Grillat och mer Pellisar




I dag blev det grillat, mums.

Och till det ett gott vitt vin som jag kan rekommendera. Dessutom kravmärkt. Nu tycker jag bäst om rött vin. Men i onsdags hade vi fisksoppa och då är det gott med vitt. Och sen hade vi en skvätt kvar som vi tog till middagen i går. Det blev grillad kyckling så det passade ju med vitt till det också.

Det blev en tur till Coop, köpte mer blommor, Pelargoner alltså. Fem för 100 kr, så då blev det tio stycken. Har dom i en plantering utanför grinden. Alla har en stor blomlåda eller vad man ska kalla den för, med ett träd i. Tyvärr så pratas det om att träden ska sågas ner. Det blir för stora och rötterna kan gå in under husen säger styrelsen. Inte vet jag, men väldigt synd i alla fall. Nåväl, jag planterade pelargonerna runt om trädet. Det kommer nog att bli jättefint när de växer till sig.



I dag blir det pappa-dag!

Låst inlägg

 Follow ~Nillasdagar~

Pst...... Har ni sett att jag har bytt profilbild. Min svärdotter påpekade att jag borde byta bild. Du ser ju inte ut så där längre, sa hon. Nej nu har jag ju alltid en kamera framför ansiktet, så vad är mer lämpligt än den nya bilden. Dessutom så är det ju alltid jag som håller i kameran så det finns inte så mycket bilder på mig.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Det där kommer att bli görfint!



Blir alltid så fascinerad när folk säger att dom fick en skvätt vin över..haha

Här älskar vi vin det blir minsann aldrig några skvättar över!



Ja OJ vad man såg hur du såg ut nu(hihi)..jag har också en ny profilbild..kram kram

Postat av: Pialotta

Så passande du vitt och jag rött:-) Jag är ju heller ingen älskare av vitt vin, men till det som det passar så och på sommaren.. ett glas kallt gott vitt vin är gott:-)

Så fint det blev med pellisarna.. såg på Maxi idag de hade massor av blommor på utemarknaden.. så himmelskt.

Klart du ska ha kameran bramför fejset Nilla lilla som man kan killa;-) Fint de:-) Kramar/Pialotta utan kameran framför.. jag kör bart men med glasen på för de finns alltid där när solstrålarna värmer in i ögonen..

2009-05-23 @ 18:33:25
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka fina bilder och vad god maten ser ut :-)



Ha det bäst !

2009-05-23 @ 21:58:42
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback