Stress, stress och stress.....

Borsta, klippa klor, ansa öron och bada Harry inför utställning. Träna lydnad. Hälsa på pappa. Ha inskolning på dagis med Milton en dag. Hämta stora grabbarna i hockeyhallen.

Men ändå...vad vore livet förutan familjen, far, barn, barnbarn och hundar.



Här får du en fin blomma...säger far till Milton.



Tack...kan man blåsa på den?



Näe...det går inte.



Men den är fin i alla fall.



Milton och gammelmorfar har ett litet samtal om mördarsniglarnas "vara" eller "icke vara". Och bestämmer sig för "icke vara", sen får Milton en lektion i hur man gör för att det ska bli "icke vara"  ;o)



Söta rara lilla far...som blev så glad och upplivad av Miltons besök.

Innan vi åkte till far så var  jag med Milton på hans nya dagis. Jag var med på samlingen. Barnen fick frukt och jag blev också bjuden. När jag tog min äppelhalva sa Milton - akta märket. Först trodde jag han menade namnmärkena på golvet. Men det var ju ett klistermärke på mitt äpple. -Det kan man sätta i pannan, sa Milton. Och tokig som jag är så satte jag ju fast märket i pannan, till Miltons stora förtjusning. Sen hade jag märket i pannan hela tiden. De andra barnen tittade i smyg på mig, det tyckte nog att det var både roligt och lite konstigt. En mormor med klistermärke i pannan....är det riktigt rumsrent det...hihi



När vi kom hem från far..(jag valde att vara hemma med grabbarna nu när vi har flyttat och det är bättre utrymme) så skulle vi utforska omgivningarna. Lekplatsen ligger ju alldeles nedanför mormors hus, så det var ju givet att vi skulle gå dit.



Gosunge!!!!!!!!!!!! Lite vila innan vi hämtar brorsorna vid hockeyhallen.



Sen blev det mera lekpark när vi hämtat stora grabbarna. William, storebror uti fingerspetsarna. Hjälpte mormor att duka utan att jag ens bad om det, vilken kille. Och pannkakor hade Milton redan beställt.



William mitt första barnbarn, så fin, så fin. Tänk att jag har varit mormor i snart tio år.



Oliver...den lilla filosofen. Som är så orolig för gammelmorfar. Han är ju alldeles ensam, är det någon som lagar mat till honom? Vi måste åka och hälsa på honom...sa Oliver till mamma. Och sen åker jag dit med Milton, inte riktigt bra. Det var ju jag som ville åka dit..sa Oliver. Men han ska åka dit med sin mamma en annan dag och hälsa på.



Man blir varm i hjärtat ocbh alldeles rörd. Vackra pojke!

Jag hade fått i uppgift av dottern att fotografera Milton. Det skulle vara en porträttbild att sätta på hyllan på dagis. Kan jag väl..inte så svårt. Pyttsan!!! Den unge gossen börjar tröttna på att mormor alltid släpar med kameran. Så han vände bort huvudet, gömde sig, sa sluta nu mormor, jag vill inte. Jag fick många härliga foton ändå, men inte så många rakt framifrån. Men fyra hyfsade foton har jag i alla fall.

Så nu är frågan: vilket foto ska sitta på hyllan? I slutändan så kanske han får välja själv, men kul att höra vad ni andra tycker.



Nr. 1



Nr.2



Nr.3



Nr.4



Måste bara visa den här svartvita bilden på Oliver. WOW...om jag får säga det själv :o)

Nu får ni ha en trevlig helg alla vänner, själva ska vi åka på utställning med Harry i morgon.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Vilka vackra bilder på vackra grabbar i olika åldrar!!

Postat av: Anna ..

Men så fina killar..underbart rara allihop...jag förstår att det är guld att ha sådana i sin närhet..

2010-08-20 @ 22:26:38
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Nr 4 ska sitta på dagishyllan. Kanonfinabilder på barnen och din pappa och vilken mysig dag !!!

2010-08-21 @ 08:41:02
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilka vackra barnbarn du har!!



Jag skulle nog välja bild nr 3..jättefin.



Va mysigt att ha en gammelmorfar..dom ser ut att trevligt tillsammans.



Bilden på Oliver är WOW!!



Kram på dig rara du!

2010-08-21 @ 11:52:45
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Hej kära syster!!!

Vilka fina bilder, vilka fina barnbarn och vilken fin far vi har. Lilla pappa som jag saknar och längtar efter honom. Nu till vilken bild som ska få lysa upp Miltons hylla om jag får bestämma. Bild Nr 1 jag tycker att hela ungen lyser på den bilden. En fantastisk bild på en bedårande unge. Vi hörs senare i dag. Kram så länge!!!!

2010-08-21 @ 12:29:55
Postat av: Ingrid

Gillat spjuverblicken i nr2 men alla är fina! Spännande se vilken han själv väljer! Ungar är underbara Moltas sa alldeles allvarligt en dag;

-Farmor, Maj är ju död nu... Då är ju gammelmorfar alldeles själv den stackarn!

Vilken tur han har oss...

Här har det ju varit mycket oro i lägret i sommar men plötsligt har vi en ljusglimt i horisonten som om allt går väl "landar i Hult" framåt Januari!!

2010-08-21 @ 13:12:51
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Men du,vilken härlig samling med goa gullgossar, din käre far inräknad! Vilken man!Såå fin. Bilden på Milton o han är supergullig!

Finge jag välja så blev det ettan.Fast alla bilderna är jättefina.

Hoppas utställningen går bra. Kram på dig!

2010-08-21 @ 14:25:58
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: christina

Riktigt goa killar

2010-08-21 @ 21:44:02
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Nytt o fint i bloggen här! Och vilka underbara bilder! Smälter som smör! Och fin text..så rörd man blir!

Nummer 4 till dagis tycker jag!

Dina dagar på Österlen...underbara foton! Och tänk att du träffade Drottningen!

Kramen!

Ragnvi

2010-08-22 @ 08:08:10
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Ojoj så underbara bilder du visar! Inte är det några problem att välja ett av dom fina till dagis :)



Härliga barnbarn och familj! Man blir som dom man är med - brukar vi säga, så det är inte konstigt du satte klisterlappen i pannan fniss



kramkram och ha en underbar vecka!

/Sara

2010-08-23 @ 14:43:33
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback