Nu...ska Ni få höra.........



Den är hemma nu...min fina lilla bil. Den som tar mig till pappa, till barnbarnen, till jobbet, till affären och till och med till Österlen.............. (många till blev det)

Vi lämnade in bilen på verkstad den 6 oktober, jaa, det är faktiskt sant. Och först i går fick vi hem den, den fina, söta (jadå, bilar kan visst vara söta) lilla bilen.

För att göra en lååååång historia kort. Vi har tvistat med det stora kända svenska bilföretaget om hur skadan på bilen uppstått. Till slut blev det så att det går på försäkringen och bilfirman står för självrisken. Men innan detta beslutades så har bilen bara stått på verkstaden. Och jag har använt benen en hel del, åkt buss och tåg ibland.

Maken drog igång tunga artilleriet. Anmälde till ARN (allmänna reklamationsnämnden)och meilade till Renault. Vet ej om något av detta var orsaken till att det i slutändan inte kostade oss något. Förutom att vi missar en del bonus på försäkringen nu då.

Men nu är hon i alla fall där hon ska vara, nämligen i sin egen carport. Och ja...min bil är en HON!!!!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in

Underbart...jag känner att det är kärlek..mmmm grattis till det..



Nilla jag älskar att bli yr...av champagne..skål på dig..

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!!



2009-11-20 @ 20:47:54
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hallå Pillan!!!



Jag skålar också men i kaffe. Äntligen e den tillbaka. BILEN med stora bokstäver. Jag vet hur glad du är.

Trevlig Fredagkväll så hörs vi i morgon.

2009-11-20 @ 20:52:15
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Godmorgon Syrran!!!

Jag tänkte bara säga kram på dig!!!!

2009-11-21 @ 09:32:20
Postat av: Gunvor

Men duu va härligt! Jag tror säkert att det lönade sej att anmäla. Du ser hur bra det går när man snackar med Sverker på Plus.

Grattis får man väl säga då. Hoppas du har hinner krya på dej nu till bloggfesten nästa helg.

Ha en skön lördagkväll o kram på dej!

2009-11-21 @ 17:03:33
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: soffie

va härligt att du äntligen fått tillbaka den å va bra att han anmält detta,

ha en toppenkväll

2009-11-21 @ 18:02:03
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Det var några dagar sedan jag var ut här och "hälsa" på, blir lite avundsjuk på bloggskolan...måste nog komma och jobba lite i Stockholm ändå..skönt att det ordande sig med bilen till slut! Krya på er!! Kos og klem fra Norge

2009-11-21 @ 18:53:36
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Härligt Nilla att få rätt i en tvist och att bilen är bara din nu igen..

Lyckligt slut på historien. Själv gick vindrutetorkaren med motor och allt sin kos på vår märza i fredags .. bytte ut allt i April månad .. garanti på ett år, så nu får vi hålla tummarna att det är det och inget annat.. mekanikern kunde inte garantera.. tid på måndag.. man kan inte köra utan den där, då regnet lär komma igen och igen..

5000:- går en sådan på.

Just anlänt hem från att suttit barnvakt åt lilla Tuva denna lördagskväll.. föräldrarna roade sig på Winnerbäck-konsert här i staden:-)

Kram o ha de gott med bil o allt.

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Godmorgon Pillan!!!

Hur e läget hos dig idag???

I Skåne regnar det.

Kram från Onslunda!!!

2009-11-22 @ 09:32:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback