Ishockey, blev det ju i går kväll

Mormor kom med stora kameran i högsta hugg, som värsta pressfotografen :o) Påpälsad med sockor, stövlar, fleecetröja och dunjacka. Det är kallt i ishallen.

Tyvärr så förlorade killarna, men William gjorde i alla fall ett av deras mål. Men det missade vi att fota.





Han är lite kort i rocken, och måsta ha tröjan nedstoppad i byxorna. Men nr. 22 är William. Man kan se det på hjälmen och tröjärmen.







Och här William, kommer filmen.





Trevlig andra advent.

Liten uppdatering, titta in på
Daxbloggen för att se lite mingelbilder från festen.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: soffie

trevligt å spännande med hockey trots förlust,

Va fint ljusen brinner.

må gott

Postat av: Anna Hulda Eriksdotter

Hej Pillan!!!

Vad roligt det var att få hänga med på hockey. Det här med bloggande e ju fantastiskt. Det känns som om det inte e så långt i mellan oss.Saknar dig i dag.

Vi hörs imorgon.

Kram Lillasyster

2009-12-06 @ 19:20:47
Postat av: Gunvor

Hallå i stugan. Visst är det kul att se på när småttingarna spelar matcher. Jag kommer så väl ihåg när vi gick på barnbarnsmatcher. Det var allvar så in i norden. Man står där och är rädd också att det ska hända nåt, men dom är ju ganska så skyddade från topp till tå.

Snygga mingelbilder! Hur anonym är man nu då?Haha.

Man får väl skylla sej själv när man ställer upp på såna här grejer.Men kul hade vi ju.

Det är så härligt att få ha Ellie här. Hon är helt ljuvlig. I går var vi och fikade på Lillbabs cafe i Järvsö. Hon gillar när det är mycket folk i farten. Och hon är så glad och pigg jämt.

Ha det så gott i julbrådskan.Kram!

2009-12-07 @ 11:42:16
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Hockey har inte "mina" grabbar börjat på, dom tröttnar fort på allt, så det är väl lika bra för det är dyrt med hockeyutrustning!

Ja inte ska du ge dig på Farmville inte, jag går ju hemma och har gott om tid, men framför allt hade jag tröttnat på mina ordlekar på datorn och ville testa något annat. De stunder jag behöver vila och ta igen mig sitter jag gärna framför datorn men det får inte vara för invecklat, haha

Facebook hade jag inte gått med i om det inte varit för spelet...det kan aldrig ersätta en blogg eller hemsida! Rörigt tycker jag det är, har dålig koll på hur allt funkar, men skriver inte heller något själv, möjligen att jag kan kommentera någon kompis inlägg.

Men nu får det faktiskt bli vinter, förstår inte hur någon kan föredra detta blask framför snö?

Nu ska jag in till stan för andra gången idag, imorse var det bad, nu är det mammografi, stackars privatchauffören min!

Kramen

2009-12-07 @ 13:48:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: fia

å vilka härliga ungar som spelar och vilket vacker ljus.

kram.

2009-12-07 @ 13:58:09
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anna tassar in

Så härligt..det är ju sååå engagerande att titta på när småkillarna spelar..underbart att ha ett så duktigt barnbarn..mmmm nu är det advent och man ska njuta..det är som bäst nu..

2009-12-07 @ 14:05:57
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Ninni

Åhh vilka godingar som far fram!



Ha en jättefin kväll, kramen

2009-12-07 @ 17:59:21
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej..

Ja, nu var man tillbaks i bloggvärlden igen :)

Så julig och fin din blogg har blivit. Ska kika lite mer på dina inlägg nu ;)

2009-12-07 @ 18:09:34
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Inte dåligt ha med mormor som supporter och pressfotograf!! Härligt att få vara med, går nog så fort innan det är småkillarnas tur. Men det lär väl bli fotboll om de ska gå i fäder och farfars fotspår.

2009-12-07 @ 18:12:28
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Minns en tid tillbaka, då min goeunge Rasmus spelade hockey .. var så himla duktig, han hade kunnat gått långt.. slutade med hockey för två år sedan.. Han höll oxså på som liten knatte .. minns i dina bilder på din goeunge:-) Nu spelar han Innebandy och fotboll.. började med det i år.. boöösinne har den graben verkligen.. nu är han 18..



Jo du Nilla mamma flyttade förra onsdagen till sitt boende. Vi har just i kväll varit på Adventskaffe på boendet.. trevligt med fin sång till:-)) De är verkligen solar där uppe alla som arbetar där, men klart tar det sin tid att anpassa sig för mamma..

Ha de gott.. i morgon ska jag vara på plats i gamla lägenheten och lämna ut larmet.. få tillbaka nycklar mm .. där ser ut som sju svåra år nu.. men den ska e´rensas och sedan säljas till högstbjudande.. hoppas vi får det gjort innan Jul, men, men..

Kramar

2009-12-07 @ 22:23:46
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Anna Hallin

Vistt är det kul med hockey!! jag bara älskar det!! Kanske killarna får mötas någon gång i framtiden..:)

2009-12-07 @ 23:13:01
Postat av: Bögjävel

Hej :) Hur är deT?

2009-12-08 @ 11:04:39
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback