Nu har jag stängt.......



Mitt fönster på Österlen.



Men innan vi stängde så hade vi underbara höstdagar på Österlen. Tidiga morgonpromenader med Syster Yster, Colliepojkarna Göte och Jalle. Och naturligtvis Harry!!!



Nu kommer jag och tar er...ser Harry ut att säga.



Mycket vackert hittade vi efter vägen.



Harry klättrade i köttbulleträdet.



Men blir nerknuffad av Göte. Om ni tittar noga så syns Götes nos mellan Harrys ben.



Så där ja....nu är jag herre på täppan....säger Göte.



Kära syster bjöd på frukost uppe på Hjalmars backe. Så härliga dagar vi hade.



Utsikten från Hjalmars backe.



Greta var ju också med.....så klart!



Liksom Havanna.



Och Melvin.



Det var bra torkväder i veckan.



Det sägs ju att det är mycket äpplen i år.....ja inte hos oss i alla fall.

Vet inte vad som hände med våra äpplen. Och inte vet jag vad som hände med mig själv heller. Har inte haft något att blogga om. Och inte har jag mått bra heller. Var till doktorn med min onda mage. Hon tror att det är magkatarr. Ja inte vet jag. Nu äter jag medicin för det, och försöker ta det lugnt, tänka på vad jag äter och äta på regelbundna tider....så gott det nu går. Jag mår bättre nu i alla fall. Men känner av magen till och från, mest varje dag......Utom när vi var nere på Österlen....Jo sista kvällen fick jag ont i magen, men det kan bero på att vi var på middag och jag åt på tok för mycket av allt det goda.

Nu får vi se hur magen sköter sig i fortsättningen. Det blir jobb på onsdag och torsdag natt. Var ju ett tag sen nu. Hoppas att det går bra.

Och det ska inte dröja så länge mellan mina inlägg nu. Men varje dag blir det inte.



Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Hej där...va fint du gjort på bloggen=)



Vilka underbara bilder från ditt vackra Österlen.



Usch magkatarr är jobbigt har jag haft sen jag var arton..jippi. Men jag kan hantera det bra. Har även IBS, ja och så då dom här tarmfickorna som då&då ställer till det. men jag är på bättringsvägen=)



Hoppas din "magge" blir snäll också..kramen

Postat av: christina

Så fina bilder. Ser så skönt ut.

2010-10-05 @ 03:05:07
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vilka otroligt fina foton,

jag som aldrig varit på Österlen

fick en längtan att resa dit ;-)

Och att det finns köttbullsträd där!?



Nytt och snyggt på bloggen!!



Besvärligt med magen, hoppas den håller sig

i schack nu!!



Helene E känner jag också!!!

Och det är hennes dotter som fotat biderna

på alla vackra damer!

Världen är verkligen liten ;-)



Ha en fin tisdag//Kram



2010-10-05 @ 08:52:44
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Helene Eriksson

Nu kommer även Helene insmygandes här...med några rader..Ja, världen krympte en aning...Tänk att jag hittade hit via MormorMu´s härliga BLOGG...Nilla så roligt att få ta del av foton & en hel massarolig läsning...Hjälp, hur många barnbarn har ni?verkar vara ett helt gäng :) Vi har ännu så länge bara 1 liten prins, Wilmer som är drygt 1 1/2..Men i Februari blir han storebror...spännande.

Tyckte jag såg AnnaLena skymta på någon bild, du får hälsa henne så gott/ Kram Helene i Järvsö

2010-10-05 @ 14:44:44
Postat av: Anna ..dansar in

Men så underbart du har det där nere..vilka vyer och naturbilder du visar..jag blir lyrisk..men så trist att du inte mår bra..hoppas det löser sig..kram på sig från Anna..Harry..han är en riktig snygging han..

2010-10-05 @ 19:04:07
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vet i sjutton om det inte får bli en tur till Österlen till sommaren, för nu är ju planerna att vi ska få lite lättare åka iväg... ;)

2010-10-05 @ 19:32:20
URL: http://farmorngrids.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Vackra Österlen.. tror mig veta att där skulle du kunna bo året om eller hur?

Stackars dig med din onda mage.. jag har oxså så förbannat krånglande mage .. började med Gluten kost en vecka, men Toabesöken uteblev, trots extra krossade linfrö.. jag har slutat med ren Glutenfri kost nu.. bestämt mig för att äta mer regelbundet och mindre portioner och tänka på vad magen tål..



Din Harry är ju för toppad.. som en kattklättrare i träd;) Ha de gott Nilla och take it easy så gott det nu går:) Kramizar

Postat av: SOFFIE

å måste kännas sorgligt att stänga igen för den kyliga årstiden,åker du aldrig dit på vintern?

Vilka otroligt fina bilder,va rofyllt det ser ut att va där!

hoppas du snart är bättre i magen krya på dej

kram

2010-10-06 @ 22:00:15
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: SOFFIE

å måste kännas sorgligt att stänga igen för den kyliga årstiden,åker du aldrig dit på vintern?

Vilka otroligt fina bilder,va rofyllt det ser ut att va där!

hoppas du snart är bättre i magen krya på dej

kram

2010-10-06 @ 22:00:45
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Nytt o fint i bloggen ser jag! Men vad trist med din mage! Hoppas du blir piggare snart! Har ju en problemmage själv så jag vet hur det är...

Helt underbara foton från Österlen! Och på dina djur!!!

Kramen!

Ragnvi

2010-10-07 @ 06:48:39
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Vi saknar er!!!!

Kom tillbaka och öppna fönstret.

Kram från Syster Yster!!!

2010-10-07 @ 11:25:58
Postat av: Anna Hallin

Får bara ångest då jag går in på din fina blogg, måste verkligen ta tag i en ny header nu!!! Sitter just nu på PO i Norge och har det bra:) Trivs trots att jag inte har kompetensen. Kramar!

2010-10-16 @ 02:56:34
URL: http://annahallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback