Hallå...är det någon där???

Det blev bloggpaus. Det var inte alls meningen, det bara blev så. Men ni vet....vi flyttade ju första semesterveckan. Vi packade och grejade på förmiddagarna och kvällarna. Mitt på dagen åkte vi och badade. Det var ju olidligt varmt den veckan. Men så var det ju dags. Vi fyllde min bil och en skåpbil som vi lånat. Åkte ner till mäklaren på eftermiddagen och gjorde allt klart. Fick nycklarna och sen bar det av till vårt nya hem. Barnen mötte upp utanför dörren. Sen bar vi, packade upp, hämtade mer, packade upp och packade upp. Vid midnatt gav vi upp, och somnade ovaggade i vårt nya hem.



Och några dagar senare landade vi på Österlen. Där fick vi sällskap av min svägerska med sambo i några dagar. De bodde dock inte hos oss på grund av allergi mot både hund och katt. Utan inkvarterade sig på
"Onkel Enkel´s pensionat" Vi hade några jättetrevliga dagar med dem.



Österlen var lika vackert som alltid.



Ja ni ser ju....



Rosor...



Lavendel...



Stockrosor...



Och katten Melvin på trappan...kan det bli mer Österlen...

Men i morgon börjat allvaret igen. Jobb måndag och tisdag natt, gruvar mig...som alltid inför första passet. Men det brukar gå snabbt att komma in i gamla vanor.

På återseende mina vänner, det ska inte dröja flera veckor nu...lovar!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Guud va skönt att du är tillbaka började allvarligt fundera på om det hänt nåt.



Va härligt att flytten är klar iallafall. Och vackra ljuvliga bilder från Österlen.



Kram kram

Postat av: Ingrid

Härligt att se dig igen!! Du har varit saknad vet du! Hur känns det med det nya då?! Var det eget hus eller lägenhet?!

2010-08-09 @ 12:41:01
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Ja men Nilla jag förstår dig att du inte haft tiden att blogga.. livet är mer än bloggeri:)

Så ni har flyttat till annan bostad oxså.. känns väl bra.. jag bara går var dag eller så där när det närmar sig Vår och Sommar och längtar till flytt.. blir liksom inte av allt.. tänk om man hade haft en man som oxså engagerade sig.. tycker man behöver en paus från sitt gamla inrutade liv. En flytt för att börja om lite, behövs verkligen.

Underbara bilder från ditt Österlen:)

ha de gott vännen.. idag började min man oxså att jobba efter 4 veckors ledighet.. känns lite tomt o konstigt.. men man vänjer väl sig som tur är.. mer egentid kan va skönt oxså:) Kram o pözz

Postat av: Anna ..tassar in

Mmmm vilka goa dagar du..man är som fylld av solsken..så vackra blommor..kan tro att du har det härligt där nere..



Jaa eller hur man får lite ångest när man ska börja jobba igen..men nu är första dagen gjord och allt är som vanligt igen..:)

2010-08-09 @ 14:04:54
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Men åhhh va roligt att du är tillbaka igen här på bloggen. Men jag förstår verkligen att du haft fullt upp med flytt och semester på det på ditt kära Österlen.Å nu börjar det vanliga då med jobb o annat.Tack för gullig gratulation!

Vackra bilder! Har ni hunnit med att bo in er än? Det kanske tar ett tag. Jag skulle också kunna tänka mej att börja om med en flytt till en mysig lägenhet och sen bo i stugan på sommaren. Men men..ingen av oss har nånsin bott i lägenhet så det kanske inte funkar heller. Och så länge vi kan, så blir vi väl kvar här.

Hoppas att första arbetspasset går bra för dej. Håller tummarna att det blir lugnt! Många kramar/Gunvor.

2010-08-09 @ 16:13:27
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: soffie

å välkommen tillbaka å vilka underbara bilder du visar,Härlig sommar du haft!

kram

2010-08-09 @ 18:40:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o välkommen åter till bloggvärlden! Så skönt att både flytt o trippen till vackra Österlen gick bra!

Men jag måste nog rätta dig lite...här har då inte hänt mycket! Har knappt lämnat gårdsplan denna sommar! Slit o släp inne mest...

Kramen!

Ragnvi

2010-08-10 @ 04:53:55
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Hallå där tillbaka!!!

Jag saaaaaknar deeeeeej!!!!!

Kram från Lillasyster!!!!

2010-08-10 @ 11:05:21
Postat av: Helén

Men Nilla, du måste lägga ut lite bilder på nya hemmet. För jag är så nyfiken jag.... :)

Kram till dig!

2010-08-10 @ 20:23:27
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: erika

heeej heeej jo det är väl det ja som det ska i den åldern imorn ska vi som sagt kolls hur han ligger till i utvecklingen spännande...imorn em kanske funkar för på natten ska han vara hos mamma o på fredag då också eftersom jag jobbar 7-15...men ring imorn så hörs vi...kram

2010-08-10 @ 22:45:06
URL: http://elvismammans.blogg.se/
Postat av: Paula

Oj, då har du knappt hunnit boa in dig i nya huset än! Men området är ju bekant, så det kanske går snabbt ändå. Förstår att du gruvar dig för att börja slitet igen, efter några dagar känns ledigheten avlägsen, det är lite trist.

Jag tar en bloggpaus, problemen har hopat sig rejält, och jag är gnällig, sliten och trött. Måste försöka reda ut begreppen innan jag tar vid igen.

Tills dess, ha det bäst vännen/Kram

2010-08-11 @ 22:40:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Monica

Hej Gunilla! Vilka fina bilder! Du är ju ren naturbegåvning på att fota:-)Ni ser ut att ha haft det härligt nere på Österlen i år också:-) Kram på er alla! Två-som fyrbenta:-)

2010-08-12 @ 23:35:35
URL: http://www.tequilavilles.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback