden också...tyvärr jobbar han inte åt det hållet där dottern bor. fMen i påsk blir det ett besök, annars tittar jag varje dag på bilder hos dottern. Hon har lagt in en fin videosnutt från valpningen också, om du vill kika hittar du den hos saija.se

Hoppas du har haft och får en skön helg, nästa vecka blir ju lite kortare, men det gäller väl inte folk i din branch.,..

Kramen

2010-03-28 @ 15:05:26
URL: http://paulaz.se
Postat av: Margaretha

Stackars lilla pappsen....Det måste vara fruktansvärt irriterande att inte hitta rätt ord.... Jobbigt för dig också förstås....

Harry är allt bra söt där han ligger o gosar sig ;o)

Kram på dig

Margaretha

2010-03-28 @ 17:13:51
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Christina

Det är inte lätt att bli gammal, och inte lätt att vara till lags heller.

Söt liten vovve.

2010-03-28 @ 18:40:17
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: ingrid

Härligt att se både dig, vårblommor och Harrygullet igen!

Du, det är inte enkelt med "di gamle" hur mycket man älskar dem så är de ruskigt "envisa och egoistiska" ibland. De lever så i sin lilla värld och har så svårt förstå oss som har både jobb, ungar och hemmastök.. -vill helst att man skulle komma "igår" (brukar likna dem vid ungarna när de var tonåringar och allt brukade kretsa runt dem..)

Lite så när man som nu tar ledigt och pusslar för att kunna skjutsa till läkare och annat som man ju gör. MEN lite för givet tar de det allt!

2010-03-30 @ 14:51:33
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Men vilken otur du har.Först yrseln och så förkylning på det. När Helena var hemma sist så var ju både gubben och jag förkylda. Vi proppade i oss alla möjliga preparat vi också. Och jag tror det hjälpte, fast sen blev det ju det där eländet med mej då. Men nu känner jag mej pigg och hostan är äntligen borta.Jag äter fortfarande medicin, men håller på att trappa ner nu. Vi har väl bestämt oss för att åka iväg nu. Hoppas inget kommer i vägen.

Ha en skön helg. Och ta hand om dej så du blir frisk o stark. Kryapådejkramar i massor!

2010-03-31 @ 19:15:09
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Marina

Det är nog inte lätt att bli gammal alla gånger!? Jag har jämt göra att göra mig förstådd nu ibland ;D

Fina blommor! Vad stor och fin Harry har blivit. Jätte mysig hund.

Ha en bra dag.

2010-04-01 @ 14:28:13
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: StrandWiks

Hej!

Äntligen kikade jag in på din sida och hittade Harry! Vilken supersöt pojk ni har!

Glad Påsk!

Hälsningar Monica

2010-04-01 @ 16:01:28
URL: http://www.wikstrand.com
Postat av: Helena

Glad Påsk på er!

2010-04-01 @ 20:23:58
Postat av: Torsten

Måste ju skicka en påskpuss till Prinsessornas matte....Hoppas du mår bättre snart!

Harry har ju vuxit som 17!!!

Krya på dej!

2010-04-02 @ 10:15:05
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hoppas allt är bra med dig och att du får en skön påsk. Vi har nu packat och klart för våran resa. Vi åker till Sthlm. i morron, sover över på Eurostop. Flyget går tidigt sönd. morgon.

Hoppas allt går bra nu. Men det känns så!Vi ska njuta och ha det bara underbart.

Hej då på ett tag. Sköt om dej!Många kramar!

2010-04-02 @ 12:11:45
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: ingrid

Natten efter jag skrev till dig det här om de äldre som är lite självupptagna ibland, fick min pappa en hjärtinfarkt. Fy så hemskt det kändes då..

Nu verkar det gå bra, men det har varit kämpigt.

2010-04-03 @ 10:52:35
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: carina

Vilka härlig blommotiv!



Hoppas ni haft en härlig o trevlig påskhelg!



Var med och rösta fram vinnaren! Länk: http://inha.blogg.se/2010/april/rosta-fram-vinnaren.html

2010-04-05 @ 11:14:13
URL: http://inha.blogg.se/
Postat av: Helena/Bildbloggerian

Hoppas du mår bättre nu! Det låter inget vidare det där med yrseln, så iväg med dig och kolla upp det om du inte redan gjort det nu.

Och en sån söt liten Harrypojke du har! :)

2010-04-05 @ 18:42:48
URL: http://exponerat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback