En liten snabbis på kvällskvisten


Bjuder på lite vackra blommor, tagna med min nya kamera. Har köpt mig en systemkamera, hur roligt som helst. Känner mig som värsta pressfotografen, när jag springer runt och fotar allt och ingenting.

Här lite
Fototrissbilder

Jag har varit väldigt nöjd med min lilla kompaktkamera, och den kommer jag fortarande att använda. De kompletterar varandra bra.

Men bilderna blir så mycket bättre med systemkameran. Än så länge kör jag mest med auto. Men jag testar med olika bländare och slutare och allt vad det heter. I bland blir det bra och i bland ingenting. Men man måste ju träna för att lära sig. Kul är det i alla fall.

Nu har jag jobbat två nätter igen. I morse skulle jag haft kameran med mig, för vi fick se en soluppgång som var så fantastiskt vacker. Jag är bara ledig i morgon, och då ska jag först till tandläkaren och sen på eftermiddagen ska jag på konsert. William har vårkonsert i skolan. sen jobbar jag onsdag och torsdag natt. Sen blir det en vecka ledigt igen.

I dag sov jag till 12.15 sen upp och åt frukost ute i solen. Promenad med vovvegänget, och sen till dagis och hämtade grabbgänget. Vi fastnade i en lekpark på väg hem.  Låst inlägg



I morgon är det en ny fotodag. Kameran följer med överallt nu.

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Jaså du Nillis du har köpt ny kamera du.. Vad/vilken har du införskaffat.. alltid kul att höra.. ser dina foton är hur bra som helst ju.. Man lär sig efter hand med de där inställningarna.. jag funderar ju på Nikon Coolpix P90.. en kompaktkamera som säjs vara mycket bra och med bra objektiv så man inte behöver byta o byta sånt hatar jag.. Macro är bra och långt håll.. Mimmi har nyss köpt en sådan så där ser du bildbevis..

Ha de nu så fint Nilla med allt du ska företa dig.. fota på:-)

Kramar o natti på dig oxså.. sängen kallar här oxså:-)

Postat av: karin

Vilka fina foton du har tagit.

2009-04-28 @ 13:12:17
Postat av: Gunvor

Jättefina foton på blomman. Tänk att Helena ville ge mej sin gamla kamera när hon köpte sin nya. Och jag tackade nej..jag tycker det är enklare med min digitalkamera. Hon har den kvar ännu , så jag kan ändra mej men jag tror inte det. Jag är för lat!Vill slippa inställningar o sånt.Hon har även köpt sej en ny liten digital som är lätt att ha i väskan.Hon har ju mycket att fota nu. Ellie blir nog van att bli fotad antar jag.

Ha en fin dag!Kram!

2009-04-28 @ 14:18:28
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: Paula

Grattis till nya kameran! Jag är ännu inte mogen för en "riktig" systemkamera, om jag nu nånsin blir. Men att fota är hur kul som helst oavsett kameramodell. Jag försöker lära mig mer i Photoshop men jag har så nedrans svårt att numera förstå skrivna instruktioner. Men jag kämpar på, för om jag lär mig det så blir även bilder med min enkla kamera så mycket bättre.

Stackars dig som åter har jobbpass. Det är ju inte bra att du inte hinner bli utvilad mellan passen...

Kram från pörtet

2009-04-29 @ 19:15:13
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback