Underbart!





Jag trivs bäst i öppna landskap, nära havet vill jag bo. Några månader om året, så att själen kan få ro. "Ulf Lundell" (så klart)

I morse tog jag en härlig promenad i omgivningen. Tänkte att jag möjligen skulle få höra Näktergalen. Och mycket riktigt, den drillade och visslade så vackert. Så härligt att vara här igen. På eftermiddagen tog vi en tur till havet och Knäbäckshusen, där hörde jag Näktergalen en gång till. Nu är det bara Göken som fattas. Min syster hörde den i morse, och en man som vi träffade vid Knäbäckshusen hade också hört göken.

Vi har de sååååå bra här.  Mer bilder finns i
Fotobloggen, och här i fototriss.


Den här är till dig Pia-Lotta

Uppdatering: Nu när jag redan har fixat min fototriss, så dyker Herr & Fru Duva upp.


Herr Duva jobbar och sliter, hämtar pinnar till boet.

Och här ligger Fru Duva och ruvar. Hon ligger inte så högt upp. Hoppas att hon får vara ifred för katterna. Hon ligger i ett träd i vår trädgård, jättemysigt. Det var först i dag jag såg henne, tidigare har jag bara sett Herr Duva. Och jag visste inte att de bodde granne med oss. Roligt.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Carina

SVARAR:

Ja det ska bli spännande och se om jag lyckas dra upp frön själv. Det är ju ett test den här gången. Lyckas jag lär jag fortsätta. :)

Postat av: Carina

fina bilder! sandstranden såg ju inte helt fel ut! :)

2009-05-13 @ 17:31:58
URL: http://inha.blogg.se/
Postat av: Solvarma Irene

Hej!



Ja det är underbart att promenera vid havet, fina bilder du visar.



Må gott, önskar Irene

Postat av: SoffiZ- Oliwers mamma

Sv; tack så mycket för kommentaren! Du är välkommen in flera gånger;). Vilka underbart fina bilder! Ja, ett barnskratt slår det mesta;) Ha en bra dag!

2009-05-14 @ 10:40:44
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: Barbro

Oh, vad det ser härligt ut. En liten tröst är att vattnet ser kallt ut. Göken finns här hos oss redan, så det är väl en ren tillfällighet att du inte hört den. Ha det så bra. Kram Barbro (moster)

2009-05-14 @ 17:08:20
Postat av: Ninni

Mmm vilka vackra bilder kan förstå mycket väl att ni trivs därnere.



Ha en go helg också..kramen

2009-05-14 @ 17:23:18
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Vilket trevligt par ni fått som grannar. När vi var på Tobago så hade vi också ett duvpar som grannar, på balkongen. När man satt där..alldeles ovanför huvudet.. på en utstående bräda hade dom sitt bo, med ägg i. Och efter några dagar så låg det ungar där. Och det dröjde inte länge innan dom var borta o boet tomt.Det var kul att se när föräldrarna matade sina små.Men att dom blev stora så fort det visste jag inte.

Hoppas du har det underbart och att vädret är bättre där än här. Vi har kyligt o blåsigt! Hua!

Krakram!

2009-05-14 @ 19:50:58
Postat av: Helena

Hej!

Fick du bildspelet av pialotta. Jag skickade det till henne :0)

Ha det gott.

2009-05-14 @ 21:45:51
URL: http://solgudinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback