Hos Bosse Rappne (Äntligen Hemma)

Slottsträdgården Ulriksdal hos Bo Rappne (från TV4Äntligen hemma) har jag besökt i dag. För en del år sedan när det var poppis att torka Eterneller och göra blomsterarrangemang, så besökte jag odlingarna ofta. Då gick jag runt med en korg på armen och plockade blommor som sedan vägdes. Man betalade per hekto, tror jag.

Det är fortfarande självplock av blommor och grönsaker. Det finns långa, långa rader med vackra blommor.


Känner ni igen den här lilla trädgården? Bosse Rappne anlade den i Äntligen Hemma för några år sedan.

Kul att se den i verkligheten.

Fina rabatter.

Man får ju en massa ideér och inspiration när man går och tittar på trädgårdar.

Nu har ju jag bara en pytteliten radhustäppa här hemma. Så man kan inte göra så mycket. Men på Österlen har vi ju större. Men där är vi ju bara på semestern och hinner inte fixa så mycket. Men drömmar om en härlig trädgård finns ju. Fast vi har ju en del, ändå. Men jag drömmer om mer.





Titta vad som står mitt ute på blomsterfältet.

Så underbart.

Tänk att få ligga och slappa där.

Ser väl härligt ut, eller?



Och ett kallt glas vitt, en varm sommardag i den här hörnan. Inte fel, va?

Vilken vacker ljuslykta.

Och till sist lite blomsterfägring.

Mer bilder från Slottsträdgården Ulriksdal finns HÄR

Jag fortsatte till Ulriksdals slott, bilder från slottet och parken finns HÄR.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Vilket fantastiskt ställe, var ligger det? Vi i norr kan ju inte odla riktigt lika omfattande som er heller men en hel del kan det bli!

2009-09-08 @ 07:26:03
Postat av: Sara

Åh men du så mycket fint! En sån liten pergola skulle jag kunna tänka mig.



Glaspergolan var oxå läcker :) Men vilket jobb att dra kuddar in och ut hela tiden. Hahaha... man tänker praktiskt, ett tu tre är det ju regn.



Tack för tipset om dom fina bilderna! Nu ska jag klicka mig vidare i dina länkar.



Kram//Sara

Postat av: Solvarma Irene

Hej Nilla!



Kul att du visar denna underbara trädgård, för jag har missat dessa program då jag bodde i Spanien under den tiden dom sändes.



Ja du tänk att att ligga i det underbara uterummet och softa med en skön bok.



Må fint, önskar Irene

2009-09-08 @ 10:09:29
URL: http://solvarma-foton.blogspot.com/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Vilka härliga bilder syrran, det är ju bara att sätta i gång. Jag menar här nere på Österlen. Jag ringer halv två så fikar vi.

puss o kram

2009-09-08 @ 11:18:04
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Ho ho!!

Lever du????

Ska vi fika vid halv två?????

Typ!! Eller???

Puss o Kram

2009-09-09 @ 12:07:53
Postat av: Gunvor

Hej hej..vilka underbara bilder hörrudu! Inte dumt att kunna ha det så.Jag brukar titta på Äntligen hemma o Bosse R. Här hos mej är det bara tallbarr o kottar som gäller just nu.Jag kräks på kottar o barr snart! Det ser ut som det snöar när allt barr bara blåser omkring.. fulla gräsmattan o vägarna blir det. Vi har i alla fall jättevarmt o skönt häruppe nu. Helena o Ellie är hemma den här veckan så du förstår att det är fullt upp med att gosa. Hon är så ljuvlig! Så glad o sprallig! Tänk så fort det går. Sist dom var hemma, för nån vecka sen så låg hon mest i famnen. Och nu rullar hon runt på magen o skriker o pratar högljutt så Astrid får ont i öronen.Jättegoo är hon!Igår så skrattade hon riktigt när mormor busade med henne. Ja det där kan ju du som nyss har haft småttingar hos dej själv.

Hoppas det går bra för er med alla barnen nu, för visst var det den här veckan som ni var barnvakt.

Må så gott!Kramkram!

2009-09-09 @ 15:20:26
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingrid

visst kan man bli sugen och jag tänker alltid; nästa år ska jag fixa det o det MEN sen blir det inte så tyvärr... Alltid något viktigare som kommer emellan.

2009-09-09 @ 17:18:17
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Har du rett ut alla tovorna nu?

Paviljongen var inte illa, men vet du, jag skulle inte vilja ligga där på schäslongen helt utan väggar runt i kring!

Knäppt va, men skulle känna mig ganska utlämnad, vill nog ha en eller två väggar för att känna mig trygg..

Hoppas du vederkvicker dig själv, o det ser jag ju att du gör, du är jättebra på att hitta mysiga smultronställen!

Kram

2009-09-09 @ 19:17:18
URL: http://paulaz.se
Postat av: soffie

mmm va underbara bilder å vilket ställe det verkar va,

Ha en go kväll

2009-09-09 @ 22:55:42
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback