Hundvård & Veterinärbesök

Hundvård, javisst. Mitt lördagsnöje. Eller nöje och nöje, måste, måste. Den tråkiga biten med mina små lurvtroll. Men det är också det enda tråkiga med dom, en helt underbart, ljuvlig hundras. Så mycket roligt jag har haft med mina små Havanaiser.


Här sitter dom nu i alla fall, den ena kammad och badad. Den andra kammad, klippt och badad.

Men lika mycket hår blir det vare sig man klipper eller kammar.

Helt otroligt, man kan ju tro att det inte blir någon hund kvar.

Men här står hon, vackraste vackra, prinsessan Greta. Kammad, badad och fönad. Alltid med tungan ute, tycker inte om att bli fotad.

Men här har vi i alla fall ett utan tunga. Sötnosen!

Så fin, så fin.

Lilla bustrollet Havanna, hon har inte samma kvalite på pälsen så hon blir klippt.

Snälla husse, öppna fort innan hon börjar om igen :-)

Nu räcker det väl i alla fall, matte.

Skruttan, ja nu är det färdigt.


I dag har Greta varit till veterinären och dragit ut en tand. Roten var förstörd och det hade blivit en fistelgång. Men nu är tanden borta och det blir antibiotika i tio dagar, sen hoppas vi att det ska läka ihop. Och en dyr historia blev det. Försäkringen gäller inte för tänder om det inte är en skada. Hade hon slagit sönder tanden så hade jag fått det på försäkringen, men inte som det var nu. Hujeda mig, det är dyrt att ha djur.
Bara att kliva innanför dörren hos veterinären kostar 550:- (poliklinikavgift, jo jag tackar jag!!!!!!) sen tillkommer undersökning, sövning, diverse läkemedel, utdragning av tanden, recept och intyg på att hon har haft en tand en gång i tiden (behövs vid utställning) bara att skriva intyget tog dom 200 pix för. Skamligt!!!!!!!!!!! Törs inte ens skriva vad sluträkningen gick på, men som sagt billigt var det inte.

Men nu är det gjort och hon ligger och vilar, det blir ordentligt uppblött foder i kväll. Stackars lilla prinsessan.

Uppdatering i den
låsta

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Ja phu att ha djur kostar jag vet jag har haft katt som råkade i slagsmål titt som tätt.



Jag ser ditt inlägg....haha ja eftersom jag kommenterar här.



Ibland får man uppdatera då brukar det titta fram..kram kram

Postat av: Anna o hundarna

Oj, du har ju värsta proffsstudion, och fina blir vovvarna! Jo tack, vet.kostnader har vi haft nog av - shar pei är världens bästa ekonomiförstörare!

2009-02-10 @ 08:34:39
URL: http://pelleskop.webblogg.se/
Postat av: Helena

Ja du världen är liten.=)

Så Anna är din kusin.

Hon var en av de första jag lärde känna här i bloggvärlden men tråkigt nog tappade vi kontakten men nu hälsar jag på henne igen.

Det är mycket jobb med långhåriga hundraser men det gör man ju så gärna.

Ha en skön dag vännen!

Kram

2009-02-10 @ 08:53:21
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: IKA

Hejsan,

Vilka fina voffsingar du har! Jo det kostar kan jag tänka mig, våra fyrfota vänner blir ju sjuka de med och ska ha bra vård :)



Tack för titt och råd på mitt inlägg, mina söner är 7 år, snart 8. Har hört om vitpepparkorn men aldrig provat, något att tänka på i kommande syfte, nu är det nog för sent, låter saken ha sin gång..ska köpa mer cocacola och nyponsoppa.



Välkommen tillbaka

Kram

2009-02-10 @ 10:56:39
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com
Postat av: Gunvor

Vilka underbara bilder på hundarna! Dom är verkligen söta! Men jag förstår att det är mycket jobb med pälsarna. Och att veterinärbesök kostar det vet jag också, jag brukade följa dottern med hennes golden, när han fanns.Han hade problem med magen.

Ha det gott.Kramkram!

2009-02-10 @ 19:30:27
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback