En dag vid havet!


Näst sista dagen på våra Österlendagar tillbringade vi vid HAVET. Hela dagen var vi där. Barnen lekte i sanden, William hittade en familj som spelade fotboll, och han blev inbjuden att vara med. Det var nog dagens bästa för honom.

Fina stora killen.

Livet är underbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JIIHAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oliver hoppar i vågorna.

Härligt!

Vilken dag vi hade. Härligt att tänka tillbaka på, nu när allt går i vanliga spår. Jobba, sova, jobba, sova..............

Men nu är jag ledig i 10 dagar! Men det har jag gjort mig förtjänt av. Vaknade med huvudvärk i eftermiddag. Sov kanske för länge i dag. Men jag har en förkylning som ligger och lurar. Sonen kom hem från skolan och kände sig hängig också. Bara köra med mina hokuspokusdroppar igen, och hålla tummarna. Vore ju typiskt om jag skulle bli sjuk nu när jag är ledig.

Läste ett inlägg hos min vän
Kafferasten om att det finns så många fotobloggar nu, till skillnad mot för några år sedan när det mest var bara text på bloggarna. Det är fotobloggarna som tilltalar mig mest. Men nu har jag ju blivit mer och mer intresserad av att fotografera. Det finns lite användbara länkar där. Jag har fixat till en liten astronaut på en av sidorna som Kafferasten länkar till.


Och som Kafferasten skriver så finns det en del Fotoutmaningar som man kan vara med i. Man lär sig oerhört mycket av det. Man får tips och ideér av andra fotografer/bloggare. Det är verkligen kul att fotografera.


Greta har också gjort ett inlägg i dag.

***************************************************
Fotobloggen
(Mer foton och fotoutmaningar som jag är med i)
****************************************************
Prinsessangreta
("Greta" En Bichon Havanais)
****************************************************

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Härligt Härligt!!!

Med lite tur så kanske du och jag kan hoppa i vågorna

när ni kommer ner. VAD tror du om det PILLAN????



Huvudvärkiga hälsningar från syster.

2009-09-01 @ 18:13:16
Postat av: Ninni

Ja det är verkligen kul att fotografera!



Nää inte bli sjuk nu när du äntligen är ledig!

Jag har en lätt förkylning känner mig tät och hostig på mornar och kvällar men dagarna är det full fart!



Kramen

Postat av: Ninni

Men hallååååå jag glömde ju dina bilder är undebara!!

2009-09-01 @ 19:51:15
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Dina bilder är underbara, vill bara krypa in i dem och bada med dina fina killar. Jag ÄR förkyld och det är väl som det ska, barnen har ju börjat skolan och nya baciller har hittat hem...till veckan blir det Norge hoppas jag, är lite less på att vara hemma....muken

2009-09-01 @ 20:23:26
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad kul att hitta en till som älskar Österlen.

Vi brukar vara på Österlen varje sommar. Min svärfar bor utanför Simrishamn, Brantevik.

Det är väl typiskt nu när skolorna börjar och semestern är slut att dessa förkylningar kommer.

Hoppas ni inte blir allt för sjuka.

//Lena

2009-09-01 @ 20:33:18
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: christina

Tack för kommentaren hos mig! Visst är det kul att fota!!

2009-09-01 @ 22:18:05
URL: http://christinaahl.blogg.se/
Postat av: Sanna

God natt! Hoppas du har haft en fin dag!

2009-09-01 @ 22:53:02
URL: http://jarske.blogg.se/
Postat av: soffie

mmmm vilken sommarvärme det blev idag,underbart!!!

Å VILKA BILDER tänk om det kunde fortsätta vara sommar nu så vi får njuta lite innan allt mörkt ska ta över,

2009-09-01 @ 23:33:21
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

Tack för titten hos mej!

Vilken fin blogg du har,! Så underbara bilder o bra skrivet!! Precis i min smak!

Bilderna från havet älskade jag...

må så gott! Kram

2009-09-02 @ 11:52:22
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Härliga sommarbilder. Ja, många som trillat dit nu i förkylning, själv är jag något bättre idag. Hoppas på kunna jobba imorgon. Jag håller med dig om bloggar gillar dem med foton, klarar inte när det bara är text.

2009-09-02 @ 12:43:32
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Underbara bilder på de dina småttingar och jag förstår dig att du längtar.. Förkylder, nej minsann Nilla inte ska du bli det... igen.. nu är du ledig och ska slappa o ha det mysigt:-))

Bra du länkar du oxså.. för visst finns det säkert många som blir glada av att hitta superlänkar, där man kan ha så skoj.

Jag har just lagt upp en liten somrig film på You Tube.. som jag fixat till av en del av mina sommarminnen 2009.. Tar lite tid atyt sitta och fixa så det blir till ens egen belåtenhet, men det var det värt..

ha de fint o du kan se "filmen" inne på Kafferasten.. bänka dig;-) Kramar

2009-09-02 @ 15:47:55
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Paula

Pax för stolen, den var ju skitsnygg! Minns du, jag hade en toalettstol o ett handfat med blommor i trädgården i Säfsen, fniss, den väckte viss munterhet!

Jag sov i natt mellan halv tolv och kvart i tio, vaknade av att solen lyste mig rakt i nyllet! Klockan var halv tolv innan jag tog hundarna för morgonkissen, haha, men dom klagade inte!

Njut nu av ledigheten, känn att den varar en hel evighet!

Kramen

2009-09-03 @ 17:39:29
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback