Inte bara jag....

som gillar schäslongen :o)



Mmmmmmmmmmm Myyyyyyysigt.........



Du menar väl inte att jag ska flytta på mig??????????


I natt har jag faktiskt sovit en hel del. Bullade upp med kuddar så jag inte skulle komma åt mina stygn, och hittade en hyfsad sovställning.

Det börjar kännas helt ok, nästan. Det ömmar om jag kommer åt, och det sticker och drar i såren. Men jag överlever. Jobbigt bara att doktorn tog alla på en gång, dom är ju utspridda här och där. Men å andra sidan så är det ju över fortare så här.  Har köpt på mig lite kompresser och andra grejer, ska se om jag vågar kika lite i morgon, göra rent och byta bandage.



I dag tog jag en tur med bilen till pappa. Det gick bra, inte så långt att åka. Vi fikade och tittade lite på handbollen. Jag stannade längre i dag för jag väntade in hemtjänsten. I dag var det vår kontaktperson som kom, vilken tur, den bästa, så gullig. Pappas tvättmaskin krånglar, och då har hon tagit hem tvätten till sig själv och tvättat. Woow!!!! Vilken stjärna!!!!

Jag frågade henne om de har någon fotvårdare att rekommendera. Och då finns det en tjej som är utbildad fotvårdare på Axelssons institut och som dessutom utbildar sig till undersköterska också. Så våran "Stjärna" skulle fixa att hon kommer hem till pappa.

Skönt när det fungerar, det gör ju inte det för alla.

Hallå, ni kommer väl ihåg, att kika in hos:


Jag blir glad för kommentarer
Postat av: sweetmama

Men vilken hemtjänst !!!!



Kul att höra att det finns de som fungerar och inte bara sånt man hör på nyheter.

Postat av: Margaretha

Hej på dig....

Systern i mig vill genast komma och klippa bort stygnen.... Så kul...(jag vet att jag e knäpp ;o)

Vad söt liten kissekatt...så otroligt lik min kompis katt som heter Cosmos..... Skulle precis lägga ut bilder på honom....

ja katter e sagolika...eller hur ???

Kram på dig

Margretha

2009-12-10 @ 20:55:57
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Vad roligt att läsa att det finns de som är nöjda med hemtjänsten...det mesta man hör är ju bara klagan....

2009-12-10 @ 22:30:00
URL: http://annahallin.blogg.se/
Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

God morgon Pillan och Melvin!!!!

Vad ska ni göra i dag???

Dricka kaffe och myspysa...

Vi hörs senare!!!!

2009-12-11 @ 07:50:08
Postat av: Hanna

Jag skulle också ha lagt mig där och varit lite egenyttig. Ler. Skämt å sido.



Väldigt gullig blogg du har, lite julstämmning om den. Ha en fin fredag-kväll.

2009-12-11 @ 13:51:21
URL: http://alskadenorrland.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Många inom hemtjänsten är toppen.. så var det för mamma oxså.. men att de tar hem tvätten till sig.. helt underbart Nilla.. sådana änglar det finns.

Mamma mår toppen nu i sitt särskilda boende.. så varmt o kärleksfult så.. det tar ju alltid några dagar .. stor omställning att flytta från sitt egna hem.. men idag var det 36 små lucior där uppe.. kaffe o sång.. så skönt.. o du tänk att mamma efter alla dessa år (81 år) köpte jeans.. aldrig förut varit ägare till ett par. Svarta strechiga med ganska så smal fotvidd .. uppkavlat en bit. Riktigt fräcka brallor.. Idag hade hon till och med fixat allt själv med morgontoa och klädsel:-) Jag tror att det är bra att de tagit hand om medicineringen där, för kanske var det inte vid rätt tidpunkter alla gånger. Jag var ju inte där jämt.

Ha de fint o myspys på dig lilla du.

Kramiz

2009-12-11 @ 15:22:49
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback