Barnvakt



Kan du läsa en saga för mig, farfar?



Kan du inte läsa själv då, säger farfar?



Nej, kom igen nu, farfar!



Kan vi inte gosa i stället, säger farfar?



Tråkmåns, jag går och hämtar en annan bok.



Nalle Puh!



Det här är en bra bok, eller hur, farfar.



Vi kan hjälpas åt att bläddra.

Vi var barnvakt i går kväll till Elvis. Båda föräldrarna jobbade. Och det gjorde vi så gärna så. Han är så lättsam att ha och göra med. Vi läste sagor och byggde med klossar.  Sen åkte farfar och hämtade mamma på jobbet, och Elvis somnade i famnen på farmor. Mysigt!

Nu är det jobb två nätter, plus helgen.

Ha det gott!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Paula

Då är du på väg till jobbet nu kanske? Jisses va kvällarna är mörka! Har blivit bortskämd då maken tar alla mörkerpromenader, men nu är han borta några dagar. Pannlampan är på kan jag säga, för säkerhets skull.

Det såg mysigare ut med Elvis än dom större barnen, hihi, nästa gång kanske det är hans tur att klä ut sig?

Kramen

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Vad mysigt när Elvis läser saga för farfar. Nalle Puh är ju en rolig prick. Om Kjelle har tur så kanske ELVIS sjunger en liten bra sång enligt Pu.



Snön vräker ner (tiddelipom)

alltmer ju mer (tiddelipom)

alltmer ju mer (tiddelpom)

det snöar.

Och nästa vår (tiddelipom)

om bra det går (tiddelipom)

i mina tår (tiddelipom)

det töar.

Pussar och kramar från Onslunda!!!



2009-11-03 @ 08:21:46
Postat av: Gunvor

Jättemysigt har dom..farfar o Elvis! Jag tror att det var Elvis som läste saga så farfar somnade.Det ser nästan så ut. Så brukade det vara här när barna var små.När pappan skulle läsa saga så somnade han själv så dom fick väcka pappa.

Så kan det bli.Goa Elvisbilder! Han är såå söt!

Hoppas det går bra på jobbet.Du har samma arbetsrutiner som min dotter som jobbar som personlig assistent..nätter hon också.

Må så gott. Kram!

2009-11-03 @ 13:20:07
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Man är värkligen rik -rik på kärlek när man har de sina så nära. Ett "tjuvat" citat från dottern mär hon höll tal på sin brors bröllop. Hoppas det går bra på jobbet, kram

2009-11-03 @ 15:33:18
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: fia

å va underbara bilder och vilka mysiga farföräldrar pojken har .

önskar dig en trevlig kväll.

kram.

2009-11-03 @ 18:38:42
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Mmmm klart farfar läser..:) så gulligt...



Aha så pass med jobb..ja men du det går ska du se tjongpang så är det gjort..:)

2009-11-03 @ 19:41:25
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Hej! Kan du inte fråga var din dotter köpt den fantastiska skyddsängeln? VILL HA!! Kram från Norrland:)

2009-11-03 @ 20:56:29
Postat av: Ingmarie

Inga barn barn här än,men kan tänka mig att det är som livets efterrätt!

Nätter har jag också arbetat i mååånga år..

Hoppas du kan sova gott när du kommer hem...

Ha det!

2009-11-04 @ 07:23:38
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Mysiga, härliga bilder på farfar o Elvis:-))

Din man är som min ser jag .. lite så där soffliggare;-) Kram/Pialotta

2009-11-05 @ 22:27:12
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback