Oväntat men kärt besök...



Glad...det blir jag när min orchide...efter flera års vila...äntligen tänker blomma igen!!!



Mindre roligt är röran i köket, och för övrig på hela bottenvåningen. Men nu har maken tagit itu med köksgolvet...igen.



Det bankas och sågas....



En liten bit, på väg...



Hundbäddarna på köksbordet...i hallen...



Köksstolarna och elementet i vardagsrummet...



Tråkigt med ombyggnad...tycker Greta.



Längtar ut...igen!!! I villervallan som blev när husse sprang ut och in med golvplank, så lyckades Melvin smita. Oj, oj, oj...husses lilla kompis. Husse ropade och visslade...ingen katt. Men så småningom så kom han tillbaka.

Melvin är ju innekatt här hemma...och utekatt på Österlen. Men i bland så tar han sig en tur här också :o)



Mitt i röran så knackar Elvis på dörren...kärt besök.



Goo-unge :o)



Gott med knäckemacka...tycker Elvis



Det tycker Havanna också...skulle man kunna få smaka?



Du...snälla...



Ja...nu ligger golvet där det ska, snyggt!

Men det ena ger det andra. Nu ska det vara lister, ny tapet, dörröppningen ska flyttas, en ny öppning tas upp mm, mm, mm....

Annars har jag åkt på en dunderförkylning, men det är inte svininfluensan, "bara" en vanlig förkylning. Så jag gör inte många knop, sitter framför tv:n, datorn eller läser. Jag har lagt in en fototriss också, i min Fotoblogg.


Ni kommer väl ihåg:

Jag är finalist i
Daxbloggen, tävlingen som ska kora de bästa 50-plusbloggarna.Och är en av fem uttagna i kategorin övrigt.  Min bloggvän Gunvor är en av fem i kategorin personligt. Rösta gärna på oss.................Tackar!!!! Man kan rösta på sin favorit en gång per dag fram till den 22 november.


***************************************************
Fotobloggen
(Mer foton och fotoutmaningar som jag är med i)
****************************************************
Prinsessangreta
("Greta" en Bichon Havanais)
****************************************************

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Tjenare Syrran!!!

Vad mysigt att få det lite piffat i köket. Nytt golv mm. Här hemma fixas det också, jag e så jädrans glad efter flera veckors mörker i hallen så har Bosse just nu satt upp en lampa. Jag ska nog fira i kväll. Puss på er alla, men mest på ELVIS

Postat av: colliepojken, en tusan till collie

Tjenamoss Pillan!!!

Du tar fram mitt bättre jag.

Tackar för tusan!!



Kika in senare så kanske du får se lampan eller något annat smått o gott!!!

Var så god för mina rader och kram

2009-11-15 @ 17:47:21
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Postat av: fia

Vad fint det blir i köket och va illa att du vart sjuker hoppas verkligen att du står på benen igen snart .

kram.

2009-11-15 @ 18:42:05
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Daniel

Krya på eder!



Vilka goa foton! ; så sött!!!

2009-11-15 @ 19:51:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: soffie

va snyggt golvet blev å vilka härliga bilder på din fina Elvis å dina goa djur,

Lycka till i fototävlingen:O)

gokväll

2009-11-15 @ 20:22:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Inte kul alls att bo i med det kommer att bli hur bra som helst!

Stackars Melvin han längtar hit ner....Han får väl leka lite med Greta..Underbara goa unge säger jag bara...klart här ska röstas!



Ha det!

2009-11-16 @ 10:03:48
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Nu har jag röstat!kan man göra det varje dag fram till 22/11???Då är det ju bara att köra på!

2009-11-16 @ 10:11:13
Postat av: ingrid

Här är en till som är hemma o ligger i "sjuksängen", förkylning o lite täppta bihålor ska kureras under dagen för imorgon vill jag kunna gå på min It-kurs på universitetet.

2009-11-16 @ 12:34:47
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Helén

Hej och hå.... här håller vi just på sliter ut ett badrum.... suck... men det blir ju bra när det blir klart... tänk om man bara kunde knäppa med fingrarna så var det klart ;)

Kram

2009-11-16 @ 15:21:35
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback