Det kom ett mejl..................


grattis!!!

Du har vunnit en påse trattisar i min utlottning!
Svara på detta mejl med din adress, så ska du se att det kommer post under veckan!

Kram från mej!

Tusen, tusen TACK, och en Stor Kram skickar jag till världens bästa
Paula

Uppdatering: Nu läser jag att alla 14 i utlottning blev vinnare, i stället för 5 som var tanken. Så gullig och givmild du är Paula.

Lördagen gick åt till hundvård, en hel eftermiddag tog det. Men oj så fina de blev sen. Och efteråt så blev jag serverad middag av sonen. Kycklingwok, HOT!! Men väldigt, väldigt gott. Han är duktig på matlagning. Men inte på att röja i köket, det gjorde maken :o)

I går var jag först barnvakt en liten stund till Oliver och Milton.Föräldrarna skulle på husvisning, men möttes av mäklaren utanför huset. SÅLT!!! Det är tredje huset som blir sålt framför näsan på dem, det är tydligen så man gör nu för tiden. Lägger ett hyfsat bud innan visning, och vips så har man sig ett hus. Fräckt tycker jag. Det kan ju faktiskt vara de som kommer långt ifrån som ska titta.

Oliver satt ju mest framför Tv´n, men Milton och jag hade en trevlig stund i lekrummet. Men helt plötslig så skulle han gå ner och hämta något. -Men du stannar här, säger han. Och visst, mormor stannar snällt och väntar. Men han kom inte upp igen så då gick jag ner för trappan. Och då sitter han i hallen och leker. Men när han får syn på mig så kommer han visst ihåg att han sa till mig att vänta där uppe, för då tittar han bestämt på mig och säger -Du skulle vänta där uppe mormor! -Ja men du kom ju inte tillbaka, säger jag. -JO, nu kommer jag. Gå upp! Mormor. :o)

Och sen berättade han en lång historia om en katt som hade rivit honom, om den var sann eller inte, ja det får vi nog aldrig veta.


Sötfisen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och sen bar det iväg till svärdottern på SWOPING (klädbyte). Med lite tilltugg. Trevligt, trevligt.




Vi spred ut våra kläder på golvet, på soffan.



Och på bordet.



Men det bästa var ju när Elvis kom hem efteråt.



Han är så go och glad, och springer runt hela tiden nu. Han har mycket att ta igen.



Var det här allt ni sparade till mig, blomkål!



Nja, det var nog inte det godaste jag har ätit.


Trevlig kväll var det i alla fall. Och jag blev av med en del, och fick en del annat med mig hem :o)


***************************************************
Fotobloggen
(Mer foton och fotoutmaningar som jag är med i)
****************************************************
Prinsessangreta
("Greta" en Bichon Havanais)
****************************************************

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: fia

va kul med byte av kläder och grattis till vinsten . kram.

Postat av: Ingrid

Byta kläder, vilken kul ide´, sen gäller det att man har ungefär samma storlek också.... Vi har väldiga variationer i min umgängeskrets.. Underbara ungar de får en lätt på fall..

2009-10-19 @ 14:11:47
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmmm men du vilka goa små söta barnbarn..kan tro att du lyder minsta vink där.himmel så charmigt..

2009-10-19 @ 16:11:29
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Paula

Nämen, har du o dottern samma klädstorlek?? Va fiffigt! Här swopas nog ingenting, nog är dottern lite mullig men långt ifrån min klädstorlek...

På måndagar så tryter fantasin när man ätit gott i helgen. Sen ska man liksom starta om, o det är inte lätt. Men jag gjorde som så ofta, kokade soppa på en spik, haha

Kramen

2009-10-19 @ 16:39:39
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!

Hektisk helg som vanligt förstår jag. Kul med klädbytar kväll om man passar i något. Men skit i det jag vill ju bara pussa och krama på gooos Milton och sööötfisen Elvis. Du får också en kram så hörs vi i morrn över en fika.

Haaaaj dou!!! Hej då!!!!(översatt till upplänska)

2009-10-19 @ 19:04:26
Postat av: sara

Härliga killar!!

Ja visst är rapsfälten underbara. Man kan inte annat än bli glad när de solgula fälten vajar i vinden :)

2009-10-19 @ 20:42:19
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: soffie

men å va härliga bilder på barnen ,

å vilken bra grej att byta kläder det blir ju nästan som helt nytt ,

fina blommor,

planterar du om pelargonerna å klipper ned dem på våren eller hur gör man ,

kram

2009-10-19 @ 21:59:53
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

haha det blev tokfel ett meddelande jag skrev till en annan bloggkompis om pelargonerna kom med i ditt med, va tokigt det kan bli,

kram igen

2009-10-19 @ 22:01:16
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Snygg-Göte von Fornborgen

Pillan för bövelen vill du bli min gudmatte?????

Tass tass från SNYGG-GÖTE med stora bokstäver....

2009-10-19 @ 22:59:07
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: christina

En sadan bra ide att ha kladbyte. Har ar det riktigt varnt i dag. Har lite problem med magen sa jag tar det lunt.

Kram

2009-10-20 @ 08:17:29
Postat av: Pialotta

Åh så trevligt att du vann Paulas vinst.. stort grattis:-)

Jag har oxså funderat på det där med klädbyten för visst har man en del i sina gömmor som bara ligger där o skräpar.. måste faktiskt ta itu med det idag... kanske;-)

Barnen, alltid så fint att få träffas.. så goa så och jag kan tänka mig Tuva och Wilmer om något, några år..

Kram på dig o ha de fint.

2009-10-20 @ 10:21:17
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Visst är hon god som guld Paula, som ger bort trattisar till oss!

Det där med klädbyte var väldigt smart tycker jag också. Man har ju en massa som hänger och aldrig mer blir använt så det skulle vara toppen att kunna byta med andra.

Dina små gullungar är så söta. Jag längtar efter min gullfis också. Hoppas få hjälp snart med hostan o så, så kanske jag kan åka dit och få snusa lite.

Här är det nån minusgrad o lite grått i dag. Jag tror vi har fått varannandagsväder. Igår var det soligt o vackert.

Hoppas du får en fin dag!Kramkram!

2009-10-21 @ 11:14:00
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna dansar in..

Nilla den där blicken på första bilden..den är såååå go'

2009-10-21 @ 14:09:00
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hej igen.Det blev ingen spruta igår. Dom ville inte ge mej nån förrän jag pratat med lungkliniken om min hosta som jag har för full nu + att jag ahr känt mej lite vissen en längre tid. Så nu har jag ringt till lung. och väntar på att nån ska höras av under dagen. I såfall att det går bra så kan jag gå igen på eftermiddan o få mitt stick. Fick vänta i minst två timmar i går i onödan. Men tid har jag ju!

Jag ringde till Gävle i går också men dom ringde inte tillbaka. I dag har jag åtminstone fått prata med nån.

Ja ja.. bara vänta o se.

2009-10-21 @ 14:15:48
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback