Dagarna på Österlen

Resan ner till Österlen var lång och seg. Jobbigt för de tre "grabbarna bus" att sitta stilla så länge. En del kivande och gnabbande blev det. Till slut bytte mormor plats med William, och satt mitt i bak mellean Oliver och Milton. Men fram kom vi och i säng kom vi ganska så snabbt. Sov gott gjorde vi alla fem.

Det blev en lång och skön mysfrukost. Sen besök hos kära syster yster, vidare in till Tomelilla för att proviantera. Och ni som bor där, vi ber så hemskt mycket om ursäkt att vi vände upp och ner på COOP. Hoppas att ni hittar in där ändå :o)

Sen hem och stoppade i killarna lite mellanmål och in i bilen med dom. Färden gick till Stenshuvuds nationalpark.


Och där bar det iväg upp, upp och upp.

Stenshuvud natiopnalpark

Sista biten innan vi nådde södra huvudet, och inte ett enda gnäll från grabbarna. Mormor är djupt imponerad. Men det fanns ju mycket att göra på väg upp. Klättra i träd, hoppa på stenar och räkna nyckelpigor.

Det var mödan värt att vandra upp till den här utsikten, på södra huvudet.

Vi gick vidare till östra huvudet.

Och möttes av denna betagande utsikt.

Spännande att stå nära kanten. Det stupar inte rakt ner, utan sluttar lite.

Sen vidare till norra huvudet. Och där var det till skillnad mot den andra sidan, blåsigt värre. Man fick stå bredbent och parera för att inte blåsa omkull.

Liten Milton blev törstig av vandringen.

Nu är vi på väg ner, och alla är med :o)

Sen var det gott med middag när vi kom hem. Och sängen var otroligt skön, vi somnade ovaggade.

Vi har inte tittat på tv en enda gång under de här dagarna, (killarna har fått se film under tiden som vi lagat middag) vi har bara läst dagstidningen två gåger, inte lyssnat på radio heller. Bara varit tillsammans och gjort roliga saker, sen somnat med en god bok framför näsan. Härliga dagar har vi haft. Det kommer mer bilder under veckan.

Här är mina fototrissbilder också. Det var ett tag sen jag var med där, men i dag blev det av.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Lena

Visst är det härligt på Österlen. Vi är där varje sommar eftersom min svärfar bor där.

//Lena

Postat av: Anonym

Härliga bidler du visar upp! tack för titten hos mig!



/christina

2009-08-24 @ 18:27:19
Postat av: Ninni

Vilka ljuvliga bilder....va mysigt ni har haft det!



Kram

2009-08-24 @ 19:08:50
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Oh, vad vackert o vilka mysiga dagar ni haft tillsammans!! Fick andan i halsen lite där med ungarna vid branten...

2009-08-24 @ 21:07:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Paula

Va ljuvligt det ser ut! Kul att grabbarna orkade promenera, annars brukar inte vacker natur räcka i den åldern, "ler"...

Förstår att ni haft mysiga dagar, jag uppskattar väldigt mycket att vara utan teve o dator ibland, o så mycket roligare sen när man kommer hem.

Gubben och jag satt faktiskt igår kväll i flera timmar framför dataskärmen, vi spelade Backpacker, ett spel där man åker jorden runt, svarar på frågor om länderna och jobbar för att tjäna ihop pengar till nästa resa. Tack vare att jag läser dubbelt så snabbt som gubben så vann jag, det var bra det för han brukar klå mig i kortspel!

Kramen

2009-08-24 @ 21:19:41
URL: http://paulaz.se
Postat av: SOFFIE

mmm va underbart ni haft det vilka vyer:O9

å va vackra bilder,

må bra

2009-08-24 @ 21:39:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: vivan

Vilka härliga foton! Och så kul ni verkar att haft det! Vilka härliga minnen för barnen att ta med sig i livet! Kramen!

2009-08-26 @ 18:49:46
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback