Ja nu är allt som vanligt igen.....

Har jobbat mina två första nätter, det var en hel del att göra. Nu är jag ledig torsdag och fredag. Sen jobbar jag i helgen igen, tyvärr!!! Försökte få ledigt på lördag natt, men det gick inte att få tag på någon vikarie. Så nu missar jag Miltons födelsedagskalas ute på landet på lördag. Och svärdottern har födelsedagsfika på söndag. Och då sover jag väl som bäst. Jaja, det är så det är när man jobbar inom vården. Jag är ju ledig när andra jobbar, vilket kan vara väldigt skönt...ibland.

Men nu återgår vi till semestern i stället. Nu är det slut på Grekland (kommer bilder i
Fotobloggen så småningom) Nu är det Österlen som gäller på alla sätt och vis, ny header och bakgrund igen.



Jag skrev ju att vi hade en arbetsam semester, här kommer bilder på lilla längan före vitkalkning.



Och efter.



Här syns det nog bättre, på uthuset. Före....



Och efter. Lite skillnad...va.



En dag sågade kommunen ner halva häcken, det är för trottoaren...sa han. Vilken trottoar undrar jag, det finns ingen. Det kanske finns en nästa gång vi åker ner, ska bli spännande att se. Men detta innebar att vi fick full insyn från vägen. Då byggde vi ett insynsskydd. Det har jag velat ha länge i alla fall. Så nu blev det äntligen av.



Det smälter in bra, och vi gömmer oss för omvärlden.

Men vi har haft mycket trevligheter också.



Kubbturnering med diverse tillbehör.



Sen blev det grekiskt, grillade lammbiffar, grekisk sallad, tzatziki och bröd i släkt och goda vänners sällskap.

Och nu ska ni få höra...en dag tog vi en tur med bilen i bygden, med förhoppning om att hitta en speciell plats. Och kan ni tänka er...helt plötsligt...efter vägkanten...så stod den där...skylten. Skylten som det stod Västanbäck på. Västanbäck...här kan du bo, äta och handla. Och vi svängde in, knackade på...och där stod hon i all sin glans....Fru Jacobsen...Drottning av Västanbäck....Så glad...så trevlig, en sådan gästfrihet...Tack än en gång för det varma mottagandet.

Och nog kunde man handla där alltid. Så många fina saker. Nästa gång...Fru Jacobsen... tar jag stora plånboken med mig. Och Harry...så klart.



Det här är inte Drottningen av Västanbäck...men väl den allra vackraste lilla prinsessa man någonsin har skådat, och boendes på gården.



Och sen kom de ju....Grabbarna bus...med föräldrar. Milton, så go, så go...med glimten i ögat. Lite småfinurlig som snart fyraåriga pojkar kan vara.



Alla tre...uppe på Stens Huvud.



Oliver på stranden. Ofta i sin egen lilla värld, funderar på mycket, som man gör när man är sju år och snart ska börja i skolan.



William, tio år....har koll på allt.



I bland åkte vi till havet, och i bland åkte vi till "Flishålet" på kvällarna och badade.



Och där var vattnet ljuvligt varmt och skönt.



Ytterligare en Kubbturnering blev det, som inleddes med ridning för barnen. Äldst börjar, så klart.



Sen blev det Olivers tur. Det här var roligt!



Men jag då...säger lilleman.



Ska man mata hästen först?



Nu är han riktigt nöjd den lille mannen.



Sen grillade vi på den provisoriska grillen.



När gästerna gått hem, satt vi kvar länge, länge och värmde oss vid elden. Vi avslutade kvällen med att lägga oss i gräset och titta upp på den stjärnbeströdda himlen....det är sommar och Österlen det.




Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna..

Du det ser ut som om du haft en underbar sommar där nere..och tänk att få knacka på hos Fru J..så makalöst roligt ..kan tro att hon är härlig.

Massa trevliga besök har du haft ser jag och så fint och prydligt det är hos dig..charmigt...goa sommarminnen...

Postat av: christina

Hej

Jag var också och hälsa på i västanbäck, så himla mysigt. Hoppas kunna bo där någon gång. Var på österlen var det ni bodde? Har ett tipa till er, utanför tommelilla liger ett nostalgi museeum som ni bara måste besöka.

Kram

2010-08-12 @ 11:48:52
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhh va ljuvliga bilder. Va fint det blev när ni gjort i ordning.



Men va kul har du varit i Västanbäck..hon verkar så rar.

Hon har minsann bott på Hammarö:)



Flytta är INTE bara..oj vi är inte klara ännu och vi flyttade in i mars..mycket kvar att göra...eller rättare sagt jag vill göra=)



Stor kram

2010-08-12 @ 17:19:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Men vilka härliga familjebilder du bjuder på !!!!

Ni ser ut att ha det riktigt bra. Corona samlingen....mums!!!

2010-08-14 @ 11:24:16
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Måste också lägga till att bloggen är riktigt fin med ny header och allt

2010-08-14 @ 11:24:56
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Oj så vackert det är här med massor av lavendel. Och va härligt ni haft det på Österlen. En underbar sommar kan jag tänka mej fast en hel del jobb också.

Jättegoa bilder på grabbarna. Och så rent o fint det blir efter vitkalkningen.

Hoppas jobbnätterna går bra!KRAM KRAM!

2010-08-14 @ 21:07:43
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Hallå i stugan!

Nu vet jag vart ni har ert gulliga hus!

Vilka supperlativer du skriver...man får nästan tårar i ögonen....När kommer ni ner igen?Vi måste ju träffas

Nu håller vi på med lite trädgårdsröjning,men det är lite svårt eftersom lilla Isadora vill vara med hela tiden.

Allt gott till dig o gubben!/frua i Västanbäck

2010-08-15 @ 10:07:00
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Jag förstår att du lever livets glada dagar denna sommar ;o) Härligt glada och busiga bilder....

Kramelikram

Margaretha

2010-08-15 @ 18:59:49
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Viktoria Eriksdotter

Hallå Syrran!!!

Vilken tur att du fick ledigt så att du kunde kalasa med barn och barnbarn. Göte hälsar att du glömde honom i bloggen. Det ska vara....det är ingen sommar utan GÖTE på Österlen!!!!!

Kram från lilla syster!!!

2010-08-15 @ 19:24:15
Postat av: Ingmarie

...Hallå där..JAG ÄLSKAR 08 or!

Speciellt om dom har ett gulligt hus i Onslunda o en gör go hund som heter Harry!

2010-08-15 @ 20:11:39
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vad härligt det låter, och vilken underbar liten badplats!! Så kul träffa självaste "Drottningen" över Västanbäck också! Kul ändra lite i bloggen med jämna mellanrum

2010-08-16 @ 08:12:55
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback