Min fredag

Blev en åkaruntochfixafikabarnvaktsdag!!!!!!!!!!!!!!

Först ner till centrum och köpte ett par Denimleggings, vilket bra påhitt. Jag går ju mest i klänning/tunika och leggins/tights. Men ibland vill man ju ha en kortare tunika eller skjorta och då tycker jag att det är snyggare med jeans. Eftersom jag har ont i kroppen, och om jag ska vara ärlig så har ju de senaste åren satt sina spår också. Inte för att jag är överviktig, har nog snarare varit underviktig, men det har fastnat några extra kilo under klimakteriet :o) så egentligen är jag nog normalviktig nu. Men jag vill  i alla fall inte att det ska sitta åt. Löst och ledigt ska det vara. Så det så.

Sen bar det av till pappa och en liten fikastund. Han mår som en prins, hade varit ute i trädgården och jobbat som vanligt. Tagit upp potatisen, så nu har han två hinkar står i förrådet. Och det räcker ju ett tag för en ensam person.

Jag plockade lite ringblommor hos pappa, sen åkte jag till kyrkogården.


Tänk så rofyllt det är att gå där.

Vilken färgklick det blev. Och de andra blommorna var fortfarande så fina, så de får stå ett tag till.

Sollentuna kyrka.

Så mycket vackra detaljer man kan hitta.

Blomsterhörnan utanför. Har så mycket fint och är så trevliga. Och dessutom så litar dom på sina kunder. I våras när jag skulle plantera så visste jag inte riktigt hur mycket det skulle gå åt. Jag fick en låda med blommor och en spade. Plantera först och sen kommer du och betalar för det som du vill ha.

Sen åkte jag och fixade batteri till min klocka som hade stannat. Jag är klockmänniska,tittar ofta på klockan och kan inte vara utan den.

Sen hem och ut med vovvarna, och kastade i mig lite sen lunch. Och iväg till Fritids och hämtade William och Oliver. Sen till förskolan och hämtade Milton. Modern jobbade och fadern spelade golf (tävling)

Goaste goa Milton!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som kallar mormor för mammamormor. Han undrade när vi var på Österlen varför hans mamma sa mamma till mig, när jag är en mormor. Och efter förklaringen att jag är hans mammas mamma och hans mormor, så blev det självklart att jag är en mammamormor.


Prenumerera gärna på min blogg!

bloglovin

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Full rulle, vilken härlig bild på Milton (fint namn)

var fick du tag på denimleggings jag har letat???



Skönt att vara ledig i tio dar, men du var inte så värst ledig haha



Kram på dig

Postat av: Paula

Hej! Vet du, jag hade ingen aning om denim leggings, var tvungen att googla för att få se hur såna ser ut! Jag använder ju leggings och tunikor, långa tunikor som täcker rumpan och låren...och kunde snabbt konstatera att denim leggings inte var något för en med 25 kilos övervikt, haha

Härligt att läsa att din pappa är pigg och kry!

Kramen

2009-08-29 @ 16:01:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ninni

Tack för tipsen...kramen

2009-08-29 @ 16:13:22
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ljuvliga ungar!! Moltas kallade mig länge för maman det tog jag som en komplimang. Idag ville han promt äta frukost inne hos farmor på förskolan. Lycklig när han fick som han ville. Var inte så många så det var ok.

2009-09-01 @ 12:27:30
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback