Nu har sonen åkt hem.........


Lund Central, lagom stort, man kan knappast gå fel.

Vi kollade upp vilket spår han skulle åka ifrån, sen gick vi till Burger King. Men vad dom pysslade med där fattar jag inte. Såå lång väntetid, vi fick kasta i oss maten och skynda till tåget. Och då ska jag tala om att vi var ute i mycket god tid.

Några minuter försenat, tåget gick 12.31.

Nu har gossen klivit på tåget.

Där inne sitter han. det är väl det närmaste man kan komma honom med kameran. Gillar inte att bli fotad.

Nu är han på väg i alla fall.

Och vi drar vidare på en liten tur. Första stoppet blev utanför Lomma. Vi satte oss vid strandkanten och fikade, och tittade ut över Öresund mot Turning Torso och Öresundsbron. Lämnade naturligtvis mitt 70-300mm objektiv hemma. Hur dum får man va. Men jag tyckte att det var så mycket att släpa runt med. Men det går ju att fixa till ändå, med lite redigering.

Det var soldis, så det blev både på långt håll och suddigt.

Palmerna i Trelleborg.

Och färgan mot........................



Till slut hamnade vi på en liten strand. Inte mycket folk alls. Vattnet såg inte så inbjudande ut, det var alldeles brunt av alger i strandkanten. Men tog man sig över det och kom ut en bit så var det helt ok. Och det bästa av allt, det var alldeles ljummet. Underbart!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi solade, badade och fikade en stund.



Sen fortsatte vi ner mot...............





Och vidare mot Ystad, och sen hemåt.


Förresten, vem sa att Skåne är platt???

Titta gärna i
Gretas blogg också!



bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Inte hade han rätt som påstod det;-) Smygehuk så fint där.. ett tag sedan jag trampade fötter där, men det kommer dagar..Pia med sin Lottas dagar:-)

Jo du så där med mamma min.. från och till ska jag säja. Inget kuligt alls.. tillbringat en hel del tid där nu de sista veckorna.. Vårdcentral och en farlig massa prover i torsdags.. får se vad de visar.. något fel är det som är trasigt. CT-skalle den 28 Juli..

Ha de fint kramar

Postat av: Ninni

Vilka fina bilder..nu är vi hemma efter en underbar semester..kramen

2009-07-20 @ 13:34:37
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Tack för den turen! Den var trevlig att få följa med på.Vackert ser det ut att vara där nere. Skulle bra gärna få åka runt i Skåne på alla vackra platser.Har varit i Malmö för massor av år sen, när barnen var små.Då var vi över till Köpenhamn också. Men Österlen låter ändå vackrast.

Ha det skönt o varma kramar på dej!

2009-07-20 @ 20:26:07
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Paula

Tack för den fina turen! Nog skäms jag lite över att inte ha utforskat Skåne...o jag hade ingen AAANING om att det fanns palmer i Trelleborg. Där var jag senast på åttitalet när man skulle ner till Europa....läser vidare

2009-07-23 @ 19:44:51
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback