Det handlar om fåglar i dag.

Berättade ju tidigare om den lilla duvfamiljen som vi har i ett träd i trädgården. Har kikat på dem varje dag och fotat lite då och då. Man vill ju inte störa för mycket. I början låg mamman där hela tiden, och man kunde skymta något grått och dunigt vid sidan av henne.

Men sen började hon lämna ungen mer och mer. Och nu brukar vi se henne på kvällen och tidigt på morgonen. Och i dag visade ungen upp sig helt och hållet. den tvättade sig och burrade upp sig ordentligt.


Mamma Duva

Och den lilla ungen

som blir större

och större

och större.

I dag var vi en tur till Ystad, På väg till gågatorna passerar man en stor fågeldamm. Det var liv och rörelse där kan jag lova.

Denna fågelmamma (som jag tyvärr inte vet namnet på) hade fullt sjå med sina tre ungar.

Den här kom på efterkälken hela tiden, och blir ordentligt uppläxad av mamma.

Nu håller du dig efter mig som dina syskon gör. Förstått!

Den käftar emot också, riktigt kaxig.

Nu är den efter igen, och mamma får på nytt  hämta den.

Jag kan väl klara mig själv jag.

Med dom här fötterna kommer man långt :-)

Till sist en annan liten goding, sååå söt.

Har mer bilder som jag kommer att lägga in i fotobloggen när jag kommer hem. Det går alldeles för trögt att lägga in bilder här.



bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Mormormu

Ute på en liten morgontur i bloggvärlden, och hamnade hos dig.

Vilka foton!!!! Återvänder gärna!



Önskar dig en fantastisk dag!

Postat av: Mormormu

Tack för svar!

Har nu länkat till dig så jag inte tappar bort dig i rymden!



Kram!

2009-07-21 @ 10:19:21
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Svar: Det är två vanliga bröllopsalbum (kommer dock göra ett scrapalbum också). Det är inga album man sätter in bilder i fickor, utan man måste limma eller använda fotohörn. Mellan varje sida finns ett sådant där tunt papper. Jag har använt sådana klisterlappar man sätter på baksidan av fotona. Jag har fått plats med antingen två stående eller två liggandes bilder på varje sida i formatet 10x15 cm. Varje bild har en vit ram. På vissa sidor har jag tre bilder. Då är det två ståendes och ett liggandes. På flera sidor har jag också två 13 x 18 -bilder (antingen liggandes eller ståendes). Något enstaka ännu störa (men då bara ett på sidan).

2009-07-21 @ 10:21:51
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ninni

Men hihi vilka härliga fågelbilder!!



Vad var den svarta för sort?? Pippip såå söta!



Ha en härlig dag, kramen

2009-07-21 @ 14:21:19
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: synne

Härliga bilder på de fina fåglarna.

Visst är de söta de små liven.



Vilken tur ni gjorde.

Det bästa med att blogga är att man kan resa långt bara genom att läsa andras bloggar och se på bilder.

Idag hos dig har jag varit på många platser jag aldrig satt min fot på.

Tack för det.

Kramen Synne.

2009-07-21 @ 18:15:51
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Postat av: Paula

Vilka ljuvliga foton. Du har verkligen tur som fått följa en ny duv-familj, men var är pappa? Är han borta ur bilden, eller har han kommit med mat? Duvungen är väl inte det sötaste man sett, tvärtemot andungen som är så härlig! Riktigt fina bilder har du fått till! Läser vidare...

2009-07-23 @ 19:46:29
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback