Min Påsk...

Det går dåligt med bloggandet för min del. Jobbade förra helgen med en begynnande förkylning. Den blev värre för varje natt som gick. Och när jag sen gick av mitt pass i tisdags morse, ja då bröt det ut med dunder och brak. Har varit dunderförkyld, och är fortfarande förkyld. Men nu går det åt rätt håll i alla fall, även om det går trögt. Så jag har inte haft varken ork eller lust att blogga.

Och det händer en del här hemma, det är ganska mycket just nu. Återkommer om det när allt faller på plats.



På Påskafton kom det en liten "Påskhund" som heter Elvis och hälsade på.



Han hade med sig en Påskblomma till farmor, sötnosen!



På Påskdagen var vi till pappa allihop, utom svärdottern som jobbade.



Härligt vårväder!



Grabbarna roade sig ute i trädgården.



Harry tittade intresserat på.



William är "Harryvakt"

Vi hade med oss påskmat som vi bjöd pappa på. Och mitt i middagen så kom hemtjänsten och skulle laga mat till pappa. Och ändå ringde jag dagen innan och avbokade.

Ja, ja.....vi hade i alla fall trevligt. Och alla blev mätta och belåtna. Men pappa blev trött, han skulle gå och vila när vi åkte hem.



Och så kom det då....."APRILVÄDRET"



Och så avslutar vi med lite Harry......



Och lite mera Harry.........

Kika gärna in hos
Sessorna & Harry

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Jag förstår Nilla.. det är inte alltid man har varken tid eller lust att blogga. Du har i alla fall haft det trevligt med alla de dina i Påsk och jag hoppas du blir bra snart från din förkylning, för den kan sätta ner en människa så fysiskt.



Jo vi var på Österlen Påskafton.. tur vi åkte då för den dagen var det åtminstonde solsken. Visserligen var det kallt i vindarna, så det var tur vi tog vinterjackorna.

Jag var ju bara tvungen att åka dit ner. Det var ju en stund sedan det var Äppelmarknad och vintern har ju gjort att det inte blivit av förrän nu.

Buhres fisk är ju nerbränt, den där trädelen.

Men du ska tro det var folk där.. säkert var många nyfikna. Det fanns en kiosk där man kunde köpa sill och mos i, men Herre min ge, du skulle sett kön dit.

Inte så många bord heller att äta vid.



Nu får du ha det så gott så hörs vi framöver:)

Kram på dig.

Postat av: Ninni

Ja det är trist att bli sjuk när man är ledig!

Skulle vilja påstå att det är typisk hemtjänsten..hände flera gånger med mamma också!



Skillnad på väder&väder..haha!! Kryapådejnu och ge söta vovven en puss på nosen.



Kramen

2010-04-06 @ 09:16:25
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Synnöve

Det var bra att ni kom iväg till din pappa. Han blev säkert glad att se er allihopa.

Men vad pysslar hemtjänsten med då som inte har ordning på sina papper??



Härliga bilder på ungarna och Harry.



Ha det gott och krya på dig nu.

Kramen Synnöve.

2010-04-06 @ 11:01:22
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

Ville bara säga att man kan INTE få nog av Harry!

Antar att han också längtar till Österlen....men snart så kommer ni!



Allt gott till dig från mig!

2010-04-06 @ 17:58:05
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Barn och hundar..och hembryggt äppelvin..ha ha...nääe jag skojar..du så härligt med dina barnbarn och Harry som tycks gilla leken...han är verkligen sååååå söt..lille Harry..

2010-04-06 @ 18:14:16
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Nej...jag håller med om att blogglusten kommer väldigt i otakt ibland.... Sånhar det varit för mig också.... Då blir manextra glad för kommentarer från kompisar trots att man är lite blogglat....eller hur ???

Du.... Harry är den sötaste utav de söta....har jag sagt det förut...jasså ok... ;o)

Kram på dig kompis

Margaretha

2010-04-06 @ 20:41:48
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Jag blandar olika smaker, lite som jag känner ;)

Tåkigt att bli sjuk när du är ledig! :(

2010-04-07 @ 09:40:27
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: ingrid

Jag har förstått att det är på många håll snön hälsat på igen, dock inte här tack o lov! Här har det varit sol och värme idag, ljuvligt!

2010-04-07 @ 18:40:57
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback