Härligt höstväder


Har sovit riktigt gott i natt. Vaknade kl. 7.30 av att de små marodörerna skällde, skällde och skällde. De skulle bara tala om att det målas om i carporten. I fall att jag inte visste om det. Bara att kliva upp, med andra ord.

Efter frukost och dusch, tog vi en promenad runt kvarteret. Solen sken, himlen var blå och träden skiftade i vackra färger.

Vi avslutade med en runda i vår lilla skogsbacke.

Kvarterets skräck. Hur kan en sån söt och go vovve bli ett odjur när hon möter andra hundar? Först var det en mellanpinscher som fick vad han tålde. Tur att han och hans matte inte bryr sig, och säger något. Men de tänker nog :o)

Sen var det grannens två stora hundar, schäfer och en blandis som fick vad de tålde. Schäfern är visserligen likadan som Havanna, så det blir ett himla hallå.

Tur att vi har lilla Prinsessan, hon är cool hon. Säger inte ett knyst när hon möter en annan hund. Hon bryr sig över huvud taget inte.

Och bilen då, jo den står kvar på verkstaden. Men de tror inte att det är växellådan i alla fall, de ska byta ut lite mer grejer så en slant lär det kosta. Men hur mycket vet vi inte än. Men jag blir utan bil hela veckan, minst. Och jag som skulle fika med pappa i morgon. Jag får ringa i stället. Jobbar i helgen, men nästa vecka är jag ledig, vi får fika då i stället.

Ha de gott

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ingrid

dyrt kapitel med bilar.. Sonen o svärdottern har precis fått tillbaka sin med nylackad skärm (en häst som tog sig ett smakprov!!!!) dagen efter backade hon på vår (som tur var andra bil) med hästsläpet... tala om oflyt En trasig kofångare men det är ju överkommligt

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!

Vilken tur att det inte är fel på växellådan. Ibland ska man ju ha tur. Stina tackar för att du hackade in dig på Slyngelpysens blogg och berättade om hur fantastiskt trevligt det är att vara pudel.Just nu står hon och pratar med Bosse om att det är fel att inte hon får plats i soffan. Hon tycker att Bosse ska flytta på sig. Så klart!!!! Haj på daj!!!!

2009-10-07 @ 19:27:54
Postat av: Synne

Godmorgon säger jag till dig den här tidiga torsdagsmorgonen.

Fick inte sova. Hunden Mats tyckte vi skulle komma kom ut till hundgården vid halv fyra tiden nu i morse.

Han ville tala om att han pratar med en varg som ylar uppe i skogen.

Jag hörde den själv.

Finns inga andra hundar hemma för tillfället. Det är ju älgjakt....

Maken skulle på jobb så vi skulle upp iallafall.



Ser dina vackra bilder.

Den skogsbacken skulle jag gärna gå en tur med Erri i. Älskar sådan skog.



Vilken liten etterbomd den lille sötnosen är. Men det är klart man måste sätta sig i respekt när man är liten hihi...



Hoppas det är bra med öronbarnet. Jag ska erkänna att det där med öronverk har jag aldrig haft. Alla säger det gör ont, men jag kan inte säga varken eller. Har aldrig haft öroninflammation. Men kan tro det är smärtsamt.



Nu ska jag njuta en tidig frukost i min ensamhet.

Så blir det lite städ och tvätt här hemma.

Plocka fram det vi ska packa. På söndag bär det iväg.

Madeira väntar på oss.



Ha nu en fin torsdag.

Kramen Synne.

2009-10-08 @ 04:50:37
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: sara

Vilka goa hundar!!

Härliga höstbilder, sådana fina höstdagar är inte så dumt :)

2009-10-08 @ 10:35:32
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: christina

Usch att lägga pengar på bilar är så tråkigt. Och man vänjer sig snabbt att ha bil. Ha en skön dag.

2009-10-08 @ 12:58:03
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Ninni

Haha är den där lilla ett monster hon som ser så snäll ut.



NEJ det blev ingen dans vilket betyder att jag är väl helt borta nästa onsdag..suck!



Men jag hade både ont i magen&huvudet så jag hade inte orkat även om jag velat!



Ha det gott..hoppas bilen inte blir allt för dyr, kramen



2009-10-08 @ 13:57:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Vilka sötnosar :)



vi har en sån liten "elaking" på gatan oxå, fast hon är bara valp än så hon får skälla. Men hon bryr sig inte om ifall det är en katt eller Rottweiler.



Kramkram//Sara

2009-10-08 @ 17:23:48
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: soffie

wow vilka vackra bilder å guuu va söta hundarna är,

gokväll

2009-10-08 @ 21:33:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna ..dansar in

Mmmmm du vilka härliga höstbilder..kan tro att det är härligt i den skogsbacken..men lilla prinsessan då..så söt..

2009-10-08 @ 22:21:32
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback