Midsommarafton

Firade vi hemma hos pappa.



Snyggaste gamlingen jag någonsin har skådat, 98 år.



Här är det tre olika generationer,  morfar , barnbarn och barnbarnsbarn. Kika in
HÄR så ser ni ytterligare en generation. Tävlar i Fototriss med fina generationsbilder.



Under tiden som köttet ligger på grillen......



Fotar jag blommor.....



Och Elvis står vid staketet och filosoferar.



Och nu när det är så varmt och härligt...då...då längtar jag så klart till Österlen.



Jag undrar hur våra vänner Igelkottarna har det?



Och om det finns vatten i fågelbadet....både här...



och där. Men det kanske lilla hustomten fyller på. Annars får väl fåglarna bada hos grannen så länge.

Och nu ska ni få höra vad som hände mig i dag. Höll på att bli av med förlovningsringen. Den är liksom lite för liten. Det är ju ett bra tag sen jag fick den. Så jag tänkte höra om det gick att banka ut den, och hur mycket det skulle kosta. Är det 18 karat frågar mannen i guldsmedsaffären? Javisst säger jag. Då lägger han till min förvåning ringen på vågen...hmmm. Det blir 280 kr säger han. Det var dyrt tänkte jag, som hade en till ring som skulle bankas ut. Jag trodde att han skulle komma med en måttstock (eller vad det heter) men han gick till kassan och plockade fram pengar, kom tillbaka och räckte fram 280 kr till mig. Jag såg väl ut som ett frågetecken och började stamma men...men...Skulle du inte sälja ringen frågade han? Nej den ska bankas ut...SA JAG JU!!! Då gick han in bakom butiken och en annan expedit kom ut i stället. Han förklarade viskande att det var guldsmeden och att han inte brukade ta hand om kunder. Ja...jag förstår det. Hoppas bara att han kan banka ut mina ringar nu. Vi mätte i alla fall hit och dit flera gånger så jag hoppas att det blir bra. Och det skulle kosta 198 kronor att banka ut två ringar.

Ja inte säljer jag min förlovningsring för 280 kr inte. Den är värd mycket, mycket mer  ;o)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: sweetmama

Vilken korkad kille. Klart du inte säljer ringen för den ynka summan!!!!

Postat av: ingrid

Men oupps, hur tänkte han.. och 250 kr tur du fann dig. Härliga bilder på generationerna!

2010-06-29 @ 20:21:06
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Paula

Men gosch så det kan gå! Hos guldsmeden alltså...

Visst önskar man ibland att varken ungar eller hundvalpar ska växa o bli stora, de är ju så bedårande när dom är små!

Och visst har du världens stiligaste 98-åring till far!

När flyttar ni? Nu i månadsskiftet? Då har du redan packat klart förstår jag...jag har inte börjat än. När har du semester så ni kan åka ner nästa gång? Det ska ju bli kanonvarmt till helgen så jag passar på att städa av lite idag medan det är svalt så jag kan bli sittande o flämtande på balkongen sen.

Ha det nu så gott, har du premiärdoppat dig än, det har inte jag!

Kramen

2010-06-30 @ 14:39:45
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingmarie

Du måste skämta!Den stiliga mannen kan inte vara en dag över 75!

Om du visste vad trevligt det skulle vara att träffa dig......Kan meddela att badtempen i Tobisvik var 16,5 igår och JAG badade...



Kramen!

2010-06-30 @ 16:36:16
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hej Nilla. Nu har jag kommit på benen igen. Mår riktigt hyfsat måste jsg sägs. Men är ju väldigt matt så klart.

Men va din pappa är stilig!Inte kan man tro att han är så pass till åren kommen. Och vilka gulliga bilder du har på familjen och kottarna.

Jättemysiga bilder från paradiset också.

Hoppas det går bra i flyttbestyren. Äntligen har sommaren kommit också, fast jag får inte vara i solen ändå. Men kan ju njuta i skuggan. Myggen är hemsk i år häruppe.

Ha det gottast! Kramisar!

2010-07-01 @ 21:57:47
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Godkväller i stugan.

Ser att det är liv i luckan här....

Borde inte en guldsmed höra skillnad på banka ut och sälja?



Här har jag ett helt annat problem. Min vigselring har gått av. Finner ingen guldsmed som fixa det... Tror inte de vill....



Härligt med alla generationer på en och samma bild. 98 år är en högaktningsvärd ålder. Hoppas han finns med dig i många, många år till......



Gubben sover här. Han ska jobba i natt. Hyresvärden klipper gräsmattan, ett herrans liv.

Jag väntar på glassbilen...

Grannungarna har beställt glass. I stora lass...

Lillkillen undrade om vi köpt hem glass nu?

Näe sa jag det har vi inte. Hm säger han och spänner ögonen i mig, du sa att du skulle göra det när vi kom från Cypern...

Så ikväll kommer den. Bäst att lyda.



Ha nu en skön helg. Här blir det lugnt ska jag säga.

Väntar på bilen.... och väntar...och väntar...

Kramen från nabolandet.

2010-07-02 @ 21:07:44
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Hallå Syrran!!!

Vilka underbara bilder från midsommar. Far e snygg som vanligt. Vilken tur att du inte blev oförlovad på äldre dar. Hur skulle det se ut???

Kram från lillasyster!!!!

2010-07-02 @ 21:51:50
Postat av: Marina

Vilken mardröm att bli av med ringen!

Ha en bra dag. :D

2010-07-03 @ 13:47:37
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback