Pelargoner och tokerier.........


Kan man annat än älska dessa vackra blommor.

Jag har fyra sk Bondpelargoner utanför på trappan. En Mårbacka och två brokbladiga inomhus, än så länge. Det kommer att bli fler.

Dagens bästa stund, första koppen kaffe.

Och till det en knäckemacka med ekologist getfärskost och äppelskivor. Smaskens.

Ha jobbat två nätter nu. Helt ok pass.Ingen som har varit jättedålig. Nu är det ju så att man är jättesjuk om man har cancer. Men sen kan det ju tillstöta saker som gör att man blir ännu sämre. Men det har "bara" varit kurbehandlingar och lite feber. Skönt. Och nu är jag ledig några dagar i alla fall.

Den här tunikan köpte jag i Skåne, med syster yster som smakråd. Ber om ursäkt att den inte är struken. Vi skulle åka till Olof Viktor och äta lunch. Och då ville jag ha något lite mer vår/somrigt på mig. Hade tänkt titta in till systerdottern och byta om, men si det gick inte. Nej jag har sååå stökigt hemma, kan ni inte komma en annan gång. Jaha vad gör man då. Jo vi åker mot Olof Viktor och helt plötsligt så svänger syrran av och parkerar efter vägkanten. Nu kan du byta om!  Sagt och gjort. Av med gamla paltor, och på med nya. Precis när jag är klar och stiger ur bilen för att rätta till kläderna så passerar två bilar. Tur att dom inte kom tidigare. Herre gud, sedlighetspolisen kunde ju ha haffat mig för förargelseväckande beteende. Jisses. Men fin blev jag, och roligt hade vi :-)

Och här ute i solen på den vackra innergården åt vi en fantastisk smörgås, och efterrätt som var gudomlig. Och till detta en kaffelatte som inte går att få någon annan stans.


Och när jag kommer hem med helt andra kläder på mig, tror ni att maken ser något? Nehej då!



Follow ~Nillasdagar~

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Helena/Bildbloggerian

Vilken mysig innergårdsfika ni verkar ha haft!



Ville bara titta in och säga tack för kommentarerna du lämnar hos mig - det är jätteroligt att få hälsningar där! Men tyvärr har jag ju inte haft så mycket tid för bloggandet sen Ellie föddes och har inte hunnit svara på kommentarer, även om jag tänkt hinna med det många gånger. Nu är jag ju dock hemma hos mamma och passar på att blogga lite när hon sitter med lillan i famnen. Och mamma hälsar så mycket till dig!

Postat av: Ninni

Jag älskar pelargoner tror minsann det är min favoritblomma!

Nu har jag fyra på balkongen dessvärre får det nog inte plats fler!



När vi hade huset hade jag mängder och jag vårdade dom ömt dom övervintrade och blev bara större och större.



Vilket mysigt ställe och vilken fin tunika...vá såg inte maken att du hade nya kläder ja se karlar!!



Ha en sköön ledighet..kramne

2009-05-21 @ 11:31:25
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Märkte du att vi krockade i cybern???

2009-05-21 @ 11:31:57
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Nej Nilla de där karlarna ser verkligen inte skillnaden på nytt o gammalt.. Min man är likadan.. väldigt sällan i alla fall.. det är fördelar oxså med det där..;-) Man behöver inte smyga in något i garderoben i alla fall..

Gillar din skrynkliga tunika.. de ska vara lite så där idag:-)

Kramar o ha de.. väldigt fina pellisar du har.

2009-05-21 @ 14:04:46
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Hulda E

Du var verkligen skitsnygg i dina nya kläder och jag slapp skämmas. Puss o Kram

2009-05-21 @ 14:59:23
Postat av: Gunvor

Fina pelargoner. Är det nya för året eller har du så fina sen förut? Mina är bedrövliga än så länge..köper väl några nya sen. Snygg tunika, den var lika fin ostruken. Karlar är sej lika överallt tror jag.Men som Pialotta sa..man behöver inte smyga om det i allafall. Vilket mysigt ställe att fika på.Och vackert väder också.

Jag fick lite tid för bloggen i dag. Annars är det fullt upp när man har småbarn hemma. Det vet ju du.

Det är såå kul. Hon är underbart söt o gullig. Synd om henne o föräldrarna också att magen är så dum. Men vi hjälps åt nu när dom är här hemma.

Ha det så skönt.Och njut av ledigheten. Du har ett jobbigt jobb förstår jag. Att jobba med så sjuka barn måste vara tungt.Kram på dej!

2009-05-21 @ 17:28:47
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Paula

Allt lät fantastiskt trevligt och gott, utom äpplemackan...ja tack till getost, nej tack till frukt "i maten"...hihi, tänk, vi grillade ju nyligen ananas till kött och det var så gott, och det är den enda frukten jag gillar till mat! Tack o lov är gubben lika knäpp så det blir inga konflikter...

Typiskt karlar att inte lägga märke till vad man har på sig, dom skulle väl inte reagera på en papperspåse över huvudet heller...

Här blommar äppelträden nu, och jag ser att syrenen skiftar i lila

Kramen

2009-05-25 @ 16:21:13
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback