Lucia och lite annat

pepparkaksgubben

Här kommer det lite försenade Luciabilder. Var ner till Olivers dagis och firade Lucia på eftermiddagen i går. Här har Pepparkaksgubben just fått syn på mormor. Visst är han go.

lucia

Han ville egentligen vara Lucia, men med tre grabbar så har man inte Luciakrona hemma. Men han fick låna en på dagis. Och det var han nöjd med.

***************************************************************************************************************

Så till dagen. Så snopen jag blev när jag kollade bloggen och ett av mina inlägg från i går fanns med. Undrar när det blev publicerat. ;-)

Jag har i alla fall överlevt dagen, men jag är TRÖTT!!!

Fick ett tråkigt besked när jag kom till jobbet. Efter nyår så är jag den enda "gamla" personalen kvar på min avdelning. Och då har jag bara varit där i 2 1/2 år. Har aldrig varit med om en arbetsplats där det byts ut personal så ofta. Men det är tungt, 15 barn mellan 1-3 år på 2,75% personal.

Det kändes så bra nu för min nyaste kollega som började i slutet på oktober tycker jag så himla mycket om. Och vi arbetar precis samma sätt. Och sen skulle vi få en ny tjej i mitten på januari då vår nuvarande kollega ska börja studera. Så då skulle det bli lite nystart för oss.

Men nu har hon sagt upp sig, för hon tycker att det är för mycket barn och det som sades när hon sökte jobbet det är så långt ifrån verkligheten man kan komma. Ledningen målar upp en bild som inte finns när dom söker personal. Så efter nyår så står jag där med en tjej som jag har träffat en gång (hon verkar visserligen bra) men jag känner henne inte, och vet inte hur hon arbetar. Och sen så ska det sökas ytterligare en ny personal till oss.

Så jag blir den enda kända personalen för barnen och föräldrarna i början på vårterminen. Och jag jobbar ju inte heltid heller. Hur i hela fridens dar ska detta gå. Det blir väl frågor om övertid kan jag tro. Men jag har ju sjukbidrag och ska inte jobba mer än 75%.

Kanske ska ta och gå in på arbetsförmedlingens sidor och kolla lite.

Nu ska jag återgå till julkorten som jag började skriva när jag kom hem. Skönt att bloggen funkar i alla fall. Så att man kan få ventilera lite.

Ha en bra kväll.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Junitjej

Oj, jag som trodde att pepparkaksgubben var en tjej! Så fel jag hade! Ursäkta!

Postat av: Nilla

Junitjej: Han har ju så fina lockar så föräldrarna vill inte klippa honom. Du är inte den första som tar fel.

2006-12-14 @ 17:38:21
URL: http://nillasdagar.blogg.se/
Postat av: Åsa

Inte vet jag om det har kommit ett inlägg innan från mig!
Fick upp ett meddelande att du inte fanns när jag skickade kommentaren!

Trist med jobbet.......men typiskt att sånt händer när man jobbar med bra folk!

Ha det bra!
kramen!

2006-12-14 @ 17:41:23
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: anna

Men usch va tråkigt..hoppas det löser sig till slut med personal frågan?
Fina lusseungar..dom är fina!! Kraam på dig..

2006-12-14 @ 18:42:17
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Nilla

Hej :)

Va kul att du tittade förbi, och vilket fint namn du har..haha
Tussen är familjens lilla kattkille, och jag kan säga att jag aldrig trodde att man kunde bli så larvig och fjantig med en katt, men det kunde man.
Ja imorgon åker vi till skåne, strax utanför kristianstad, ska bli så skönt att komma hem till svärmor och äta gott och bara ta det lungt.
Ha en trevlig helg.
Nilla

2006-12-14 @ 19:17:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Pia lotta

Alltså det här är så himla konstigt.. massor måste vara besatta av bloggeri.. så många inlägg om detta på blogg.se-s sida. Herre min ge folk går väl inte under om de inte kan blogga på ett par dagar. Många tycks uppleva en abstinens :-)
Det finns som tur är ett liv utanför den här burken, men ska erkänna man blir lite irritabel då man försöker gång på gång.
Fina foton på lillkillen och visst är han en goding. Konstigt att de ska dra ner så mycket på dagis/skolor/äldreboende mm 8personal) där det verkligen behövs krafter.
Kram på dej o keep on blogging

2006-12-14 @ 19:47:28
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad söt han var pepparkaksgubben.
Visst är det tungt inom barnomsorgen det är klart att folk inte orkar.
Ha en trevlig kväll skönt att bloggen fungerar. /pimpim

2006-12-14 @ 20:28:53
Postat av: Carina

Gulligt luciatåg! Det är så kul när barn går luciatåg!

2006-12-14 @ 22:15:41
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Ninni

Oj jag förstår din oro, fy så jobbigt! Vi är ju fyra i vårt team, vi jobbar mycket två och två i gruppverksamhet. En kollega flyttade det kom en ny som jag kom väldigt nära, sen blev hon erbjuden en heltidsanställning på en friskola...suck! En ny kom, det har funkat jättebra, hon är ung och nu ska hon ha barn, så efter nyår kommer en ny. Det är jag som liksom har fått bytt kollega hela tiden, lite tungt!
Men den nya tjejen verkar jättebra så det blir nog bra!
Kram på dig

2006-12-15 @ 11:00:28
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback