Höstfint



Har gjort höstfint på mammas grav. På torsdag skulle hon ha fyllt 91 år. Pappa och jag ska åka dit med en bukett blommor då. Hoppas att jag hittar något fint som går i rosa och lila då.

I kväll är det kräftskiva här ute på gården. Men det är inget för mig. Kan inte skala kräftorna med mina onda händer. Och en lördagkväll sitter jag hellre hemma uppkrupen i soffan, inlindad i en filt och äter något gott och kanske tittar på en bra film. Och förmodligen så somnar jag också. Tråkigt? Näääe, jätteskönt!!!!!!!!!!! Det är så skönt att bli gammal och "tråkig" och göra bara precis det man känner för. Inte känna att man måste umgås med grannar och vara trevlig, jag har inte alls lust att vara trevlig. I kväll är jag tjurig.

Trevlig lördagskväll från en riktig "tjurskalle" :o)

Titta gära på
Lillplutt också



***************************************************
Fotobloggen
(Mer foton och fotoutmaningar som jag är med i)
****************************************************
Prinsessangreta
("Greta" En Bichon Havanais)
****************************************************

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: ingrid

vilka fina färger du fått ihop på graven, de gillar jag med. Ha en lugn hemmakväll ibland får man faktiskt "tjura ihop" lite. Kramar från Öland

Postat av: Sara

Först måste jag bara kommentera växthusen! Såå snygga, ska absolut klicka mig vidare.



Sen grattis till lillkillen som är uppe och går :) Alltid lika spännande!



Tycker inte alls att du är tråkig! Du hade varit tråkig om du gått fast du inte ville ;)



Kramkram//Sara

2009-09-07 @ 13:57:29
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Ninni

Hallå där tjurskalle..haha



Ja ibland är det skönt att slippa vara social..men det har jag varit i helgen och jag älskade varenda minut!



kramen

2009-09-07 @ 17:08:32
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Du vi får tillåta oss en mysstund alldeles för oss själva ibland.. visst är det skönt att man själv får bestämma takten:-))

Så du har redan satt ljung.. jag har tänkt på det, men tycker det är för varmt ute ännu.

Jag gjorde så för ett par år sedan och adjöss med den ljungen efter en tid.. det är ju meningen den ska stå fint nu framöver.. men det kommer dagar och vips så är det kallare.

Kram på dig du Nilla som man inte kan killa;-)

2009-09-07 @ 18:27:42
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja du Marion får nog definitivt gå nån kurs så hon lär sig att uppföra sig..haha

2009-09-07 @ 18:46:13
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Paula

Grannarna skulle jag struntat i men knappast kräftorna, haha! Jag har artros i alla fingerleder och handlederna, ingen kraft har jag i dem, men jag kämpar på, o skalar lätt ett kilo kräftor! Fast ärligt, det är nog tänderna som tar stryk, de är dem jag använder för att knäcka skalen!

Jag håller med dig om att det är jobbigt med tunga böcker, men jag kan inte läsa pocket för det är så liten stil! Mina ögon tycker det är jättejobbigt, du ser, tok hur man än gör. Jag köper ju inga böcker utan lånar på biblan o de har ju väldigt få pocketböcker, dom håller inte för att läsas av många. Ibland har jag dock två böcker på g, en tyngre och en lättare att läsa i sängen.

Vi blir nog mästare på att hitta knep och knåp för att fungera även på gamla dar, "ler"

Hoppas du njöt under filten/Kram

2009-09-07 @ 18:57:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Vad fint du har gjort på mammas grav. Det ska bli mysigt att titta dit snart.

Vi hörs på telefon typ i morgon.

Kram Anna

2009-09-07 @ 19:48:57
Postat av: soffie

guuu va fint!!!

2009-09-07 @ 22:16:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mormormu

Skönt att inse att det finns fler tjurskallar som gör som dom vill, tecken på mognad, eller?!

Kräftorna däremot hade jag nog försökt få över till mig på något sätt..



Trevlig torsdagskväll!

2009-09-10 @ 18:24:41
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback