Livstecken!!!!!!!!!!!!!!!

106620-668

Jodå, jag lever. Men har haft en lång skön bloggpaus. Vet inte om jag ska fortsätta eller hur det ska bli. Har varit ganska skönt att bara slappa framför tv:n på kvällarna, eller läsa en bok. Jag har stickat massor i vinter, till mina stackars händers stora olycka. Mössor, sockor, tröjor och filt till minstingen. Det har varit terapi för själen.

Det har varit mycket med min lilla mamma. Hon har haft så lågt blodtryck, och ramlat omkull och slagit sönder sig. Det har gått upp och ner. Nu har hon fått mer hemtjänst, tillsyn 4 g/dag. Känns jätteskönt. Just nu mår hon hyfsat.

Och jag själv har ju jobbat i vikariepoolen, och under tiden funderat på vad jag ska bli när jag blir stor :-)

Men  nu har jag bestämt mig. Jag har gått tillbaka till vården, jobbar nu natt på ett barnsjukhus med svårt sjuka barn. Och jag trivs jättebra. Jobbar några nätter i taget och är däremellan ledig ganska mycket.

Men jag har inte hunnit känna efter att jag är ledig. Det har varit så mycket att fixa, vi har haft dop i helgen. I går var jag och handlade, i dag har jag fotat mig för leg. på jobbet. I morgon läkarbesök, sen hälsa på mamma & pappa. Nästa vecka har pappa förundersökning inför starroperation.

Och när jag ändå var ute och for så svängde jag in på Plantagen och handlade lite. Och sen var det bara att plantera och fixa. Det ena ger det andra. för att få plats med nya blommor i köket måste jag flytta om de andra, och då var de ju lika bra att plantera om dem också.

Pelargoner
Änglapelargoner. Söta, eller hur. Ljuslyktorna åkte ner i korgen också :-)
Black Night Mårbacka
Black Night                                               Mårbacka

Tack för att ni har fortsatt  titta in hos mig, trots tystnaden.

Kramar ♥

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

va lustigt att du hann att skriva hos mig, skulle precis få in här och kolla om du skrivit nåt!

Passar väl dig bra att jobba i vården..men är det inte jobbigt att jobba natt??
Skönt att din mamma fått bra hjälp, det är så tufft när ens föräldrar är sjuka!

Ha det gott min vän...du kan väl komma med på bloggträffen den 7:e juni, den är ju i storstan...Kram

Postat av: Gunvor

Välkommen tillbaka! Va roligt att se dej här igen! Du har fullt upp som vanligt!Nytt jobb.. spännande! Min äldsta dotter jobbar också natt, hemma hos en liten pojke!Hon har jobbat så i många år, men nu tror jag hon måste börja tänka om. Det sliter på kroppen att sova på fel tider jämt! Men hon har trivts jättebra! Vilka jättesöta pelargoner! Mina gamla börjar ta sej dom också!
Ha det så bra! Många kramar!

2008-04-15 @ 16:22:32
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Milla

Äntligen är du tebax!!!!
Massa kramar!!!

2008-04-15 @ 17:49:10
URL: http://elmida.se
Postat av: Kicki

Tack Ninni för kommentar på min blogg.
Som du förstår så har jag också tagit en låånnggggg "bloggpaus". Idag var första gången på mycket länge som jag var ute på bloggen. ja, min syster fick äntligen "gå till vila", vi, jag och barnen har följts åt med min syster, vi har, som jag anser, gjort hela resan på ett bra sätt. Vi sörjer och saknar henne oerhört men vi är också väldigt nöjda med hur vi klarat av det hela.
Kram kicki

2008-04-15 @ 18:37:18
URL: http://grodanbollllll.blogg.se
Postat av: Xena

Vad härligt att höra ifrån dig igen.
Hoppas att du hittar din egen *lunk* och det DU vill. Bloggandet ska man göra för att man vill.
Men det kan ju också kännas som ett påhäng ibland.
Jag är dock tillbaka i *bloggträsket*
Återfallsbloggare *fniss*

Låter som ett spännande jobb du har nu.
Ha det så jätte gott och all lycka till med allt du företar dig.
Hoppas dock se dig här mer om du har tid o lust
Kram
Xena

2008-04-16 @ 09:24:36
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Hallå du lilla Nilla.. undrat många gånger hur du har det:-)
Ser du haft fullt upp och ett i minne;-)
Det där med blogging ska man tycka ger något och är kul annars vad är meningen med att bara skriva för skrivandets skull.. så anser jag i alla fall.
jag älskar att uppdatera mig och jag har ju oxså fixat ett Fotoalbum som du kanske sett.. Har så många foto på Kafferasten, så jag tänkte.. snart får jag säkert inte ha fler, men jag älskar ju att fota som du vet:-)
Hoppas du tittar inom ibland och delger oss dina ord.. något visst med gamla bekanta.
Ha det nu så fint med nya jobbet och allt du har för dig. Så pelargonian heter så.. den första du visar.. min mamma fick en sådan i går av sin syrra, men kom inte på namnet.
Som du vet har ju mamma gått igenom sin hjärtoperation i slutet på Oktober..
Hon är trött emellanåt, men ger sig inte utan trallar på med promenader så gott det nu går.. livet går upp och ner Nilla med våra gamla föräldrar.. förstår du har mycket omvård och kärlek till dina..
Kramkram

2008-04-16 @ 18:27:03
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Carina

Oj här har det bloggats ser jag! vad kul! välkommen tillbaka!

2008-06-14 @ 21:31:46
URL: http://inha.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilken känd person skulle du tycka vara intressant som sommarpratare?

http://inha.blogg.se/2008/june/arets-sommarpratare.html

2008-06-14 @ 21:31:58
URL: http://inha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback