Fields of Gold


I morse blev det en cykeltur bland de Gyllene fälten.

Lyssna och njut!

Vallmo, så vackert och somrigt.





Vi gosar lite.



Vackra djur, hästar!

Lite svalka under trädet.



Så skönt det ser ut.

I går morse vaknade jag klockan 5.30 och kunde inte somna om. Så jag klädde på mig och gick ut på en motionsrunda på 1,5 timme i de vackra omgivningarna. Men tyvärr så straffade det sig. Ja, jag skulle kanske inte gått så långt, jag vet. Men det var så härligt, bara jag och fåglarna som kvittrade.
Hade ont i benet hela dagen och kvällen, alldeles mörbultad. Men konstigt nog har jag sovit jättebra hela natten, utan värk. Men jag vågade inte ta någon morgonpromenad i dag, trots att det var frestande. Men efter frukosten, som så klart åts ute i trädgården blev det som sagt en cykeltur i dag.

Sen har jag fotat massor i trädgården, se
HÄR. Pratat med sonen som kommer med tåget till Lund i kväll. Få se hur länge han stannar här. Mamma och pappa är inte så poppis nu för tiden :-)

Värmen har kommit till oss på Österlen också, det är riktigt varmt nu. Men solen vill inte riktigt ta sig igenom molntäcket. Jodå det är sol till och från, men det är ett tunnt molntäcke framför som inte släpper fram solen helt och hållet.

Nu ska jag ta hand om disken, sen ska jag ut och sätta mig med en bok. Tjingeling!

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Mmm ljuvliga bilder!



Den översta var jag tvungen att kolla på flera gånger och se om det var en målning!



Ha det gott..här skiner solen för fullt, kramen



Postat av: Gunvor

Åhh vilka underbara bilder! Vallmo som växer så vilt på fälten. Jag som älskar vallmon så mycket. Dina bilder är sagolika!

I dag ska jag sätta mej på bussen o åka till Helena i Sthlm en sväng. Vi åker tillbaka hit allihopa på lördag.Jag ska vara behjälplig i bilen på en så pass lång resa med både Astrid o Ellie i bilen.Man vet aldrig hur det går. Astrid vill ju gärna ha uppmärksamhet när hon åker bil o Helena hinner ju inte med både barn o katt ifall det blir stökigt. Fast det tror jag inte det blir.Men det ska bli så skönt att få hem dom hit igen. Det är ju drygt en mån. sen jag såg den lilla sötnosen. Jag längtar verkligen!

Ha det underbart du också där nere! Kramar i massor från ett 30gradigt Hälsinglnd.

2009-07-01 @ 11:10:39
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Underbart Nilla.. vallmo i sädesfälten så himla fint .. jag njuter i fulla drag och musiken till helt enormt:-)

Är din värk värre nu då.. jag lider av lite allt möjligt i denna hettan.. klibb. klibb, klibb och fuktigt.. bara det kunde komma en rejäl åskskur här oxså.. blir inte så varken i morgon eller lördag.. men sedan något lägre temperatur lite lagom så där och det ska bli så himla skönt.. Min värk blomstrar till lite här oxså i värmen.. magen är inte som den ska.. ja du vet.. lagom är allra bäst. Nu är det ingen idé att åka ner till stranden heller.. en sörja av alger lär finnas där och bada är ju inget att tänka på bara..

Här har solen lyst mest hela dagen och klibbet håller i sig även i kväll..

Kram på dig o ha det så fint som du bara kan nu:-) De där två hästarna... en otroligt silkesmjuk och vacker bild.

2009-07-02 @ 22:33:12
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm vilken härlig tur så vackert ,

ha det underbart i värmen

2009-07-02 @ 22:54:49
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vilka vackra bilder. Som en tavla allihop.

Skönt med semester och att ni fått sol ;)

Här har vi inte sett moln på jag tror det är 12 dagar, men idag är det stor risk för regn.



Jag jobbar några dagar till veckan men sen får jag 4 härliga veckor.



Det ser så ljuvligt ut i ert härliga Österlen :)

Och din Lavendelbakgrund förstärker bara sommarkänslan.



Hoppas värken i benet går över och att det är semester och vila du behöver.



Ha det bra och tack för din rad hos mig :)

Kram

2009-07-03 @ 10:51:17
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback