På Hund/Fotopromenad


På hundpromenad med kameran i högsta hugg. Mer bilder finns
här.

Började dagen med en ensampromenad, med stavar, före frukosten. Härligt! Såg massor med blåsippor och fina knoppar. Att det har hänt så mycket på denna vecka som jag mest har jobbat och sovit bort. Var som att komma ut i en annan värld.

Sen var det härligt att sätta sig ner vid köksbordet och äta frukost. Det känns ordentligt i kroppen efter dessa hästpass. Som dessutom kunde blivit ytterligare ett pass. Jag visste när jag åkte hem i går morse att det fattades folk till natten. Och när jag vaknade hade jag ett missat samtal, ett intalat meddelande och ett sms. Med en undran om jag kunde tänka mig ett xtra-pass. Men jag var såååå trött, att jag hade förmodligen somnat i bilen på väg IN till jobbet. Så jag bara sms:ade tillbaka, att tyvärr jag varken orkar eller kan.

Och jag var minst lika trött i morse också, det tar ett par dagar att återhämta sig efter så här många pass. Men nu är det riktigt skönt. Ledig till nästa lördag, Jippi!!!!!!!!

Efter frukost och lite slappande framför datorn, så tog jag med vovvarna på en runda i skogen. Dom tyckte att jag uppförde mig en aning märkligt. Krypa omkring på marken och fotografera blommor. Och det var nog inte bara dom som tyckte det. Några andra hundägare passerade oss med en aning undran i blicken. Men det bjuder vi på.

Sen fick vi ytterligare sällskap i skogen av detta vackra djur. Men efter en stund så gick vi åt skillda håll.






Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta

Nämen Nilla lilla, var bor du som kan fota så vackra djur och sippor.. Bor du inte i Stockholm stad? Eller i närheten.. hade det för mig:-)

Österlen är min melodi.. jag samlar mina intryck på ett så bra sätt.. Du vet det tar lite på en med mamma nu.. Du om någon vet ju.

jag känner hela din längtan ner hit..

Kram på dig

Postat av: Ninni

Ohh va Blåsippor..va vackert!

Måste nog bege mig ut i skogen ja med, fast det finns nog inga här!



Men vilket vackert sällskap du fick!Kan tro att du är sliten...vila dig nu på dina lediga dagar..kramen

2009-04-16 @ 10:30:00
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Åhh så härliga bilder! Va kul att hinna med det vackra rådjuret!

Ha nu en riktigt skön helg o vila igen dej efter allt jobb! Kram från Hälsingland!

2009-04-17 @ 15:02:07
URL: http://mammasbilder.blogg.se/
Postat av: vivan

Vad underbart att få träffa på desa fina djur!

och så lyckade fotona blev!

Kramen!

2009-04-17 @ 18:34:26
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Zassi - Sara

Åh vad härligt med vårblomster :) Här dröjer det nog några dagar till, men jag hoppas få se några tussilago iallafall :)



Kram

2009-04-18 @ 13:27:11
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Paula

Oj nu måste jag se till att inte Loppan, rådjurshunden, smygtittar bakom min axel. Skrattar gott åt jycken som inte vill gå promenader! Nåt sånt har jag aldrig varit med om!

Loppan kan ju aldrig gå lös, förutom när vi fuskar o släpper henne i nån skog ibland, men aldrig nu på våren när djuren har småttingar! Hon gör ju inget illa, men djuren kan ju få dö av hjärtsnörp som hon låter när hon jagar!

Hoppas nu att du hinner återhämta dig inför nästa jobbperiod, det behöver du så väl!

Kramen

2009-04-22 @ 18:46:58
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback