Sjukstuga!


Min fina Mårbackapelargon.

Ingen kommentar..........

Söttrollet.

Min fina moraklocka, som pappa har gjort.

När vi flyttade för några år sedan så hände något med klockan, vad vet jag inte. Men jag fick inte igång den efter det. Den gick 30-45 minuter. Och sist jag provade så stannade den efter 15 minuter. Har varit så ledsen för det. I söndags när vi var och fikade med pappa så visade han mig att hans gamla klocka också hade stannat. Och då frågade han om jag hade fått igång min klocka.
I måndags tittade jag åter igen på min fina klocka, och fick en ingivelse. Jag gjorde som jag har gjort tidigare, drog upp tyngderna, ställde in visarna och skruvade lite på pendeln. Sen gick klockan från 10.30 i måndags till kl.5.00 i morse. Drog upp den igen på förmiddagen i dag, och den fortsätter att gå. Helt otroligt, jätteroligt och lite mystiskt.

Annars så är det som sagt sjukstuga här. Började känna mig lite förkyld redan i tisdags. I går blev det värre och värre framåt kvällen. Och i dag ingen förbättring, så det blir inget jobb för mig nu. Skulle jobbat nu i natt och på fredag natt. Men det går inte, dels så finns det ingen möjlighet att jag skulle orka med två nattpass (ett pass är 10 timmar) och dessutom så är våra barn så sjuka och infektionskänsliga så jag kan inte gå omkring där och hosta, nysa och snora.

Men jag hoppas verkligen att det går över fort, för vi har planerat att åka ner till Österlen på lördag. Håll tummarna för mig.

Tjingeling!


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Jag håller tummarna för dig Nilla.. klart ni måste åka till det vackraste som finns:-)

Klockan .. det där var mysko.. men väldigt roligt det funkade:-) Kramar/Pialotta

Postat av: Ninni

Sötvovven ser ut som han fått röda slingor!



Usch stackare är du sjuker..det är klart du ska stanna hemma och bli frisk!

Ta lite Esberitox så är du snart på benen igen....kramen



Mysko med klockan!!

2009-05-07 @ 19:37:45
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback