Vart tog helgen vägen?

Fullt ös! Har det varit hela helgen.

I går ramlade killarna in redan vid 9-tiden. Mamma skulle jobba och pappa skulle på hockeytränarkurs. Oliver följde med morfar och handlade. Han scannade in varor med liv och lust :-) William ritade sin almanacka som han ska sälja på julmarknaden i skolan. Jag frågade om jag fick komma och köpa den. Men han skulle köpa den själv sa han. Och lilleman lekte med duplo och jagade hundar. Sen gräddade mormor pannkakor efter önskemål från William. Mätta och belåtna så gav vi oss iväg till gammelmormor och gammelmorfar. Lilla Milton somnade i bilen och sov över besöket. Men William och Oliver tröttade ut gamlingarna så dom sov nog gott i går kväll. :-)

Sen var det dags för hockeymatch för William, men då mötte mamma Malena upp efter jobbet. Vi åkte hem och stoppade i Oliver och Milton lite mellanmål, sen åkte vi ner till ishallen och tittade på matchen

nr. 23
Vi hejade så klart på nr. 23. tyvärr så vann dom inte :(

lilleman
Men lilleman var glad ändå.

Sen var mormor och morfar trötta kan jag tala om. Det blev pizza till middag.

106620-662
Det var fler som blev trötta. Visst är dom väl söta. Och ovänner som "hund och katt," det existerar inte här.

I dag har det varit hundvård. Hann med en sväng till centrum också. Skulle köpa hårtoning, det slank ner en julklänning också. Nu är jag nytonad och maten står snart på bordet sen kanske det blir en stunds vila i alla fall.

Ha en skön söndagkväll :-)

Jag blir glad för kommentarer
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Hej på dig Nilla.. Kul du böjat blogga igen:-)
(om än inte så ofta, förstår du har en del i dina Gömmor)
Förlåt jag varit frånvarande ett tag här, men du vet det är så många nya bekanta som trillar in:-) KUL!!
Klart ni håller på 23. Önskar så att mitt barnbarn inte slutat sin ishockykarriär. Han var en av de bästa i sitt team, men när man är 16 år så är det så mycket annat som hägrar. Min Rasmus började sin karriär inom hockyn som liten knatte oxså.. kommer ihåg då jag och min dotter var med honom de första gångerna på isen.. då var det skär:-)
Undrar så hur det är med din mamma nu då, som du kanske vet har min mammi opererat sitt hjärta och fått en ny klaff, så nu är det jag som är hos henne näst inpå var dag. Helgen fick jag ledigt.. det kom andra avbytare, men i morgon är jag på Elsa igen iklädd hjälpredans kläder.
Ha de nu så gott så hörs vi.
Stor kram till dig.. alltid:-)

Postat av: Auriana

Så glad att du hittade in till mig.
Du har varit saknad.
Har tänkt mkt på dig och allt runtomkring.
Skönt att allt verkar bättre igen.

Ser på bilden med hundar o katt i bädden *LER*
Är så sugen på en katt igen men avvaktar lite.
MIN voffe är kanske väl stollig för att få en
katt kompis.
Men nu efter kastrering börjar han faktiskt bli en riktigt social och go kille (fjolla enligt somliga)
Önskar dig en skön dag.
Varma hälsningar
Auriana

2007-11-26 @ 11:55:00
Postat av: Nilla

Jag blir också så glad när du får lite tid över att blogga :)
Ser att du haft fullt ös i helgen, vilken tur att din man fick sån bra hjälp i affären med att scanna varorna :)
Det är ju perfekt att få hjälp med det, och kul för ert barnbarn också.
Men hur söta är inte era hundar och katten tillsammans, dom måste vara riktigt goa vänner.
Läste föresten i ditt inlägg tidigare, att du slutat jobba nu.
Men tänk att kommunen inte har vett att visa lite mer uppskattning för allt jobb ni gjort.
Jag skulle gärna också vilja våga ta samma steg som du, men tyvärr är det ju ekonomin som får styra.
Men ögon oh öron är ju alltid på vid gavel :) ifall något annat intresant dyker upp.
Sköt om dig nu, och må så jättegott du och din kära gubbe.
Nästa fredag åker jag till Thailand, du kanske vill ha en liten plats i min resväska :)
Du kan också behöva lata dig lite i solen :)
KRAAAAAAAAM!!!!

2007-11-26 @ 17:12:26
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Gunvor

Åhh va härligt med barnen på hockey. Det var längesen det var aktuellt här med mina stora grabbar.
Förstår att alla var trötta efteråt. Vilka mysiga vovvar du har som går så bra ihop med katten också.Härlig bild!Jag har också hållit på med hårfärgning i lördags. Både färgat o slingat, alldeles själv..o det blev bra! Hoppas ni mår bra allihopa! Många kramar!

2007-11-26 @ 19:11:00
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Helena

Tack för dina stöttande ord....känns skönt att jag har så många vänner som bryr sig.=)
Ha en fortsatt bra dag vännen!

2007-11-27 @ 14:44:10
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Auriana

Kikar in en liten stund här i natten.
Ute är det minus åtta. Kan meddela att det INTE blir en lång nattarunda för hunden i natt.. BURRRR.
Ska plocka undan lite o förbereda för att sy julgardiner ev i morgon..*ser på klockan* IDAG menar jag..

ha det gott
Auriana

2007-11-28 @ 00:49:54
Postat av: Gunvor

Hoppas allt är bra med er! Här var det 15 grader i morse! Så nu börjar vintern komma på riktigt! Ute är det så vitt o fint.Hoppas snön stannar kvar!
Må så gott o ha en fin dag! Kramar!

2007-11-28 @ 10:58:01
URL: http://mammasbilder.blogg.se
Postat av: Ninni

Vilken härlig dag..hur kan det bara ramla med en klänning..hihi

Kan vi få en liten bild..kanske?

Kramen

2007-11-28 @ 21:39:36
URL: http://www.ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Här kan du skriva:

Trackback