Vet du vad.................


Jag vaknade här, bland äpplen och................

JORDGUBBAR, ja, det är faktiskt sant. Det fanns jordgubbar i landet, igen!

En hel skål :o) Ja,ja en liten skål, men ändå.

Mmm, Underbart! Det doftar annorlunda, det är tystare än hemma, det enda som låter är klockans tickande och gräsklipparen som maken travar runt med. Härligt, rofyllt och underbart.

Det kom en inbjudan, från
colliepojken (systers hund) Så klart att jag tackade JA. Jag fick inte titta i bloggen förrens klockan hade passerat 00.00, av en viss anledning :o)


Överraskningsfest, födelsedagsfest, Jaa, jag fyllde faktiskt år i går. Och tillbringade en stor del av födselsedagen i bilen, på väg ner till Österlen. Jobbade hela, (nästan) natten. Jag stämplade ut kl. 04.32 och begav mig hemåt. Väckte gubben och sen packade vi in väskor, hundar och katten och drog. Och jag småslumrade i bilen.

Så fint, kuddarna är sydda till min ära, och dessutom för hand (symaskinen har pajat) i mina favoritfärger. Syster och systerdotter Carolina har fixat, grejat och planerat i hemligthet i flera dagar för min skull. Jag är RÖRD,HEDRAD och mycket GLAD.

Från systers trädgård.......

Så vackert, rosa och lila, så klart :o)



Min plats

Knyckta äpplen :o)

Äppelknyckarkaka :0) Carolina,systerdotter, gudbarn älskade vackra "unge" vilken underbar kaka. Den bara smälte i munnen, nästan så man hörde änglar sjunga.

Presenter fick jag också.

Akvarellen har min svåger målat, och fotot är så klart på colliepojken

Ja nu sitter jag här och bloggar i mina Gyllene skor, ett år äldre, och förhoppningsvis lite visare.

Tack för en underbar afton kära syster med familj.




Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken ljuvlig plats finna ro på och så fint de gjort. Förstår du hade en toppen födelsedag!! Grattiskramar i efterhand från mig. Och vilka underbart höstiga färger du fått till jordgubbarna till trots (de hör väl mer till sommaren)Passade ju perfekt till födelsedagsbarnet!

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Tack själv kära syster.Det var du förbövelen förtjänt av. Colliepojkens ord.

Vi hörs senare.

Kram Anna

2009-09-27 @ 13:54:06
Postat av: Anna dansar in..

Men så underbart..vilken frukost och vilken födelsedag..jag ber att få gratulera..gyllene skor oxå..perfekt..

2009-09-27 @ 16:47:17
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Grattis i efterskott! Kan du inte lägga ut receptet på äppelkakan eller maila mig den? Fint att se att du har det bra med de dina! Kram

2009-09-27 @ 22:29:55
Postat av: Pialotta

Underbart.. som jag förstått så bor din syrra i närheten.. så passande och du gyllene skor.. toppen och så vackert de dukat.. så perfekt. Nu kan du nästan tävla med fru Anka i dina guldiga Foppa;-)

Stort grattis på din födelsedag som var igår eller..

Kramar till dig o vackra Österlen.. Äppelriket.. synd vi inte sågs på Marknaden.

2009-09-28 @ 22:33:23
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Paula

JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEVA JA MÅ HON LEVA UTI HUNDRAFEMTIO ÅR!

Försenat grattis och stora kramen från pörtet

Det ser underbart ut, vilken välkomnande syn för en trött resenär!

2009-09-28 @ 23:02:53
URL: http://paulaz.se
Postat av: Carro

Puss finaste moster!

2009-10-01 @ 06:10:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback