Till min vän colliepysen "En tusan till collie"



Till dig Göte, finaste fina colliepysen...och din familj.

Alla ni som skickade iväg raketer i natt...SKÄMS  PÅ  ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Det här stickiga nyposnåret är till ER!!!

Gå in här på Götes blogg och läs vad han har varit med om i natt. En fruktansvärd upplevelse för både honom och hans familj.






Det här vackra strået är till alla er som engagerade er i Götes försvinnande. Tusen tusen TACK!!!!!!!!!!


Själv tillbringade jag Nyårsafton med att jobba. Såg en hel del fyrverkerier över Stockholm. Tänk så mycket pengar som bara "gick upp i rök" Tänk om alla de pengarna hade skänkts till Barncancerforskningen i stället...........bara en liten tanke..........så här på nya året.....med många nyinsjuknade barn..........................

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna ..dansar in

Jag kan meddela att jag inte köpt en enda raket..för jag gillar inte det..waist of money är det också..Gott Nytt på dig Nilla..mmm bra att du jobbade och höll ställningarna när vi andra rumlade runt o festade..nu borde jag verkligen gå o lägga mig..(skärp dig Anna..gå o lägg dig)..ok..jag ska..natti natti..:)

Postat av: Pialotta

Jag håller med du .. alldeles på tok för mycket som bara leks och skjuts upp utan någon som helst mening. Klart vi ska leva i nuet .. försöka i alla fall:-))

Ska kolla Göte..

Kram på dig

2010-01-02 @ 00:46:43
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Måste erkänna att jag la hela 100 kr i den gemensamma potten för raketer...vår hund är inte skotträdd tack och lov, han var med hela kvällen utan problem, men känner till problemet då min förra hund var det...minns att man gärna höll sig isolerad inomhus såna här dagar...

2010-01-02 @ 01:17:52
Postat av: Ninni

Oj oj stackars vovven..tur att det hela slutade bra!



Ja pengarna borde egentligen gå till nåt bättre..du har helt rätt.

Men ändå så tycker jag att det är så vackert!



Kram vännen

PS jag sköt inga egna iallafall DS

2010-01-02 @ 09:42:06
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

God Fortsättning på dej Nilla! Har just läst om Götes äventyr och tårarna kom fram. Stackars han och alla andra djur en sån kväll och natt. Det börjas ju på tidig kväll med skjutandet.Visst är det vackert att se på, men vilka pengar som går upp i rök!Usch o fy!Min systersons unghund slet sej loss på eftermiddagen när nån började skjuta, men han sprang som tur var hem till min syster och hon kände inte igen hans röst när han stod skällande utanför hennes hus.En himla tur att han inte sprang ut på fjället. Det är så hemskt när man hör om allt elände dessa raketer ställer till med.

Hoppas du är ledig nu och får ta igen dej i helgen.

Må så gott. Kram!

2010-01-02 @ 15:46:36
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Men...stackars Göte och hans matte/husse...så gräsligt nervöst...

Mina katter blev lite rädda också ...så jag sov med två varma svettiga katter i kvävecken hela natten ;o) Men dom tyckte nog det kändes tryggt så jag sa inget....hihi...

Fyrverkerier är ett ELÄNDE !!!!

Kram på dig

Margaretha

2010-01-02 @ 19:45:37
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ja det är inte kul med skotträdda hundar. Har haft turen att inte ha några såna men vår förra Dalmatinern Cassie blev skott rädd sina sista år samtidigt som hon började bli döv. Då stack hon med (fast p.g.a åska) Som tur var kom hon hem själv.

2010-01-02 @ 19:48:45
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Helena/Bildbloggerian

Ja, usch så mycket pengar det bränns på alla dessa fyrverkerier. Jag tycker så synd om alla djur, och även katten Astrid blir orolig av smällarna. Vilken himla tur att Göte kom till rätta i alla fall!



Hoppas året börjat bra för dig och god fortsättning!

2010-01-02 @ 21:12:04
URL: http://exponerat.blogspot.com
Postat av: Snygg-Göte en tusan till trött colliepys

God kväll bästa moster!!!

Jag sover väldans mycket just nu. Jag e så jädrans trött. Jag vill helst inte gå ut själv, jag e lite rädd fortfarande. Men du vad fint du har skrivit om och till mig. Det värmer. Tack för den fina blomman du vet ju att jag gillar allt som e vackert. Det e ju därför jag älskar mig själv så. Nu ska jag förflytta mig från soffan till husse och mattes säng. Det känns bäst att vara nära dom. Nu säger jag puss och godnatt BÄSTA GOASTE GUDMATTE!!!!

2010-01-02 @ 23:50:05
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Vad fint vi har gjort du och jag.

Kram och God natt!!!!

2010-01-03 @ 21:16:53
Postat av: Barbro

Ja, jag instämmer helt med bortkastade uppbrända pengar. Här omkring oss är det helt otroligt så mycket som skjuts. Förr var det bara att försöka att lugna en rädd hund, men nu behöver vi inte tänka på det och då blir det att man tänker på detta slöseri med pengar, som kunde ha gjort nytta någonstans.

2010-01-05 @ 15:34:28
Postat av: Synne

Hej på dig.

Var inne och läste om Snygg Göthes äventyr.

Säkert inte den enda hund som blivit vettskrämd av smällare.

Hoppas att han återhämtar sig snarast.



Hoppas att allt är bra med dig iallafall.

Här går det bra. Lite kallt men vi överlever nog det med.

Kramen från minus 26 grader.

Synnöve.

2010-01-09 @ 18:05:55
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback