Ännu en härlig dag


I går blev det ännu en härligt promenad i solen med vovvarna. Vi mötte inga stora bestar att skälla på, tack och lov. Men däremot så hörde vi en hund med grovt skall. Blev en aning nervös, men sen såg jag att den var på balkongen till ett hus som vi gick förbi. När han såg oss så gick han in, konstig hund, tänkte jag. Men han skulle bara hämta sin polare. Lättare att vara två när man ska skälla ut små marodörer. Havanna hörde dem, men såg dem inte. Och då sa hon faktiskt inte ett enda ljud. Skönt.

Gjorde en tomatsoppa och bakade rosmarinbröd till middag. Jag är mycket förtjust i soppor, och speciellt då på hösten. Gott!

I går sov jag ännu längre, och hundarna sa faktiskt inte ett knyst, i alla fall inte som jag hörde. Så utsövd var jag när jag vaknade, men däremot hade jag ont i nacken. Det blev värre och värre under dagen, och i natt har jag inte sovit mycket, fick gå upp och ta värktabletter. Och nu har dottern varit till apoteket och köpt voltaren till mig. (jag har ju ingen bil, som ni vet) Så nu har det lättat en aning. Och vad ska jag göra i natt då, tror ni. Jamen visst, jag ska ju jobba. Nog är det väl konstigt att jag ska behöva ha ont eller ha sovit dåligt när jag ska jobba, skit också.
Men det är bara två nätter, och maken är ju ledig och får hålla i matlagning och hundskötsel. Kommer jag bara igenom första natten så går det nog bra. Men jag tar voltarenasken med mig.

Och bilen då, jo den står här på parkeringen, men jag får inte köra med den. Den ska lämnas in nästa fredag. De hade inte tid att fixa den tidigare, för det är mer grejer som ska bytas ut. Det blir en dyr historia, men inte i närheten av en ny växellåda i alla fall. Men det är inte roligt. Och tråkigt att vara utan bil hela veckan, när jag dessutom är ledig hela nästa vecka. Maken får nog sätta sig på tåget en eller ett par dagar så att jag kan ha hans bil. Måste ju ta mig till pappa och fika en dag. Ringde till honom och talade om hur det var, han blev besviken, det hörde jag på rösten. Så jag måste absolut dit nästa vecka. Så är det bara.

Ha en skön helg, vänner ♥





Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Christina

Fy vad jobbigt att du ska ha ont, det blir ju tufft att jobba. Hoppas att det blir bättre med lite medicin.

Ha en skön helg

Postat av: Ingrid

Alltid besvärligare på hösten med värk tycker jag i allafall. Soppan o brödet såg kanongott ut!!

2009-10-10 @ 08:40:52
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå syrran!!!!

Smarrig soppa, den vill jag smaka nästa gång vi ses.

Hoppas natten blir lugn och att Sverige slår Danmark.

Heja Sverige!!!!

Kram från mig

2009-10-10 @ 15:06:52
Postat av: Gunvor

Jag är också soppälskare. Men det blir inte så ofta jag gör det. När Helena är hemma så vill hon alltid ha klimpsoppa som hon säger. Grönsakssoppa med stora klimpar i..det gillar hon.



Du såg ju hur lilla Ellie såg ut när hon käkade plommonpure.Vilka underbara miner på bilderna. Jag tänkte lite på din gulleplutt Elvis, som också brukade äta med hela ansiktet. Men han har ju blivit stora pojken nu så han blir nog inte lika kladdig nu för tiden.Goa är dom våra barnbarn!

Hoppas din värk släpper innan du börjar jobba. Inte så kul annars.Kram o ha det bra!

2009-10-10 @ 19:30:35
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Tradigt med den där värken och så bilen.. inget kuligt alls och så ska du jobba mitt i alltihopa;-) Nå ja nu är du säkert på nattskift och vi får hoppas det håller sig lugnt:-) Ditt rosmarinbröd ser fantastiskt gott ut.. soppor är gott på höst och vinter.. du är duktig du i köket Nilla:-) Kramar från Sydaren;-)

2009-10-10 @ 23:45:16
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ja man blir lite lätt handikappad utan bil!



Mmm den maten såg underbart god ut, jag gillar soppor jag med..mumsgott!



Ha en fin söndag..kramen

2009-10-11 @ 09:32:10
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Paula

Stackars dig med värk! Hur klarar din mage av Voltarenen? För mig är det rena rävgiftet, måste äta dubbla doser Losec om jag tar dem...

Ofta skäller våra hundar ouppfostrat också, men om vi går förbi någons tomt då förstår dom att det är deras revir och då skäller dom inte! Men möts vi bara på gatan, då är Blinka minsann stor och morsk !

Du, inte kommer jag ihåg vad jag läst, jag har ett handskrivet register..med namn på författare, titel och betyg!

Hoppas jobbnätterna går smidigt undan och att bilen inte blir alltför dyr

Kramen

2009-10-11 @ 20:49:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Gunvor

Hej nu har jag kommit hem från dansen i Söderhamn. Vi har haft en kul kväll. På vägen dit så började regnet..sen har det hållit på hela kvällen. När vi kom hem var det bara 1+ grad. Då kan det slå om till snö men som tur va så blev det inte så.

Härligt att vara ledig nu förstår jag. Allra helst när du är utan bil och inte är så piggelin!

Du det är Helena som gjort fint hos mej. Jag skickade över några bilder häromdan och i dag överraskade hon mej med att fixa till det så bra. Utan förvarning..det var kul!Jag blev jättenöjd.

Ha det gott Nilla. Hoppas värken ger med sej!Kram!

2009-10-12 @ 00:02:34
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback