Får jag bjuda

på lite sommarbilder en sån här ruggig dag.

1
Härligt, eller hur? Snart åker vi ner till Österlen igen!!!!!!!!!!!
2

Tänkte berätta vad jag har gjort, jag har sagt upp mig!!!!!!!!!!!!!!

Jajamensan. Nu är det slut med att vara i skogen med frysande och gråtande barn. Nu tycker jag verkligen att det är bra med utomhusverksamhet. Men det ska vara med måtta. Och nu kan jag inte stå för den verksamhet som vi bedriver, och då måste jag sluta känner jag. Och det är fler av mina kollegor som slutar också.

Så nu kastar jag mig ut i det okända. Ska börja i en vikariepool i slutet av höstterminen. Och det är ju väldigt osäkert, det finns ju inga garantier för att jag har jobb, och utan jobb ingen lön, lite läskigt. Men med tanke på att det är så svårt att få personal till förskoleverksamhet så tror jag att det kommer att ordna sig. Och det är ett bra tillfälle att prova på olika arbetsplatser, och se var jag skulle kunna tänka mig att jobba. Och kanske så småningom få en tjänst eller ett längre vikariat. Har också sökt lite vikariat som undersköterska, mitt andra "kall" :-)

Ja nu vet ni det. Och nu ska jag krypa ner under en filt och läsa M-magasin, och värma upp mig. Har ju varit ute i skogen med en massa småttingar, då var det visserligen uppehållsväder. Men när jag kom hem och gick ut med Joy så öppnade himlen sig igen. Och trots regnjacka så blev jag blöt inpå bara kroppen. Burr!!!!!!!!

Sen börjar det ju igen. IDOL, HOUSE och förstås min nya favvoserie Sjukhuset!!!

Trevlig kväll!

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Milla

Nämen har du sagt upp dig??!
Kan förstå dig, dels pga er situation på jobbet som inte verkar vara den bästa, men sen med värken så är ju kyla det värsta som finns!!!! Jag är glad åt mitt jobb, bara att gå in i reptilrummet om man är frusen ;)
Håller tummarna för att du hittar/får ett jobb som passar bättre!
Massa kramar!!!
PS! Tack för trevligt sällskap i lördags!

Postat av: PiaLotta

Jaha så du ska vika undan för ditt kall med småttingarna.. javisst det är kanske dags nu.
Kallt och borrigt i vinter, så jag kan förstå dig som har din värk oxså.
Vackra sommarbilder och stenar som jag bara älskar..
Kramkram/Pialotta

2007-09-04 @ 18:55:40
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Gunvor

Finfina bilder från ditt paradis.Det var väl tufft gjort!Riktigt tufft!Du gör nog alldeles rätt tycker jag, som inte har så mycket koll på arbetslivet.Jag som bara dräller här hemma o tar dagen som den kommer.Men jag trivs o det är väl huvudsaken.
Här har det varit rätt så hyfsat väder idag..lite regn på eftermiddan, annars sol o riktigt kyligt.
Har missat Idol ikväll men det blir ju fler program o jag brukar inte se alla heller.
Ha det riktigt gott i stugvärmen. Natti natti!

2007-09-04 @ 22:58:44
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Nilla

Nämen....att du vågade!!!
Jag trivs visserligen på dagis, men känner ofta att jag vill göra något annat.
Eftersom dom bara skär ner på allt, vi ska klara mer och mer men med mindre personal, känner jag att orken inte finns längre. Likaså motivationen.
Men jag vågar inte bara slänga mig ut i det okända, känner att jag måste ha en inkomst eftersom vi har hus och barn som bor hemma, ja du vet säkert hur jag menar.
Men får du inte bara ta tjänsledigt?
Ååå vad jag tycker du är modig....hoppas få följa dig hur allt går....och få se om jag vågar göra som du.
Kram!!!
Hoppas att du hittar något som du kommer att trivas med, och jag vill gärna

2007-09-05 @ 08:34:29
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Ninni

Åhh va underbart..va härligt modig du är!
Jag kämpar på ett tag till, men jag skulle ibland vilja göra andra saker!
Börjar bli trött på tjatiga föräldrar som bara ställer en massa krav, och barnen får längre och längre dagar, stackars barn!
Nej när kommer lagen för barn hur lång tid dom får vistas på dagis??
Kramen och lycka till är övertygad om att det kommer att gå bra!

2007-09-05 @ 17:08:47
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gunvor

Allt väl hoppas jag! Hösten är i antågande o snart har vi alla härliga höstfärgerna här! Bara inte löven ramlar av för tidigt! Jag tycker om hösten!!
Igår var det en riktigt härlig dag här!
Hoppas du mår bra! Kramar från mej till dej!

2007-09-07 @ 11:21:27
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Pialotta

Härligt somriga foton.. Idag skiner sola här med ett brett leende och jag vet i sjutton var denna dagen leder mig..
Traskar med i tiden:-)
Kram o en fin helgfredag

2007-09-07 @ 11:30:59
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha en skön helg..kram

2007-09-08 @ 11:21:07
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Helena

Härliga bilder,jag förstår att du längtar tillbaka.
Modigt av dig att säga upp dig.
Det kan inte vara kul att gå och otrivas varje dag så det var rätt beslut.
Hoppas det löser sig med jobb för dig nu i höst.
Kram vännen!

2007-09-09 @ 10:13:21
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Paula

Sjukhuset är också min nya favvo! Jag skrev i bloggen att jag nog åker till Uppsala nästa gång jag behöver vård!
Förstår dig så väl med jobbsituationen, och som flera andra påpekat, har man dessutom värk som du, är det absolut inte värt att förvärra det hela! Jag är säker på att dom kommer att slåss om att få anställa dig, "ler", man bara måste våga bryta upp ibland!
Håller alla tummar för en fin framtid på ett nytt och bättre jobb!/Kram

2007-09-09 @ 14:16:42
URL: http://paulaz.se
Postat av: XENA

Önskar dig all lycka till i vad du nu kommer företa dig.
Det är BRA att bryta upp ibland. Göra ngt nytt.
Känna sig för osv.
Härliga bilder förresten. Just nu skulle jag vilja go in i dom o plaska med tårna i vattnet.
Kram
XENA

2007-09-10 @ 09:35:58
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: A n n a

Kanon att du vågade,men helt rätt gjort tycker jag :) Grattis eller vad säger man *fniss*??

2007-09-11 @ 14:37:15

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback