Melodifestival mm mm


Såna här banderoller finns det lite var stans i min kommun. Gruppen H.E.A.T kommer ju härifrån. Själv ska jag ju jobba i natt, så jag får spela in melodifestivalen.Men vi har ju tv på jobbet, och det finns ju tv i alla salar. Så jag får väl se en och annan snutt. Men det blir ju inget sammanhang.

I torsdags var jag till mammas grav, hon hade namnsdag då, Viktoria. Köpte två jättefina rosavita rosor, en från mig och en från pappa. Tände ljus också.

Ser ni den lilla Ekorren till vänster i bilden. Dottern och jag köpte den förra gången vi var till graven. Mamma var så förtjust i djur. Hennes gravplats ligger så fint under ett träd. Och varje gång jag har varit dit nu under vintern så har jag sett små kattspår där. Det känns skönt att hon har sällskap. Det röda hjärtat kommer också från dottern, och den röda rosen köpte vi förra veckan, den har klarat sig bra nu när det har varit minusgrader. Det var barnbarnet William som lade dit den.

Sällskap vill den här katten också ha. Snälla, snälla (lite fyndigt i melodifestivaltider va?) kan inte Melvin få komma ut och leka med mig.

Och här sitter Melvin och kikar ut. Dom är ju för söta.

Om ni inte har lyssnat på detta,
"Här stjäl han showen från mamma Fredriksson"  gör det, WOW!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en trevlig Melodifestivalkväll, och skänk gärna en tanke till mig som jobbar.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Nilla

Tack snälla för din underbara kommentar i min blogg.



Vad fint du skriver om din mamma, och visst kan djuren trösta på ett oanat sätt. Tänker på "spökkatten" som håller din mamma sällskap. ;)

Vackert tagna kort vid graven.



Ha en fortsatt bra dag.

Kram Nilla

Postat av: Paula

Hej! När maken o jag räknade ihop våra poäng för låtarna så hamnade Heat i topp! Inte har jag något emot Ernman heller, tror mer på henne än af Ugglas internationellt. Men nog var det ovanligt jämnt och spännande i år!

Våren ja, här hade vi ljuvligt marsväder igår, men om man ska kalla det vår är tveksamt. Regn är utlovat inatt och det tär ju bra på snötäcket. Men fy för slaskiga leriga vägar och skitiga hundar.

Hoppas du hinner vila upp dig efter skiftena dina/Kramen

2009-03-16 @ 11:24:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: Wivvi

Tack för titten!!

Ja det är snyggt med tatueringar!!

Hoppas att du får en bra dag!

Kramar W

2009-03-18 @ 09:57:14
URL: http://wivecasblogg.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Så vackert ni grattat mamma idag.. underbart rent och fint när snön ligger så på kyrkogården. Här är det barmark på riktigt och nästan på Vårkänsla här idag, men jag har mest tillbringat timmarna inomhus hos mamma idag.. du vet tvätt-tid och städtime.. så lite samkväm.. sedan dags för en kelpaus med lilla Tuva som nu är lite över 5 månader.. tiden springer och vilken liten rulta hon blivit;-) Skillnad mot Wilmer .. jag vill kalla honom Wille, fniss.. tycker han är en riktigt liten Vilde Wille :-)

Kramkram på dig.. i morgon.. kanske ska jag leta vidare efter Vårtecken, men det ska bli mycket kallare i morgon..

2009-03-19 @ 00:28:43
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback