Det bara rullar på................



I tisdags var jag på HLR-kurs på jobbet....jätteroligt! I går var jag bara trött. Men jag tog mig ut på en promenad med hundarna i alla fall. Först Harry ut i spåret. Sen vek jag av in i skogen och där släppte jag lös honom. Han var jätteduktig, kom på inkallning och hade full koll på mig när jag gömde mig bakom granarna. Sen tog jag med mig "Prinsessorna " på en kortare tur i lillskogen.

I dag har jag varit till doktorn med pappa. Kontroll efter sjukhusvistelsen. Han mår prima!!!! Doktorn sänker dosen på två mediciner. När vi var klara och skulle gå kom en av distriktssköterskorna och klappade om pappa. Hon blev så glad att se honom så pigg, du vet väl att vi kommer och sjunger för dig när du fyller 100 år...sa hon. Då skrattade pappa och såg så pilimariskt ut som bara han kan.



I eftermiddag har det som vanligt varit hundpromenader, sen tonade jag håret. Och medans det verkade på de grå stråna så gjorde jag mig en kopp julkaffe. Och till det en pepparkaka.



En kopp av den allra finaste årgången. Ett tips från kära
Pia-Lotta i Skåne.



Jag häller över det i julburken. Det luktar jul när man brygger och det smakar alldeles jättegott.









Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Synnöve

Hallå i stugan.

Blir glad över att allt verkar gå åt rätt håll med din far. Det är så skönt när man vet de har det bra.



En härlig tur ut i skogen är heller aldrig fel.

Jag måste ut för att hämta hem lite granris. Får ta det i veckan.



Har ett paket av det kaffet i skåpet. Ska öppnas närmare jul....

Håller på godsakerna vet du hihi.



Här ska det bakas lite idag.

Får se vad det blir.



Ute har Kong Vinter fångat oss i sitt grepp.

20 minus idag med.

Det var ju 37 häromnatten.

En blek sol försöker ta sig igenom lite av molnen, får se om hon lyckas...

Nu ska jag gotta mig med nybrygt kaffe och en dröm.

Men bara en.

Ha det gott min vän.

Kram Synnäve.

Postat av: Paula

Hej, jag förstår att tiden är knapp för dej nu, med jobb, julförberedelser och pappa. Va härligt att han piggat på sig igen, så ni får fira en trivsam jul!

Vi stökar ju inget till jul just, i år kommer dottern med familj så lite sillar och kålrotslåda ska jag förbereda men det är också allt. Om två veckor är julaftonen ett minne blott, fort går det!

Kramen

2010-12-10 @ 15:53:20
URL: http://paulaz.se
Postat av: Helen

Hej igen Gu-milla! Tack för kaffetipset, det ska jag prova. Kul att papsen mår bättre.

Kramizar från din gamla ko-lega!

2010-12-10 @ 18:44:08
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: soffie

kikar in å önskar dej en mysig fredagskväll

2010-12-10 @ 18:51:34
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Skönt att höra att din pappa mår bättre. Och du jobbar o sliter. Det behövs nog en o annan skogspromenad ibland.

Jag känner det som jag inte varit ute på flera veckor. Det har varit svinkallt här hur länge som helst. Nu tycker t.o.m jag att det räcker med kyla.

Helena är ju i ett lite mildare klimat just nu. Och Ellie är dålig o har hög feber. Känns inte roligt,men jag hoppas det går över snart så familjen kan koppla av o njuta. Du vet väl att Ellie ska bli storasyster o jag ska bli mormor igen.Jätteroligt!

Och snart är det jul igen. Ser gott ut med ditt julkaffe. Har aldrig smakat detta.

Må såå gott Nilla! KRAM!

2010-12-11 @ 22:02:28
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad skönt att det är ok med din pappa igen! Vet ju hur det är med "de gamle" Var rent av lite orolig där ett tag.

Har med haft fullt upp denna veckan, efter jobb och med en ond rygg har det inte funnits mycket ork kvar.

2010-12-12 @ 17:22:04
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Nilla Lilla.. visst är det gott Julkaffet .. :))

2010-12-15 @ 17:02:57
URL: http://cafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback