Det går framåt..............

Orken och konditionen börjar återvända för "gubben". Han mår bättre och bättre, även om det fortfarande kan komma bakslag vissa dagar. Han går på sjukgymnastik 2 ggr/veckan, promenerar både med och utan hundar varje dag. Handlar, städar och fixar lite här hemma. Storhandling gör vi tillsammans. Där emellan vilar han och läser böcker. Tur att jag har en del godbitar i "biblioteket".

I fredags var vi till hjärtsjuksköterskan. Det var jättebra för oss båda. Vi gick igenom vad som hade hänt och hur vi ska gå vidare. Nu är han anmäld till en stresshanteringskurs och till hjärtskola. Hjärtskola ska vi gå på båda två om jag kan komma ifrån på jobbet. Det är två tillfällen, ena gången med en sjukgymnast och andra gången med en dietist.

I går gjorde vi en riktig test. Vi åkte upp och hämtade Greta som har varit på "utflykt" strax utanför Edsbyn. Vi turades om att köra och det gick jättebra.

1
Och där uppe var det snö. Och vi tittade på Björnspår i snön!!!!!!
2
Och när vi ändå var så nära Kjelles barndomstrakter, ca 3-4 mil. Så fortsatte
vi genom skogen.
3
Till Färila.
4
Och vidare till "byn".
5
Efter ån mot "lillebror".
6
Vackert, eller hur?
7
Hamnade mitt i älgjakten. Här hänger det några älgar.
8
Efter besök både hos "storebror" och "lillebror" så fortsatte vi efter sjön och
vidare hem till "storasyster".

9
Utsikt från svägerskans inglasade balkong.
10
Utsikt från toastolen. Här kan man sitta och filosofera och drömma sig bort
hur länge som helst :-)
11
Nu lämnar vi vackra Hälsingland i skymningen.

En lång och händelserik dag. Nu har vi verkligen tänjt på gränserna. Få se när vi törs ge oss iväg till Österlen. Nej det får nog vänta till våren.  Men det känns skönt att det går åt rätt håll och att vi sakta men säkert kommer tillbaka till det gamla vanliga. Ja inte riktigt förstårs. Lite striktare regler för maken, vad gäller mat och motion.

Men vi är på gång!!!!

Och tack för all omtanke vi har fått, det värmer. KRAM

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh va skönt att ni fått så mycket hjälp och att allt trots allt gick bra!

har tänkt på er mycket, tittar in här ofta för att se om du skrivit nåt!

Härlig resa ni har gjort.det var vackert..kram på dig och ge din kära make en kram också!

Postat av: Nilla

Vad glad jag blev när jag såg att du kikat in hos mig.
Och vad skönt att det sakta men säkert går framåt för din man.
Det tar säkert sin tid innan han fått ork och kraft tillbaks, men huvudsaken är ju att det ändå går åt rätt håll.
Vilka fina bilder, ni verkar ha haft en jättemysig helg. Och vad skönt att få hem Greta igen kan jag tänka. Det måste vara jätte tomt när något av ens djur inte är hemma.
Sköt om er nu, och må så jättegott.
STOOR kram från Nilla

2007-10-14 @ 20:57:35
URL: http://frutteline.blogg.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Hej Nilla..
Ja jag förstår att det måste vara en omställning ni nu går i genom.
Livet kan tvärt vända, men kanske det är en väckarklocka samtidigt att ta till vara på alla fina stunder tillsammans och ert vackra Österlen står kvar till nästa vår eller när ni kan ta vägen dit.. Var där idag faktiskt igen.. jag dras alltid åt det hållet, då vi är på våra "energiresor" genom livet..
jag måste samla på mig positiv energi emellanåt för att orka gå vidare på vägar som inte alltid är de roliga. Min mamma ska till Lund på torsdag för en massa "inför", då det är planerat hjärtoperation nästa måndag.. är liten aning skrajsen.. det är en stor operation och allt kan hända.. sen är det lång rehab efter det.. Men vi får hålla tummarna för det går den rätta vägen..
Hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå så bra det kan för din man och dig i framtiden..
Kramar till er båda.

2007-10-14 @ 21:08:32
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Xena

Vad skönt att höra att allt går åt rätt håll.
Har tänkt mkt på er.
En mig mkt närstående person har själv varit ute för samma sak.
Nu kan han leva ett helt normalt liv om man bortser från medicamenterna han får ta.
Men gör allt han gjorde innan och mår bra.
Önskar er all lycka framåt
Kram
XENA

2007-10-15 @ 11:19:03
URL: http://stollan.blogspot.com
Postat av: Gunvor

Hej Nilla..va skönt att det ordnat upp sej så bra för er.Jag har också tänkt på er under den här tiden o undrat.Man vet aldrig vad som ska hända o tur är väl det!
Men tänk.. vi hade kunnat mötas utan att veta om det. Ni kanske åkte förbi där jag bor..helt otroligt!Jag känner så väl igen bilderna.Och bilden från svägerskan.. den vyn har jag också fotat några gånger, för alldeles bredvid där bor min lillebror m.fam.Jättekul att se bilder härifrån som nån annan tagit!Nu förstår jag hur ni känner det när ni ser mina bilder!
Ha det nu sååå jättebra framöver och sköt om er bägge två!Jättekramar till er!

2007-10-15 @ 12:07:34
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Paula

Hej! Vilken fin resa ni varit på! Huvaligen, björnspår! Har aldrig varit rädd för rovdjuren, men nu har det varit lite väl många incidenter!
Förstår vilken omställning ni står inför, och du måste ju kunna gå på kursen, du behöver den lika mycket som din man! Hade inte du sagt upp dig förresten? Du kanske jobbar kvar ännu..
Varmaste kramar från pörtet och lycka till med rehab!

2007-10-15 @ 16:26:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Milla

Skönt att höra att K mår bättre!!! Har varit lite orolig när du inte uppdaterat.... Hälsa honom att ta det lilla lugna nu!!!!!
KRAMAR!!!!
PS! Nu håller vi tummisarna för Gräääta oxå!

2007-10-15 @ 22:27:55
URL: http://shakatak.se
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Kommer inom och önskar dig en solig dag..
Hoppas det fortsätter med framåtresan för er:-)
Kramar

2007-10-19 @ 12:38:56
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Ninni

Tittar in och säger HEJ...var rädda om varandra..kraaaaaaaaaaaaaaam

2007-10-21 @ 09:57:28
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Zassi

Så underbart att läsa att gubben är på väg åt rätt håll. Underbar tripp verkar ni ha haft :)
Ha det alldeles underbart!! Kramar//Z

2007-10-21 @ 19:50:15
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Ninni

Här kommer en kram till...hoppas ni mår bra!

2007-10-23 @ 17:24:59
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback