Ledig, eller ledig......

Brukar inte varken läsa eller tro på horoskop, men av någon anledning så läste jag horoskopet i gårdagens tidning. Och där stod det: Vad du behöver är en avkopplande dag utan krav och planer. Det är nyttigt att göra ingenting ibland.




Så därför hjälpte jag dottern att beskära äppelträdet, eller rättare sagt hon klippte och jag pekade. Bra fördelning. Men jag klippte en hel det i början ska jag be att få tala om. Sen sa kroppen ifrån.



Och sen hjälpte jag Milton att plocka ut bandybollen under grannens staket...några gånger ;o)



Men Oliver hjälpte mig, och var "Harryvakt"



Och sen var jag barnvakt, Elvis kom i går kväll. Och sov mellan farmor och farfar. Sov hela natten och vaknade med ett leende.



Och leendet satt i hela dagen. Först frukost......



Sen promenad i det härliga vädret.



Det här var roligt....farmor.



Men tyvärr så var det flesta lekparker fyllda med kattskit. Jag har ju själv katt som inte är ute så ofta, men de gånger han är ute så går han på lådan när han kommer in. För han är van vid det från början.  Och tyvärr så var det även en del stora högar med hundskit i anslutning till lekplatsen. Och skogen ska vi inte tala om. Var jag än går med mina egna hundar så får jag se upp med vart jag sätter ner fötterna. I går trampade jag i en äcklig hög. Jag som har tre hundar plockar alltid upp efter dem, om jag inte är i en stor skog långt från bebyggelse. Men vi har bara en liten skogsbacke här, och det är mycket barn som leker där. När jag ändå är i fartern så kan jag klaga lite på ungdomarna som röker och dricker i skogen, och sen lämnar fimpar och krossat glas. Skärpning!!!!!!!!!!

Jag kanske ska ta den där "göraingentingallsdagen" i morgon ;o) Ja...jag tror att jag gör det.


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Det där var då verkligen ingen ledig dag, gör ett nytt försök imorgon du!!



Kramar!

Postat av: Synnöve

Tycker du har gjort massor idag ja...

Göra-inget-dagar ska man faktiskt inte göra nått alls.

Bara slappa och njuta.



Håller med dig om hund och kattskit. Har både katt och hundar på gården, men nog tar vi upp efter dom.

Katten går sina egna vägar runt här på landet, så det är inte lätt att veta vart hon går.



Hoppas att du nu får sova gott efter en jobbig göra-inget-dag.

Kramen Synnöve.

2010-04-08 @ 21:28:46
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Tjena Syrran!!!

Tänk vad spännande det e att aldrig riktigt veta hur dagen kommer att bli. Idag kanske du tänkte softa framför TV eller läsa en bok, men jag tänker störa dig för jag vill ha lite telefonsällskap när jag ska fika. Så du raring jag ringer.

Kram så länge!! Ja... och var så god för mina rader, det va så lite som man säger.

2010-04-09 @ 10:08:31
Postat av: Pialotta

Tar dagen som den kommer jag;) I alla fall i de flesta fall, sedan är det alltid dagar då det är inrutat.. av "måsten". Du borde ge dig liten aning mer tid för att orka med dig själv Nilla lilla..:)

Men du visar så härliga bilder så och du har säkert haft en skön avslappnade dag ändå här ser jag:)

men du vill du vara med i min MusiOFotoAutomat så trilla in dit vet ja.. du gillar ju Musika:)

Kram till dig från ett NU soligt fönsterbord .. men bara lite sol idag :)

2010-04-09 @ 11:40:07
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Vi håller också på att trimma träd! :P

2010-04-09 @ 14:44:31
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: ingrid

Visst är det lite så att har man bestämt sig för att göra massor -blir ingeting gjort. Men däremot om man inte har några krav eller måsten hinns det med en massa..

Inte kul trampa i en massa skit!! värsta är när man gjort det och ej märkt och sen kör bil och värmen börjar stiga.. Fy och blärk!

2010-04-09 @ 16:34:25
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna...smyger in

Jaaaaa eller hur...så galet mycket sk-t som tittar fram nu..grr o morr på sådant..men himmel vilka fina barnbarn du har..så goa i blicken här så jag smälter..

2010-04-09 @ 17:00:33
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: soffie

fint du har gjort i bloggen å vilka underbara bilder,

Ha en toppenhelg

2010-04-09 @ 18:01:18
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ninni

Det är svårt att göra ingenting..haha!



ja fy för all skit som ligger ute längs vägarna nu..blää! Skärpning alla hundägare!!



Här får man gratis hundpåsar..men många många låter bara sina djur göra sina behov och bara går sin väg.



Ha nu en fin helg..kramen

2010-04-10 @ 11:37:12
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helén

Hej Nilla!

Tack så jättemycket för dina värmande ord i min blogg! Det behövdes ska du veta. Du är också en fantastisk människa. Vilken tur dina barnbarn har som har en sån underbar mormor/farmor. Jag blir lika glad varje gång jag läser om er. Den lille Elvisgubben är nog den sötaste ungen jag sett (förutom mina egna då - he he he). Jättekram till dig!

2010-04-10 @ 14:51:14
URL: http://hembretsen.blogg.se/
Postat av: Marina

När man tror att det ska bli en lugn dag så brukar det bli tvärt om.Mysigt med barnbarn som hälsar på.

Ha en bra kväll.

2010-04-10 @ 23:16:30
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: christina

Det är nyttigt att göra ingenting eller i alla fall bara göra det man själv vill. Men att vara med sina barnbarn är ljuvligt eller hur?

2010-04-11 @ 12:34:17
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Margaretha

En sådan latdag har jag haft idag....hehe... Har suttit på altanen med en hög tidningar... Nu hettar det i kinderna efter solen... Gôtt!!

Kram på dig

Margaretha

2010-04-11 @ 17:45:14
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig o tack för titten in till mig! Klart du får återkomma! Vilket jag gärna gör in till dig också!! Härliga barnbarn o djur! Förresten..kanske inte undra på att du blir trött?!

Kramen!

Ragnvi

2010-04-11 @ 19:17:50
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Visst är det typiskt med oss att det är så himla svårt att LÅTA BLI att göra något!

Härligt att det börjar att våras på riktigt ändå!



Gud så goa ungar du har!



Kramen

2010-04-12 @ 20:25:32
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej, hoppas det blev verklighet av din göraingetdag! Du skulle behöva flera såna, lite då och då. Jodå, har varit inne o läst om lilla odågan också, ändå har han väl ännu inte nått slyngelåldern. Men söt som socker är han, vem kan bli arg, haha

Har förkylningen gett sig? Jag snörvlar bara lite nu, men jag åkte på en maginfluensa som hette duga. Har just intagit en stoor mugg buljong och en rostad macka, o hoppas på uteblivna reaktioner..

Vad gör det om vi veckobloggar? Man behöver inte hinna/orka var och varannan dag, även om det är kul att läsa tillbaka i tiden om man varit lite aktivare och skrivit oftare. Men nu när våren är kommen tror jag många har datorn lite på undantag och tar tillvara ljuset och solen och fågelkvittret.

Må så gott/Kramen

2010-04-13 @ 18:38:30
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback