Vad är det som händer kl. 7.30 ?????


Kan ni tala om det, odjur! Nu har de väckt mig samma tid flera dagar i rad. Vad ser och hör ni för någonting kl. 7.30????????????????
Ja det snöade ju förstås, men inte var det snön de skällde på. William, äldsta barnbarnet blev jätteglad och sa till sin mor -Nu kanske det äntligen blir en vit jul, när snön kommer så tidigt. Sötnos!

Ingen träningsvärk efter stavgången i går. Men nu måste jag vara försiktig, så i dag blev det en fotopromenad i lagom takt.

Tog med mig en påse också, uti fall att, jag möjligen, kanske, skulle springa på en liten trattis. För här borde det ju finnas, i mossan, eller hur.

Och nog hade det en gång, för si så där en halv timme sen funnits svamp där. Men nu var det bara en massa hål i mossan. Och DÄR, DÄR gick hon, HON, som hade en hel, stor, kasse, FULL med SVAMP. Morrrrr!

Det är bara att konstatera att här finns det alldeles för lite skog och svamp, och alldeles för mycket människor.

Men vad är väl en bal på slottet, eller en kasse svamp mot en promenad bland höstlöven, ingenting, annat än helt underbart!

Nå väl, jag gav upp tanken på svamp, och fortsatte mot målet. Kärret som gömmer sig mitt inne i den lilla skogen.

Väl värt att ta sig dit. Det är inte så långt heller, lagom promenad.



Stenar i vattnet, barnslig, nyfiken, dumdristig, inte vet jag, men jag måste ju bara gå ut en bit och stå där och titta ner i vattnet. Och det blev inga blöta fötter, om nu någon undrar.

Vackert!

Grillplats finns det också.

Fortsatte min promenad hemåt. I bland på gångvägen och ibland inne i skogen. Hade ju inte helt gett upp hoppet om svamp. Och "Plötsligt händer det" där står det en liten klunga med trattisar. Inte många, men mina, bara mina. Och när man hittar så lite behöver man ju inte ens tänka tanken att dela med sig.

Blir man trött kan man slå sig ner här en stund :o) Men nu var det bråttom hem, här ska göras svampmackor till lunch.

Vad är detta? Parkeringsplats, eller?

Som sagt, inte så många, men det räcker till mig.

Mmmmm, Mums! Bara till mig!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: colliepojken

Moster Pillan!!! Det är jag som har ställt in dom på 7:30 KUL vaa??? Du!!! Jag vill ha bildbevis på att du hittade svampen i skogen. Tillsvidare så tror jag att du kanske hittade svampen på samma ställe som min matte. KONSUM alltså!!!!

Tass tass!!!!

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!

Vad synd att jag inte var där. Det var ju en macka till dig och en till mig.

Kram Anna

2009-10-14 @ 08:51:40
Postat av: Paula

Hej! Va duktig du är som går stavgång! Jag har två par stavar och tycker det är kul, men, dels får jag så himla ont i händerna framför allt tummarna, och sen är det knepigt när jag oftast har en eller två hundar med också...

Därför längtar jag faktiskt till sparksäsongen, här har vi ju förutsättningar för det!

Ja inte var det många stackars trattisar du hittade, men det är ju som du säger, mycket folk som är ute o letar. Men vilken underbar tjärn, hade kunnat vara mitt här ute i Dalaskogarna! En sån plats tycker jag är guld värd!

Ta det nu lugnt med kroppen, men du har ju lärt dig lyssna på den, så det ska säkert gå bra, och stretching är ju väldigt viktigt. Det bästa med min bassängträning är just stretching, jag kan böja och töja i ställningar som är helt omöjliga på landbacken!

Åter en strålande solig dag i Dalom, hoppas du får en lika fin en

Kramar

2009-10-14 @ 11:58:19
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna tassar in..

Oj vilken härlig promenad..jag är tätt bakom och smyger med dig..mums så gott med svampmacka..

2009-10-14 @ 15:19:20
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: ingrid

Mumsigt, har inte plockat några trattisar i år.. Är en ganska dålig svampplockare fast jag har en hel skog inpå knuten.. Men ÄTER dem gör jag gärna, ha,ha!!

2009-10-14 @ 16:21:39
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vilken härlig promenad du varit ute på. Vackra bilder från den! Och vilken lycka att hitta trattisar!Mumsiga mackor blev det allt!

Ha de!Kram!

2009-10-14 @ 19:45:18
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback