På promenad vid Väsbyån



Herr & Fru And



Jag tycker att det ser väldigt, väldigt kallt ut.



Men vacker är han....Herr And.



Under tiden som sonen uträttade lite ärenden tog jag (chauffören) en promenad efter Väsbyån.



Massor med änder var det där.



Det blev till och med slagsmål mellan två And-herrar.



Det blev ganska många bilder, så jag gjorde ett bildspel. Men bloggen jävlades med mig. Fick inte upp det. Och då blev jag lite grinig, så där grinig så jag raderade hela bildspelet. Vill inte ägna mer tid åt något som inte fungerar. Så nu blir det som vanligt i stället.



Testade lite olika inställningar på kameran när jag fotade vattnet. Snyggt, tycker jag!



Småfåglarna får också mat här.



Sen har jag suttit online på både fejjan och skype.



Men inte är det någon som hör av sig från Thailand inte.



För det kan ju inte vara så att de solar, badar eller sitter ute och äter en massa god mat, när gamla mamma sitter och väntar här hemma i kylan. Med raggsockor och tjocktröja på ;O)



Nu tycker jag faktiskt att det ska bli vår, eller hur. Småhundarna kan ju inte ens gå ut utan att förfrysa sina små tassar.



Ja, jag får vara glad att jag slipper stå här på stationen om morgnarna och vänta på tåg som inte kommer. Tack och lov att jag jobbar natt. Och att jag kan ta bilen till jobbet.



Men i morgon kväll ska jag i alla fall ta en tur med pendeln. Ska ut med två gamla kursare från usk.utbildningen. Ska bli så himla skojigt.



Ha det gott....alla

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna ..susar in..

Vilka fina bilder...helt makalöst du den på vattnet i rörelse är magisk....



Väsbyån..mmmm du vi har våra vänner i Uppl.V så jag knallat runt där en del..



Sonen bor i Kista..nära till Uppl.V..men nu ska han snart flytta..och då kommer paranteserna med en hjälpande hand..så är det ju..



Så kul med en kväll med tjejerna..ha det gott..

Postat av: Ann Catrine

Vilka härliga foton!

Speciellt de med vattnet som ser ut som om

det går vågor!

Häftigt :-)



Kram

2011-02-22 @ 00:07:06
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hoppas barna har hört av sig nu då så du vet att allt är frid och fröjd därnere. Det är så otäckt tycker jag med allt som händer runt om i världen varenda dag. Än är det krig, demonstrationer och elände, än är det naturkatastrofer som nu idag man läser om Nya Zeeland. Inte klokt, det har väl alltid hänt en massa men nu sprider sig nyheterna med vindens fart tack vare internet och det ger helt andra proportioner med ögonvittnesskildringar och bilder.

Vintern håller ett stadigt grepp om väderleken men lite mildare är utlovat till helgen

Kramen

2011-02-22 @ 12:22:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Pialotta

Underbar tur du var på med kameran Nilla, verkligen fina vyer, men jag som du vill ju ha Vår nu:)

Jag lider mig igenom var dag nu, fast i ögonblicket skiner solen. Värken är så tydlig och blommande, men jag tror det är det här vädret som orsakar mycket, fast klart är att det är sticket oxså. Men det är ju så rogivande :) Visst önskar jag att den lille bebben kommer snart nu.. varit en lång väntan.. vi fick ju reda på det ett par veckor gammalt och så har ju Nina haft så många besvär mest hela tiden :( Som idag inga sammandragningar, men en himla huvudvärk och kräkning på morgonen:(



Hoppas du har hört från de dina i Thailand.. visst är det ändå en viss oro när de är så långt borta. Allt är så oroligt nu i världen oxså ju.

Kram på dig.

Postat av: Ingrid

Härligt att se lite porlande vatten och vårglada fåglar! Är så j-a trött på SNÖ och IS!!

Funderar däremot om mannen min jobbar efter "ljuset"

tycker klockan blivit över 17 varje dag innan han får ändan ur kontorsstolen. (slutar 16)...egentligen...

2011-02-22 @ 16:44:51
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: soffie

å vilka vackra vinterbilder å så härligt med öppet vatten,

må så gott

2011-02-22 @ 20:44:50
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning mitt i det vackra! Vad är väl en resa till Thailand i jämförelse med gamla kalla svedala....?! Skämt åsido....du har då lyckats förgylla en vinterdag åtminstone! Finfina foton! Måste försöka ta mig till öppet vatten o leta änder nån gång jag också...

Kramen!

Ragnvi

2011-02-23 @ 05:33:35
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vilken härlig fototur du gjorde. Jag tycker änderna är så vackra..åtminstone hanarna, som vanligt i djurvärlden. Tänk att även jag börjar tröttna på att fota bara vinterbilder. Skulle vara skönt med lite barmark o öppna vatten nu..faktiskt. Det är lite ovant att man måste ut på promenader nu när man har hund hemma. Då spelar det ingen roll vilket väder det är.

Wilmas matte o husse är ju i Malaysia och fröjdar sej. Dom har det underbart. Och det har nog dina Thailandsresenärer också. Det är nog ganska lika på dom ställena. Vi har varit i Malaysia en gång för längsen. Men vi var på ett annat ställe och blev inte såå impade av landet. Det har säkert förändrats en hel del sen dess. lika som det ju gör i Thailand också. Vi var ju dit första gången -99.Sen blev det några gånger till innan vi tröttnade. Kan kanske tänka mej en tur till Malaysia nån gång till, men då till ett annat ställe. Vi får se när dom kommer hem o berättar.



Hoppas du hört från de dina nu så du kan känna dej lugn. Ha en härlig dag. Här skiner solen. Det var 18- i morse. Nu ska Wilma o jag gå ut! Kram!

2011-02-23 @ 11:22:12
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Saras inredning

Hej,

Vilka underbara bilder du tagit =)

Så vackra färger på änderna.

Hoppas Thailandsresenärerna hör av sig snart.



Ha en bra dag!

Kram/Sara

2011-02-24 @ 08:15:05
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Margaretha

Fantastiskt vackra vinterbilder...särskilt vattenbilden... Den är riktigt superbra :o)

Kram på dig

Margaretha

2011-02-27 @ 17:06:40
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhh vilka fina kort=) Va det var det värsta hör dom inte av sig till dig, i Thailand har man ju inget att göra..klart dom ska hänga vid datorn fniss



Kramen

2011-03-02 @ 20:35:56
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Britta Stenberg-Tyrefors

Vad härligt att se dina bilder med fåglar och liv kring stationen och med snö som är fräsch. Bor i Väsby och har just vaknat för åns egenskap att spegla himlen och omgivningarna. Det är mycket vatten i ån och grönskan har inte hunnit proppa igen den till ett brunt dike. Det var roligt att hitta dina vackra bilder ! Britta

2012-04-03 @ 13:50:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback