Promenad i slottsparken


I går tog jag bilen till grannkommunen, där vi bodde förut. Tog en promenad
 runt slottet, parken och strandpromenaden.

Allén från båda hållen.

Det är härligt att gå genom en allé. Speciellt på vår och sommar när solen strålar ner genom trädkronorna.

Men det är ganska fint med snötäckt gång också.

Det var fåglar överallt. I vattnet, på land och runt fötterna på mig.

En närbild på söta Herr & Fru And.

Och lilla Fru Sothöna, så fin.



Strandpromenaden heter nu "Nils Göranssons promenad". Nils Göransson var min gamla rektor i grundskolan.

Här hade jag kunnat ta en kopp kaffe, om det varit lördag eller söndag. Nu fick jag åka hem och fika. I dag ska jag åka och fika med pappa. I morgon blir det tandläkarbesök, hua. Och sen jobb onsdag och torsdag natt.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh va fina bilder..vi har ett Edsviken här med!



Änder är så fina fåglar tycker jag..kram på dig




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback