Steningebadet


På väg till Steningebadet i Mälaren.

Inte som havet, men helt ok.

Har jobbat mina nätter för den här veckan, och är ledig t.o.m söndag. Så i dag packade jag badväskan och åkte iväg till Steningebadet. Lite för mycket folk för min smak, men allt över 5 personer är mycket för mig. Vill helst ha stranden för mig själv. Men det går ju inte. Kanske blir det bättre när skolorna börjar. I vilket fall som helst så var det skönt att sitta och läsa en stund i solen. Och solen tar faktiskt riktigt bra fortfarande. Sen tog jag mej ner i vattnet bland alla andra, och det var underbart, vattnet alltså. Alldeles ljummet. Var där i några timmar, känns lyxigt att bara få vara för sig själv (förutom alla andra på stranden, men de behövde jag ju inte bry mig om)

Tur att jag tog min lilla kamera med mig i dag, för i den hittade jag foton från semestern. Här är
Kronovalls slott. Där finns det vinprovning och världens godaste vedugnsbakade pizza. Vi åt middag där sista kvällen med sonen, innan han åkte tillbaka.






Nu är det grillning på gång, jag ska göra Bearnaisesås enligt sonens önskemål, så det är väl bäst att sluta nu. Sen ska vi åka till en kusin och lämna nyckeln till lilla Längan. Hon ska låna den en vecka, lyllos henne.

Har lagt in lite semesterbilder i fotobloggen, kika gärna där.


bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Anna Hallin

Ny Header? Blev du lite inspirerad då du hjälpte mig?? Fint blev det iaf!

2009-08-05 @ 22:16:50
Postat av: Pialotta

Härligt bara man får doppa fötterna i vatten och sand så klart.. men jag förstår du längtar till din "Lilla länga".. så underbart härligt du har det på Österlen:-))

Ha de fint nu tittar lilla solen in med sina glitterögon på mitt fönsterbord någonstans i Sverige.. Skåne:-)

Inget dopp idag heller för mig.

Kramar

Postat av: Ingrid

Känner precis som du vad gäller mycket folk.. försöker oftast leta upp de lugnare ställena. Vad gäller Moltas kommentar kan jag samtidigt tala om vad hans farbror sa när han var liten; Han sa aldrig när han var liten o låg i mammas mage, han sa: när jag var liten o låg i pappas pung... Ha,ha

2009-08-06 @ 10:52:27
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Tack så mycket för gratulationen.Ja du såg väl vilken liten pruttunge som grattade sin mormor.Visst är hon väl för söt!

Dina bilder här är underbart vackra.Vilka härliga smultronställen det finns i vårt vackra land.Mysigt badställe också.Jag tycker inte heller om när det är massor av folk.

Tänk jag som inte badat en enda gång i sommar. Jag har inte ens känt på vattnet i stugan.Vi har ju en väldigt liten strand vid stugan o där är ganska många som badar när vädret är fint. Mest utombys som kommer o invaderar stranden så vi som bor där vill inte så gärna gå ner.Mycket ungdomar.

Verkligen vackert vid slottet.

Ha det så skönt nu o njut av ledigheten så mycket du kan! Kram!

Fin header. Lyckliga du som kan själv. Jag har Helena som hjälp.

2009-08-06 @ 20:09:35
URL: http://mammasbilder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback