Längtar..............






Klockan är drygt fem på eftermiddagen, och det är ljust ute. En liten stund till i alla fall. Och man kan ana att våren är på väg. Fåglarna kvittrar när man är ute och går och solen tittar fram emellanåt. Jag börjar längta till våren och sommaren på mitt kära Österlen.

Visserligen tycker jag om vintern också, när det är riktig vinter. Idealet vore att bo lite längre norrut under vinterhalvåret så man kunde åka skidor och andas frisk kall luft. Och sen flytta ner till Österlen på sommarhalvåret. Här är det bara råkallt och fuktigt. Min sjukgymnast har ordinerat mig att börja åka skidor, det skulle vara bra för balansen på min sneda, onda kropp. Och jag är riktigt sugen. Men tyvärr så finns inte varken skidor eller pjäxor kvar. Försvann väl i flytten. Håller på att kolla runt lite på priser, inte helt gratis. Men det blir väl rea snart. Men jag skulle gärna vilja hinna med att åka i år. Men det blir som det blir.

Men man kan ju drömma i alla fall. Tänk att ge sig ut en solig dag med varm choklad, goda mackor och hundarna i släptåg. Under tiden får jag väl använda fötterna.

Snart är det jobb igen. Men i kväll ska jag bara vara hemma och slappa, sen jobbar jag torsdag och fredag natt. Sen blir det ledigt i åtta dagar. Skönt!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Igår kom en skidåkare här ute på stora vägen med en hund i släptåg. Lite märkligt såg det ut, men han var väl på väg in i skogen. På skoterspåren går det bra att åka skidor, men vi har mycket riktiga spår också. Tyvärr satte mitt benbrott stopp för skidåkningen, vristen klarar inte pjäxor, så dom underbara turerna ute på myrarna får jag inte uppleva längre. Men jag ersätter dem med sparkturer ut på sjön med lösa hundar, och klagar då rakt inte!

Visst borde man kunna bo på olika ställen sommar och vinter och jag förstår din längtan!

Kramen

Postat av: Gunvor

Jaa du..du skulle vara häruppe nu. Vi har ju hur mycket som helst av den vita varan.Och idag får vi ännu mer, det snöar igen. Och igår som det var såå underbart vackert! Men men..åka skidor har inte jag heller gjort på massor av år. Men jag skulle gärna vilja. Törs inte prova heller för min rygg krånglar lite då o då. Hoppas du får tag i utrustning så du hinner med nån tur i vinter. Det ser ljuvligt ut på dina Österlenbilder. Förstår så väl att längtan är stor! Kanske blir det så till slut att ni flyttar dit. Det vore väl inte så dumt?

Hoppas jobbet går bra nu när du går på ikväll. Må så gott Nilla. Kramkram!

2009-02-26 @ 12:29:54
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja skidor har jag inte åkt på år och dar..undrar om jag skulle klara det nu..hihi



Ja har ni nån snö att åka på?? Här börjar det droppa bort sakta men säkert.



kram

2009-02-26 @ 13:51:22
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Skidor har jag inte åkt sedan barnsben.. hur i hela friden skulle det se ut. Helt klart en stund i skidbacken utan skidor.. kanske på ett tefat och en go kopp kaffe eller choklad som var ett bra alternativ, då man var barn.. och så några härliga madar med prickig korv och leverpastaj.. de du:-)

Österlen, ja du Nilla jag förstår din längtan.. snart mycket snart blir det Vår och Sommar på riktigt och vi kan åka dit ner och bara njuta..

Just nu tycker jag mina tankar går mest åt mammahållet.. det är jobbigt att se henne i sina dilemman. Stor kram till dig min vän

2009-02-26 @ 14:08:17
URL: http://tankekorn.nu/Kafferasten
Postat av: Monica

Hej Gunilla!

Längesen jag var inne på din sida. Fin-fina bilder av tjejerna:-))

Pussa på dom från oss!:-)Ha det gott!!



Kramar Monica

2009-03-01 @ 02:00:00
URL: http://www.tequilavilles.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback