Nu är jag ledig............



Vaknade av skällande hundar igen, grannen var på väg ut med sina bestar. Och det måste marodörerna tala om.

Men det var ändå dags att stiga upp. Men man är rätt seg efter några nätters jobb. Men nu har jag bestämt mig, här ska tränas. Var ju till doktorn för några veckor sedan med mitt onda ben. Hon klämde och tryckte, och jag fick gå på tå, på hälarna, böja mig hit och dit. Hon drog och slet i mig. Och hon konstaterade att mitt vänsterben är ca 1 cm längre än det högra. Men jag hade tack och lov inga diskbråck. Utan har antagligen fått en nerv i kläm i ryggslutet/skinkan, och det gör nog så ont. Sjukgymnastik och stretching står på schemat.

Och nu när jag äter voltaren för min onda nacke så tycker jag att det har blivit bättre i benet/skinkan/ryggslutet, var det nu kommer ifrån.

Så sagt och gjort, på med träningskläderna, händerna på stavarna, och Lynyrd Skynyrd i öronen.
Kallt, blåsigt och ruggigt. Men jag tog mig igenom min lilla bana som jag brukar gå. Stannade till hos dotra, (som är hemma just nu, eftersom butiken hon jobbar i är rökskadat och renoveras den här veckan) och hon visade mig hur jag ska stretcha. Och ännu har jag inte känt av någon värk, peppar, peppar..................

Trots att hösten har gjort sitt intåg så blommar Pelargonerna fint ännu. Men det är nog snart dags att plocka in det som ska övervintras. Det har ju redan varit minusgrader här, några nätter. Skrapa rutor, handskar, halsduk, sockor, mössa Brrrrrrrrr..................Nu blir det jobbigt ett bra tag.

Längtar redan till nästa sommar :o)

Och då skulle jag ju lägga in en sommarbild här, och när jag bläddrar bland sommarens bilder så hittar jag denna.

Joy och colliepysen Göte, lite kärlek blev det allt. En av de sista bilderna på Joysan ♥

Men här kommer en riktig sommarbild. Milton på språng ner i vågorna. En av alla härliga sommarbilder som sitter på näthinnan, och plockas fram när helst jag vill minnas.

Men som sagt, nu är det verkligen höst. Och med hösten blir det andra bilder att minnas och plocka fram, så småningom.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Va gott att vara ledig..och Brr för hösten!



Hoppas du får ordning på ryggen, själv ska jag på en lång massage i morrn ska bli ljuvligt!



Ha det..kram på dig

Postat av: Ninni

Glömde ju...Ja det blir maken och jag som reser vi föredrar det än att åka med andra.



Vi ska ju vara borta länge också!

2009-10-12 @ 19:31:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Var kanske en liten inflammation eftersom du blivit bättre av voltaren. Inte kul gå o ha ont, jag vet. Kram

2009-10-12 @ 19:37:48
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hej och hå!!!

Vad duktig du är som går ut med stavarna. Du får akta så att du inte snubblar. Det hade varit pinigt.

Kram Anna

2009-10-12 @ 19:44:27
Postat av: sara

Kan verkligen hålla med!! Visst längtar man redan till nästa sommar... det känns som en evighet tills dess tyvärr.

Vilken underbar strandbild... och vad fin hon var din Joy. Kan tro att hon är saknad

2009-10-12 @ 20:00:20
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja nu är hösten verkligen här, känner mig småfrysen. Det ska bli så skönt att komma ner till värmen.

2009-10-12 @ 21:13:24
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Så har min man oxså det.. 1 cm kortare ben, därav ett mindre inlägg som höjer i ena skon.. Det kan man köpa på Maxi:-)

Visst längtar man när jag ser din bild på vatten och den lille pojken vid kanten.. en verkligen superbra fotad bild.

Nu väntar mamma.. pedalar en stund för att tvätta, städa mm..

Kram ... tisdagstemat får vänta.

2009-10-13 @ 09:37:21
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Hej o hå.. va duktig du är som sätter igång med stavgång! Jag bara tänker o så blir det inget mer. Men nu så har jag fått jag ju fått tillbaka min hosta så då kan jag skylla på det. Eländigt med värk i kroppen! Men bra att det finns hjälp att få.

Härliga sommarbilder. Och tänk att dina pelargoner är så fina än.Här är det vitt på backen i dag, men det smälter nog bort under dagen för det är soligt o fint ute.

Ha det så underbart skönt nu när du är ledig o hoppas värken håller sej borta!Kram!

2009-10-13 @ 12:06:13
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in..

Så härligt med stavgången man känner sig så glad efteråt oxå..man känner sig frisk och fin..Sommarbild..mmmmm man blir varm o skön av den bilden..

2009-10-13 @ 14:28:52
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback