Feldenkrais & Skrattmåsar

I dag var det sista gången hos min Feldenkraispedagog. Jag köpte en bok av henne om pedagogiken, som ska bli spännande att läsa. Så mycket som jag har lärt mig om min kropp under den här våren. Jag ska verkligen se till att göra mina rörelser varje dag nu. Mina besvär med Fibromyalgi kommer sannolikt av en skada på svanskotan för ca 25-26 år sedan. Många som har skadat svanskotan får ett inskränkt rörelsemöster med värk som resultat. Och det kan ta lång tid att få ordning på det. Men jag är på god väg i alla fall. Titta gärna här  Feldenkrais.

Efteråt så åkte jag till kyrkogården. Satte några rosor i en vas på mammas grav. Sen åkte jag vidare till Edsbergsparken för att testa nya objektivet lite mer. Helt ok bilder tycker jag.


Nu har jag det, objektivet som jag skulle haft när det var triss i fåglar.

Lilla söta Skrattmåsen



Fiskmås på glid.

Och Herr And.



På väg tillbaka till bilen. I dag blev det inga bilder på slottet.

Så vacker grönska.



Man kan ju nästan tro att man är ute på landet. Ja en gång var det ju landsbygd även här. Men storstaden kommer närmare och närmare.

Hatad och älskad. Men så här på nära håll vacker, tycker jag i alla fall.


Låst inlägg

Follow ~Nillasdagar~

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Va fina bilder...måsar är vackra synd bara att dom låter så illa!



Skönt om du kan få ordning på Fibromyalgin vilket eländig sjukdom!



Ha det gott..kramen

Postat av: vivan

Himel och pannkaka vilka fina foton...värsta proffset!

Vist är det kul att springa runt med kameran, jag har den med överallt...på jobbet har jag lillen med mig en digital Samsung..annars har jag en Olympus €-420 som jag är helnöjd med!

Så stor lilleman blivit,och ser så pigg ut!

Nu skall jag kolla Feldenkrais..natti natti/kramen!

2009-05-27 @ 22:48:53
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilka vackra bilder!

Vår hovawart hälsar till er golden retriever!! Ha en bra dag!

2009-05-28 @ 06:14:36
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Soffie kikar in

wow så otroligt vackra bilder,ska kolla in om det för det har jag aldrig hört talas om låter intressant,

2009-05-28 @ 22:04:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Feldenkrais har jag aldrig hört talas om.. låter intressant.

Bilderna hur klara och vackra som helst.. förstår du är helnöjd med din kamera Nilla:-)

Nu kallar sängen för mig här.. Ha de bra med de dina i helgen kram.

2009-05-30 @ 00:25:28
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga bilder. Jag gillar måsar..även om det är skräpfåglar.Jag ogillar däremot trastar!

Hoppas Pingsten varit skön hos dej med. Och Morsdag förstås! Det har ju varit en underbar helg med ett strålande väder. Rena rama sommarvärmen.Men nu är det nog slut för denna gång. Tur det också så det blir nåt gjort!

Ha en skön vecka!Kram på dej!

2009-06-01 @ 13:23:08
Postat av: Gunvor

Det var jag som skrev härovanför utan namn.

2009-06-01 @ 13:25:33
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej, så var hänryckningarna över för denna gång, hihi

Tittade in på Feldenkrais-sidan, det var dåligt med representanter i Dalarna..

Ha nu en skön vecka, vi får vi göra oss redo för fleecetröjan igen

Kramen

2009-06-01 @ 21:28:39
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback