Här igen....redan




Barnvakt igen, men den här gången delade faster Malena och jag på uppdraget. Faster hämtade på förskolan och Elvis fick följa med hem och leka med kusinerna och äta middag där. Sen tog farmor över. För Elvis skulle ju hem och sova.



Så klart skulle vi läsa bok igen.



Traktortrubbel, jättekul tycker Elvis.



Men ganska snart blev han trött.



Sover gott, nu.



Sen fick jag ägna mig åt katterna, ja Nisse sov mest.



Men Leona är alltid pratsam och kelig.

Ja som sagt, här har det varit jobbigt. När jag kom till jobbet i lördags kväll så fick jag veta att ytterligare två av "våra" cancerbarn somnat in. Jobbigt...................Men det är ju fler som blir friska, tack och lov.

Sen när jag vaknade i söndags eftermiddag, så hade jag migrän. Så då fick jag sjukskriva mig. Men i måndags mådde jag bättre så den natten jobbade jag igen. Visserligen var jag lite yr och dimmig, men det gick ganska bra.

Annars är det söndring och förfall här. Digitalboxen gick ju sönder, men vi fick en ny på posten, sen började luftvärmepumpen krångla, stog och sprutade in kalluft. Och bilen ojojoj................Sen har vi fått sprickor i vårt relativt nya köksgolv. Men det fick vi lämna igen. Men det betyder ju att vi fick riva upp hela golvet, ta bort listerna, och tapeten gick sönder mm. så nu får vi göra om allt igen. I går när jag åkte hem från jobbet så gick min jacka sönder. Men då blev jag nästa full i skratt, det blev liksom ingen överraskning direkt.

Och naturligtvis så är det kändisar på pendeltåget när jag sitter där i en trasig jacka :o) När tåget körde in på perrongen så tittar man ju in i tåget för att se om det finns någon sittplats, och då ser jag en man där, och bara konstaterar "oj, vad han är lik Lars-Åke Wilhelmsson" Sen tänkte jag inte mer på det. Men efter en stund så hörde jag något som pep och gnällde nerifrån golvet. Och djurvän som jag är så blev jag ju nyfiken om någon hade hund med sig. Och tittar ner och där sitter lilla "Pajas" (Lars-Åke W:s borderterrier) Så mannen var inte bara lik Lars-Åke Wilhelmsson, han var Lars-Åke Wilhelmsson :o)

Ja, ja, men nu verkar det i alla fall som om det håller på att ordna upp sig med bilen, men jag ropar inte HEJ, förrens bilen står i garaget. Jag återkommer med historien om bilen.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: colliepojken, en tusan till collie

Hörrududu Pillerillan!!!!!

Jag tycker det ser ut som om Elvis somnade innan du började läsa. Himla lättskött barn.

By the way!!! Det här med röda ögon. Jag har varken festat eller rökt. Jag är ju faktiskt en hund. Har du glömt det???

Puss på näsan från mig. Varsågod för mina rader och kram till baka!!!!

Postat av: Anna tassar in

Himmel det var inte lite olyckor på en gång...men du nu kan det väl bara bli bättre då..en olycka kommer sällan ensam..så säger man ju...men nu räcker det..minsann..



Så go o söt han är den lille killen..kissemissen med..



Babsan på tåget..himmel så roligt..Pajas..tokroligt namn..

2009-11-11 @ 17:08:45
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

...Det var ju hur mycket som helst!Detta med barnen måste ju göra den starkaste nedstämd o ledsen...Det andra går ju faktiskt att fixa.

Allt gott till dig,det ordnar sig!

2009-11-11 @ 21:18:22
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Anna Lindvall

Hej Nilla,



Jag skulle vilja komma i kontakt med dig då du är en av finalisterna i daxbloggen, tävlingen där vi korar Sveriges bästa 50plusbloggare. Drygt 120 bloggar var anmälda och nu är 5 finalister i varje kategori (5 st) nominerade och det är fritt fram att rösta.

Mejla mig gärna på [email protected].



Läs mer på www.daxbloggen.se



Grattis och med vänlig hälsning,

Anna Lindvall

dax.se

2009-11-12 @ 09:32:03
URL: http://www.daxbloggen.se
Postat av: Paula

"En olycka kommer sällan ensam" verkar ju väl överensstämmande, även om det ändå mest är världsliga ting som går i kras! Tur att du kan skratta åt eländet!

Kram

2009-11-12 @ 16:00:54
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback